www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: Archetype Agency BV

Europese CEO-alliantie pleit voor ambitieuze klimaatstrategie

• 10 Europese CEO’s roepen op tot verregaande klimaatbeschermingsmaatregelen ter gelegenheid van de wereldwijde klimaatstaking
  • De 'CEO Alliance for Europe’s Recovery, Reform and Resilience' werd in 2020 opgericht om CEO’s te laten samenwerken aan praktische oplossingen op het gebied van klimaatbescherming
  • De alliantie streeft naar een voortdurend constructief dialoog met de Europese Commissie
Hoofddorp, 19 maart, 2021 – Een geleidelijke invoering van een sectoroverstijgende CO2-prijs en ambitieuze data voor de uitfasering van steenkool zijn slechts enkele van de belangrijkste eisen van tien topmanagers uit de energie-, transport- en technologie-industrie zoals beschreven in een gezamenlijk issue paper. Daarbij roepen de Europese CEO's op tot verregaande klimaatbeschermingsmaatregelen ter gelegenheid van de zevende internationale klimaatstaking op vrijdag 19 maart 2021.

De volgende tien CEO’s zijn lid van de ‘CEO Alliance for Europe's Recovery, Reform and Resilience’:  Björn Rosengren (ABB), Thierry Vanlacker (AkzoNobel), Francesco Starace (ENEL), Johannes Teyssen (E.ON), José Ignacio Sánchez Galán (Iberdrola), Søren Skou (Maersk), Christian Klein (SAP), Henrik Henriksson (Scania), Jean-Pascale Tricoire (Schneider Electric) en Herbert Diess (Volkswagen).

Deze CEO-alliantie is in 2020 opgericht tijdens de Covid-19-pandemie en de historische beslissingen over de Europese Green Deal. Het gemeenschappelijk doel van de alliantie is om de EU de leidende regio in de wereld te maken op het gebied van klimaatbescherming. Daarbij moeten nieuwe investeringen worden gemaakt, innovaties in toekomstige technologieën worden gestimuleerd en toekomstbestendige banen worden gecreëerd.

Vandaag hebben de topmanagers een gezamenlijke position paper gepubliceerd met daarin hun ambitieuze voorstellen. Ze stellen: “Wij zijn er sterk van overtuigd dat de EU Green Deal en Next Generation EU Europa's innovatie en zakelijke inventiviteit ten dienste zullen stellen van de wereldwijde klimaatoorzaak, investeringen in duurzaamheid en veerkracht stimuleren en toekomstbestendige banen in de hele EU zullen creëren." De CEO's moedigen Europese beleidsmakers aan om gedurfde stappen te zetten in de richting van klimaatneutraliteit, zoals "doorgaan met het nastreven van een gestandaardiseerde sectoroverstijgende CO2-prijs" en "het stellen van einddata voor koolstofintensieve technologieën".

De CEO-alliantie beschouwt zichzelf als een “Action Tank” en werkt samen in concrete gezamenlijke projecten: CrossEU-laadinfrastructuur voor zwaar transport, integratie van EU-energiesystemen, digitaal monitoren van de ecologische voetafdruk, duurzame gezonde gebouwen, e-bussen voor Europa, groene waterstof value chain en een snelle opbouw van batterijproductie.

De ambitie van de topmanagers is om met hun bedrijven in verschillende sectoren samen te werken om praktische oplossingen te vinden voor effectieve klimaatbescherming. Daarbij streven ze naar een voortdurend constructief dialoog met de Europese Commissie. In een digitale bijeenkomst op donderdag bespraken Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commisie, en de CEO's de voortgang van de implementatie van de Green Deal en de tussentijdse status van de gezamenlijke projecten van de CEO-alliantie.

Over Schneider Electric

Het doel van Schneider Electric is om iedereen in staat te stellen alles uit beschikbare energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie gedurende de gehele levenscyclus door integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën met producten, monitoring, software en services die end-point met de cloud verbinden. Hierdoor is geïntegreerd beheer mogelijk voor woningbouw, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen, waarbij de passie voor onze gedeelde waarden, inclusiviteit, elkaar versterken en een betekenisvol doel centraal staan.

Laatste van Schneider Electric
Schneider Electric lanceert nieuw partnerprogramma: Edge Software & Digital Services

TechBinder kan sneller innoveren door partnership met Schneider Electric

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis