www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Archetype Agency BV

Europese CEO-alliantie pleit voor ambitieuze klimaatstrategie

• 10 Europese CEO’s roepen op tot verregaande klimaatbeschermingsmaatregelen ter gelegenheid van de wereldwijde klimaatstaking
  • De 'CEO Alliance for Europe’s Recovery, Reform and Resilience' werd in 2020 opgericht om CEO’s te laten samenwerken aan praktische oplossingen op het gebied van klimaatbescherming
  • De alliantie streeft naar een voortdurend constructief dialoog met de Europese Commissie
Hoofddorp, 19 maart, 2021 – Een geleidelijke invoering van een sectoroverstijgende CO2-prijs en ambitieuze data voor de uitfasering van steenkool zijn slechts enkele van de belangrijkste eisen van tien topmanagers uit de energie-, transport- en technologie-industrie zoals beschreven in een gezamenlijk issue paper. Daarbij roepen de Europese CEO's op tot verregaande klimaatbeschermingsmaatregelen ter gelegenheid van de zevende internationale klimaatstaking op vrijdag 19 maart 2021.

De volgende tien CEO’s zijn lid van de ‘CEO Alliance for Europe's Recovery, Reform and Resilience’:  Björn Rosengren (ABB), Thierry Vanlacker (AkzoNobel), Francesco Starace (ENEL), Johannes Teyssen (E.ON), José Ignacio Sánchez Galán (Iberdrola), Søren Skou (Maersk), Christian Klein (SAP), Henrik Henriksson (Scania), Jean-Pascale Tricoire (Schneider Electric) en Herbert Diess (Volkswagen).

Deze CEO-alliantie is in 2020 opgericht tijdens de Covid-19-pandemie en de historische beslissingen over de Europese Green Deal. Het gemeenschappelijk doel van de alliantie is om de EU de leidende regio in de wereld te maken op het gebied van klimaatbescherming. Daarbij moeten nieuwe investeringen worden gemaakt, innovaties in toekomstige technologieën worden gestimuleerd en toekomstbestendige banen worden gecreëerd.

Vandaag hebben de topmanagers een gezamenlijke position paper gepubliceerd met daarin hun ambitieuze voorstellen. Ze stellen: “Wij zijn er sterk van overtuigd dat de EU Green Deal en Next Generation EU Europa's innovatie en zakelijke inventiviteit ten dienste zullen stellen van de wereldwijde klimaatoorzaak, investeringen in duurzaamheid en veerkracht stimuleren en toekomstbestendige banen in de hele EU zullen creëren." De CEO's moedigen Europese beleidsmakers aan om gedurfde stappen te zetten in de richting van klimaatneutraliteit, zoals "doorgaan met het nastreven van een gestandaardiseerde sectoroverstijgende CO2-prijs" en "het stellen van einddata voor koolstofintensieve technologieën".

De CEO-alliantie beschouwt zichzelf als een “Action Tank” en werkt samen in concrete gezamenlijke projecten: CrossEU-laadinfrastructuur voor zwaar transport, integratie van EU-energiesystemen, digitaal monitoren van de ecologische voetafdruk, duurzame gezonde gebouwen, e-bussen voor Europa, groene waterstof value chain en een snelle opbouw van batterijproductie.

De ambitie van de topmanagers is om met hun bedrijven in verschillende sectoren samen te werken om praktische oplossingen te vinden voor effectieve klimaatbescherming. Daarbij streven ze naar een voortdurend constructief dialoog met de Europese Commissie. In een digitale bijeenkomst op donderdag bespraken Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commisie, en de CEO's de voortgang van de implementatie van de Green Deal en de tussentijdse status van de gezamenlijke projecten van de CEO-alliantie.

Over Schneider Electric

Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.

Laatste van Schneider Electric
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Logo Archetype Agency BV

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials