www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

Pure Storage brengt toonaangevende block storage naar Microsoft Azure

Pure Cloud Block Store neemt veelvoorkomende storagecompromises weg door hoge performance, efficiëntie, betrouwbaarheid en eenvoud te combineren in een nieuwe cloud native oplossing

Amsterdam, 17 maart 2021 - Pure Storage kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid aan van Pure Cloud Block Store op de Microsoft Azure Marketplace. Met een gemeenschappelijke dataplane in multicloud-omgevingen kunnen klanten overstappen naar de cloud op hun eigen voorwaarden; applicaties kunnen naadloos verplaatst worden naar de cloud of men kan on-premises workloads aanvullen met Dev/Test-, Disaster Recovery- en High Availability-oplossingen in de cloud.

Hoewel ondernemingen in toenemende mate cloud-eigenschappen willen, zoals eenvoud van beheer, betalen voor gebruik en upgrades die de operaties niet verstoren, weten zij dat de beste manier om dit te bereiken de implementatie van hybride IT aanpak is. Volgens voorspellingen van IDC zal tegen het einde van dit jaar meer dan 90% van de ondernemingen wereldwijd voor hun infrastructuur een combinatie hebben van on-premises private clouds, verschillende publieke clouds en legacy platformen.

“Pure levert de cloud-ervaring al vanaf dag één. Met Cloud Block Store op Azure gaan we door met het overbruggen van de cloud-kloof en bieden we klanten de betrouwbaarheid, veerkracht, prestaties en operationele eenvoud die ze van Pure verwachten, ongeacht waar hun data zich bevinden”, zegt Dan Kogan, VP of Product, FlashArray, Pure Storage.

“Pure en Microsoft Azure zijn ervan overtuigd dat klanten een naadloze ervaring verdienen, of hun infrastructuur nu on-premises, hybride, multicloud of aan de edge is. Pure Cloud Block Store op Azure, gebouwd met unieke Azure-mogelijkheden zoals gedeelde schijven en Ultra Disk Storage, biedt een veelomvattende oplossing met hoge beschikbaarheid en performance. We zijn verheugd Pure Cloud Block Store te verwelkomen in de Azure Marketplace om onze gezamenlijke klanten meer datamobiliteit en -protectie te bieden”, zegt Aung Oo, Partner van Director Management, Microsoft Azure Storage.

Pure Cloud Block Store biedt naadloze datamobiliteit tussen on-premises en cloudomgevingen met een consistente ervaring, ongeacht waar de data zich bevindt. Pure Storage werkt samen met Microsoft om gezamenlijke klanten te ondersteunen op weg naar de cloud, met:
  • Een gemeenschappelijke dataplane voor verschillende omgevingen: omdat Pure Cloud Block Store op hetzelfde besturingssysteem draait als Pure's FlashArray-systemen, kunnen klanten alle voordelen van een enterprise-grade storageplatform ervaren. Hiertoe behoren datareductie, ingebouwde snapshots, thin provisioning en hoge beschikbaarheid. Allemaal ‘cloud native’ en met het extra voordeel van naadloze datamobiliteit tussen clouds. Het levert consistente API's en automatisering tussen on-premises en cloud, zodat ontwikkelaars eenmalig kunnen bouwen en overal in hun hybride cloud kunnen implementeren.
  • Veerkracht en betrouwbaarheid: Pure Cloud Block Store verbetert de betrouwbaarheid van cloud storage doordat applicaties en data bestand zijn tegen single points of failure. Het vandaag aangekondigde Pure Validated Design voor Microsoft SQL Server Business Resilience biedt bedrijfscontinuïteit voor bedrijfskritische SQL Server-databases on-premises. Ook maakt het maakt disaster recovery in de cloud mogelijk door gebruik te maken van de nieuwe Cloud Block Store voor Microsoft Azure voor hoge beschikbaarheid. Met SQL Server en de combinatie van FlashArray//X, FlashArray//C en Pure Cloud Block Store, kunnen klanten de hoogste beschikbaarheid voor applicaties bereiken, wat de bedrijfscontinuïteit voor hun belangrijkste SQL Server workloads waarborgt.
  • Kostenefficiëntie: Cloud-native klanten krijgen flinke kostenbesparingen dankzij Pure’s datareductie. Ook de gangbare managementoverhead van cloud-native block storage wordt verminderd doordat het niet meer nodig is IOPS, bandbreedte en capaciteit van individuele volumes te beheren. Deze data-efficiency betekent dat klanten minder capaciteit in de cloud hoeven te kopen, zonder dat dit ten koste gaat van enterprise storage-functies en flexibiliteit.
Pure's Subscription Services omvatten het Evergreen-programma en het Unified Subscription, waarmee on-premises oplossingen en Pure's Cloud Block Store binnen een enkel consumptie abonnement worden geleverd. Pure's unified subscription is een echte enterprise class utility die ultieme flexibiliteit levert voor de consumptie van storage.

Voor meer informatie:
Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage

Logo MCS PR
Pure Storage contact

Logo Pure Storage

info@purestorage.com
  www.purestorage.com
Pure Storage sociaal

Pure Storage tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales