www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Schwarz Group verbetert levertijd van innovatieve digitale diensten met Red Hat

Schwarz Group centraliseert automatisering voor 12.500 Lidl- en Kaufland-winkels met Red Hat Ansible Automation Platform

Amsterdam, 22 maart 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt aan dat de Schwarz Group het Red Hat Ansible Automation Platform gebruikt om 12.500 winkels centraal te controleren en te beheren. Red Hat Ansible Automation Platform ondersteunt een automatiserings-framework waarmee de Schwarz Group wereldwijd nieuwe winkels kan uitrollen en digitale diensten kan leveren, en tegelijkertijd lokale markten ondersteunt door middel van gedecentraliseerd beheer.

Schwarz Group is de op drie na grootste retailer ter wereld op basis van omzet. De groep exploiteert wereldwijd meer dan 12.500 winkels onder de merknamen Lidl en Kaufland. Het Ansible Automation Platform biedt de groep een meer consistente operationele basis waarmee de organisatie nieuwe en innovatieve digitale diensten kan lanceren en distribueren in elke winkel. Deze diensten zijn ontworpen om de winkels van Lidl en Kaufland concurrerend te houden.

Verder kan het bedrijf ook sneller nieuwe winkels lanceren. Back-end servers en systemen kunnen in minder dan 30 minuten worden opgestart en gesynchroniseerd met centrale operaties. Elke winkel heeft zijn eigen Storeserver die verschillende functies ondersteunt, waaronder CCTV, kioskbeheer en customer reward-programma's voor klanten. Eenmaal geactiveerd, kan de lokale beheerder op afstand diensten automatiseren en implementeren op de Storeserver voor een specifieke locatie. Vanaf dat moment kunnen nieuwe diensten en applicaties eenvoudig worden geïnstalleerd met behulp van Red Hat Ansible Automation Platform.

Het automatiserings-framework ondersteunt de expansie van de Schwarz Group en maakt de winkels toekomstbestendig door nieuwe diensten mogelijk te maken die de klantervaring voortdurend verbeteren. Groepsbrede initiatieven worden gecoördineerd door de centrale IT-afdeling om in elke winkel een consistente merkbeleving te bieden. Als gevolg daarvan stroomlijnen lokale teams hun inspanningen, waardoor ze tijd en middelen besparen. Bovendien kunnen de lokale IT-teams het framework gebruiken om aan alle lokale eisen te voldoen en zich te richten op innovatie. De Schwarz Group voert nu tot 1.000 Ansible Automation Platform-taken per dag voor het wereldwijd beheren van de winkelactiviteiten.

Schwarz Group beschikt al over een uitgebreide IT- en cloud-infrastructuur, een merk genaamd STACKIT, dat wordt beheerd door Schwarz IT, de interne IT-dienstverlener van de groep. Schwarz IT identificeerde aanvankelijk de behoefte aan een gecentraliseerd automatiseringssysteem om de winkelactiviteiten te standaardiseren en te beheren.

Automatisering is een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van de organisatie, en enterprise ondersteuning was een belangrijke reden om de oplossing van Red Hat te gebruiken. Het zou voor de Schwarz Group zeer ingewikkeld en tijdrovend zijn geweest om een aantal architectuurproblemen op te lossen met de niet-ondersteunde community-versie van Ansible. De teams van Schwarz IT hebben daarom samen met de technische experts van Red Hat tijdens een tweedaagse workshop de architectuur doorgelicht en best practices voor de nieuwe automatiseringsoplossing vastgesteld.

Het interne team is nu volledig vertrouwd met het platform en de functionaliteit ervan. Het uitvoeren van systeemupgrades en platformonderhoud verloopt eenvoudig en naadloos, waardoor teams meer tijd kunnen besteden aan het leveren van waarde voor de organisatie in plaats van enkel aan het uitvoeren van routinebeheer.

Quotes

Joe Fitzgerald, vice president en general manager, Management, Red Hat
"Automatisering staat centraal in de bedrijfsprocessen van een organisatie. Wij werken nauw samen met onze klanten om hen te helpen bij het ontwerpen en bouwen van een automatiseringsoplossing die aansluit op hun behoeften. Met het Red Hat Ansible Automation Platform is het mogelijk om systemen en processen volledig te automatiseren en IT-governance te realiseren. De oplossing kan schalen over verschillende clouds, IT-afdelingen, business units en regio's. Dit levert een grotere wendbaarheid op, het bevordert een geest van samenwerking en maakt tijd vrij voor kerntaken. We hebben Schwarz IT geholpen het platform te verifiëren en samen aan verdere schaalvergroting te werken."

Felix Kuehner, Head of Storeserver, Compute en Runtime Services - Linux, Schwarz IT
"Als organisatie zijn wij altijd een groot voorstander geweest van open source. Met een gecentraliseerde automatiseringsoplossing kunnen we sneller nieuwe winkels lanceren, geautomatiseerde workflows ondersteunen en innovatieve digitale diensten uitrollen in al onze winkels wereldwijd. Met in-store digitale diensten die de klantervaring verbeteren, kunnen we ons onderscheiden en concurreren met online retailers. Red Hat Ansible Automation Platform heeft ons geholpen om tijdrovende handmatige processen te elimineren, waardoor wij ons kunnen richten op innovatie."

###

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its

subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack