www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Franssen Communicatie

CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

Slimmer en veiliger: Licentiëring en beveiliging van intelligente apparaten en machineleer toepassingen

Hengelo, maart 2021- Wibu-Systems, toonaangevend op het gebied van licentiëring en beveiliging van software, komt met nieuwe technologie voor de afscherming van programmacode, ontwikkeld in de populaire programmeertaal Python.

Vanwege het gemak van coderen en de inzichtelijkheid van de programmatuur, treffen we de hernieuwde interesse voor de inmiddels 30 jaar oude programmeertaal vooral aan bij software ontwikkeltrajecten op het gebied van AI en machineleren. Het gebruiksgemak wordt evenwel ook ervaren door hackers, die zich toegang willen verschaffen tot waardevolle intellectuele eigendommen, gevat in de broncode. Het wordt ze simpelweg te eenvoudig gemaakt om inzage te krijgen in de programmatuur. Aan die kwetsbaarheid komt een einde met de nieuwe Python-variant van Wibu-Systems CodeMeter technologie. Die stelt ontwikkelaars in staat hun werk in de oorspronkelijke (native) vorm te versleutelen en veilig afgeschermd op te slaan tot het moment van activering. De veel gebruikte hackers truc van het destilleren van code uit het werkgeheugen van een processor in een bepaald apparaat gaat niet langer op.

De nieuwe Python-encryptietechnologie omvat alle robuuste CodeMeter-voorzieningen, variërend van een reeks flexibele licentiemodellen, comfortabele oplossingen voor het automatiseren van beveiligingstaken en de mogelijkheid van modulaire afscherming. Individuele stukken code laten zich afzonderlijk versleutelen en in licentievorm gieten. Ontwikkelaars krijgen meer keuze vrijheid bij het ontwikkelen van operationele concepten en de bijbehorende bedrijfsmodellen, inclusief de veel gevraagde abonnementsvorm met op afroep beschikbare licenties.

In de TIOBE-index voor de meest populaire ontwikkeltalen bij softwarebouwers stond Python in 2020 op de derde plaats, maar werd zij wel tot TIOBE programmeertaal van het jaar uitgeroepen. Ook in 2021 is dat weer het geval. C en Java strijden al  jaren om de eerste plaats op de TIOBE-lijst. Naar verwachting gaat Python, het geesteskind van de Nederlander Guido van Rossum, de plaats van Java innemen.  Andere voorbeelden van ontwikkeltalen aan de top van de ranglijst zijn C++, C#, JavaScript en R.

Slimme apparaten, voorzien van kunstmatige intelligentie zijn een geaccepteerd goed in onze digitale samenleving. De toepassingen variëren in volwassenheid. Zo hebben beeld- en spraakherkenning inmiddels hun weg gevonden naar de standaard smartphones en digitale assistenten in woningen.   Maar ook complexe applicaties rond statistische analyse, patroonherkenning, het maken van betrouwbare voorspellingen of associatieve leermodellen zien we terug in complexe operationele omgevingen (voorbeelden: weersvoorspelling; algoritmische effectenhandel; medische diagnostiek). Veel van dergelijke systemen zijn gebaseerd op de bouwstenen uit Python-ontwikkelbibliotheken.

Rüdiger Kügler, VP Sales and beveiligingsexpert bij Wibu-Systems zegt dat met de ondersteuning van CodeMeter’s voor Python Wibu-Systems een belangrijke boodschap afgeeft. “Nu we de 32ste verjaardag vieren van het World Wide Web, de ruggengraat van alle hedendaagse technologie, is het onze plicht om efficiënte en veilige processen te ondersteunen om daarmee de verdere verspreiding van beschermingsmethoden voor een brede, zeer diverse gebruikersbasis mogelijk te maken. Net zoals er geen technologisch geassisteerd leven mogelijk is zonder beveiliging, bestaat er geen algemene implementatie van beveiliging zonder een vorm van simpliciteit.”

Wibu-Systems introduceert een efficiënter en hoogwaardige beveiligingsmethode voor Python applicaties

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer afbeeldingen zijn te vinden op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
ProCloud3D: Additive productie op industriële schaal

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau
DDA verwelkomt Maunt als partner

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo PA Consulting
Logo Ivanti