www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Franssen Communicatie

CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

Slimmer en veiliger: Licentiëring en beveiliging van intelligente apparaten en machineleer toepassingen

Hengelo, maart 2021- Wibu-Systems, toonaangevend op het gebied van licentiëring en beveiliging van software, komt met nieuwe technologie voor de afscherming van programmacode, ontwikkeld in de populaire programmeertaal Python.

Vanwege het gemak van coderen en de inzichtelijkheid van de programmatuur, treffen we de hernieuwde interesse voor de inmiddels 30 jaar oude programmeertaal vooral aan bij software ontwikkeltrajecten op het gebied van AI en machineleren. Het gebruiksgemak wordt evenwel ook ervaren door hackers, die zich toegang willen verschaffen tot waardevolle intellectuele eigendommen, gevat in de broncode. Het wordt ze simpelweg te eenvoudig gemaakt om inzage te krijgen in de programmatuur. Aan die kwetsbaarheid komt een einde met de nieuwe Python-variant van Wibu-Systems CodeMeter technologie. Die stelt ontwikkelaars in staat hun werk in de oorspronkelijke (native) vorm te versleutelen en veilig afgeschermd op te slaan tot het moment van activering. De veel gebruikte hackers truc van het destilleren van code uit het werkgeheugen van een processor in een bepaald apparaat gaat niet langer op.

De nieuwe Python-encryptietechnologie omvat alle robuuste CodeMeter-voorzieningen, variërend van een reeks flexibele licentiemodellen, comfortabele oplossingen voor het automatiseren van beveiligingstaken en de mogelijkheid van modulaire afscherming. Individuele stukken code laten zich afzonderlijk versleutelen en in licentievorm gieten. Ontwikkelaars krijgen meer keuze vrijheid bij het ontwikkelen van operationele concepten en de bijbehorende bedrijfsmodellen, inclusief de veel gevraagde abonnementsvorm met op afroep beschikbare licenties.

In de TIOBE-index voor de meest populaire ontwikkeltalen bij softwarebouwers stond Python in 2020 op de derde plaats, maar werd zij wel tot TIOBE programmeertaal van het jaar uitgeroepen. Ook in 2021 is dat weer het geval. C en Java strijden al  jaren om de eerste plaats op de TIOBE-lijst. Naar verwachting gaat Python, het geesteskind van de Nederlander Guido van Rossum, de plaats van Java innemen.  Andere voorbeelden van ontwikkeltalen aan de top van de ranglijst zijn C++, C#, JavaScript en R.

Slimme apparaten, voorzien van kunstmatige intelligentie zijn een geaccepteerd goed in onze digitale samenleving. De toepassingen variëren in volwassenheid. Zo hebben beeld- en spraakherkenning inmiddels hun weg gevonden naar de standaard smartphones en digitale assistenten in woningen.   Maar ook complexe applicaties rond statistische analyse, patroonherkenning, het maken van betrouwbare voorspellingen of associatieve leermodellen zien we terug in complexe operationele omgevingen (voorbeelden: weersvoorspelling; algoritmische effectenhandel; medische diagnostiek). Veel van dergelijke systemen zijn gebaseerd op de bouwstenen uit Python-ontwikkelbibliotheken.

Rüdiger Kügler, VP Sales and beveiligingsexpert bij Wibu-Systems zegt dat met de ondersteuning van CodeMeter’s voor Python Wibu-Systems een belangrijke boodschap afgeeft. “Nu we de 32ste verjaardag vieren van het World Wide Web, de ruggengraat van alle hedendaagse technologie, is het onze plicht om efficiënte en veilige processen te ondersteunen om daarmee de verdere verspreiding van beschermingsmethoden voor een brede, zeer diverse gebruikersbasis mogelijk te maken. Net zoals er geen technologisch geassisteerd leven mogelijk is zonder beveiliging, bestaat er geen algemene implementatie van beveiliging zonder een vorm van simpliciteit.”

Wibu-Systems introduceert een efficiënter en hoogwaardige beveiligingsmethode voor Python applicaties

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer afbeeldingen zijn te vinden op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CmCloudLite: vederlicht en doelmatig

CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack