Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Product roadmap belangrijk in het ERP-selectieproces

De meeste organisaties schaffen geen nieuwe ERP-oplossing aan voor slechts 1 of 2 jaar. Men spreekt de wens uit over een langdurig gebruik van hun ERP of digitale transformatie initiatief. Om de juiste keuze voor de lange termijn te kunnen maken is het belangrijk inzicht te hebben in de toekomst van de producten die u overweegt. Juist daarom is toegang tot de product roadmap een belangrijk element in uw ERP-selectieproces.

Levenscyclus ERP

In onze westerse wereld ligt de gemiddelde levenscyclus van een ERP-oplossing rond de 8 tot 10 jaar. Investeren in een moderne oplossing is dus eigenlijk niet het kopen van een product, maar meer van een platform. Een concept dat zich over de komende 8-10 jaar uitstrekt.

Als u vandaag die nieuwe oplossing aanschaft en implementeert, zou u dan in staat zijn om gedurende 8-10 jaar met diezelfde versie te werken? Denk eens aan de mate waarin uw organisatie in deze periode verandert. Aan de omvang, aan uw aanbod, aan de manier waarop u werkt. Maar ook aan de markten waarin u actief bent. Denk ook eens aan de veranderingen bij uw klanten en concurrenten. Daar komt dan nog eens bovenop dat technologie innoveert. Gelooft u echt dat u nieuwe ontwikkelingen zoals cloud computing, big data, kunstmatige intelligentie en machine learning de komende 8-10 jaar kunt negeren? Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Inzage in productontwikkeling

Bij het selecteren van een nieuw ERP is het dus van belang dat u inzicht hebt in de ontwikkelplannen voor de nabije toekomst. Dat wordt een product roadmap genoemd. Software aanbieders die een roadmap publiceren en onderhouden begrijpen hoe belangrijk dit inzicht is voor u als koper. Leveranciers die geen roadmap publiceren creëren daarentegen risico’s voor uw digitale toekomst.

Microsoft Dynamics 365 Business Central roadmap

Microsoft publiceert een website met daarop de product roadmaps voor haar complete Dynamics 365 productfamilie. Dat geeft u als bestaande of potentiële klant vertrouwen in de toekomst van deze producten. U kunt hier de details zien van de nieuwe versies die in de nabije toekomst op de markt komen. U ziet de beschikbaarheid van gelokaliseerde versies over de hele wereld en ook hoe lang oudere productversies nog actief worden ondersteund. Maar vooral ervaart u op deze website hoe toegewijd Microsoft aan deze software-oplossingen is. Dat gevoel gaat u zeker helpen om een goede keuze te maken!

2 keer per jaar verzorgt Microsoft een update voor Microsoft Dynamics 365 Business Central. Het ERP-platform voor het midden- en kleinbedrijf. Op de Microsoft website staan de nieuwe en geplande functionaliteiten weergegeven als onderdeel van de totale Microsoft Dynamics 365 roadmap.
Laatste van Xperit Solutions B.V.
WAM Denim: RFID en Business Central ondersteunen een ambitieuze groeistrategie

Partnership Xperit / BIRDS

Microsoft Dynamics 365 ERP-leider volgens Nucleus Research
Xperit Solutio.. contact

Logo Xperit Solutions B.V.

+31(0)342 70 10 40
  info@xperit.nl
  www.xperit.nl
Xperit Solutio.. sociaal

Xperit Solutio.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo