www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Clarity Benelux

Veracode organiseert The Hacker Games in gevecht tegen gebrek aan cybersecurity-vaardigheden

De competitie draait om veilig programmeren en daagt studenten uit apps online te hacken en te patchen

Amsterdam - 16 maart 2021 - Veracode, de grootste wereldwijde leverancier van application security testing (AST), kondigt vandaag de Veracode Hacker Games aan. De twee weken durende wedstrijd voor studenten in computerwetenschappen en cybersecurity daagt teams van acht vooraanstaande universiteiten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk uit om hun vaardigheden op het gebied van veilig coderen op de proef te stellen. Onder andere de Universiteit van Birmingham, de Tufts-universiteit in Massachusetts en de Universiteit van Warwick zijn vertegenwoordigd. Zij maken kans op verschillende prijzen. Daarnaast doneert Veracode 15.000 dollar aan de beste universiteiten.

"De druk op ontwikkelaars om software te leveren die goed beveiligd is tegen cyberaanvallen neemt flink toe. Meer fundamentele kennis over cybersecurity is daarom nodig. Dit vertaalt zich namelijk in minder kwetsbaarheden in de software die kunnen worden uitgebuit", zegt Chris Wysopal, oprichter en Chief Technology Officer bij Veracode. "Toch zie je veilig programmeren vrijwel nergens terug in het universitaire curriculum. We organiseren de Veracode Hacker Games om universiteiten te helpen veilig programmeren tot een kernonderdeel van hun computerwetenschap- en cybersecurity-curriculum te maken. Deze competitie geeft studenten tegelijkertijd de mogelijkheid hun vaardigheden in een ongesimuleerde omgeving op de proef te stellen."

Marktonderzoek bevestigt gebrek aan vaardigheden
Organisaties kunnen hun risicoprofiel beter beheersen als de volgende generatie softwareontwikkelaars veilige code leert schrijven aan het begin van de ontwikkelingscyclus.
  • Hackers worden steeds geavanceerder: volgens een recente studie van de University of Maryland1 vallen ze nu elke 39 seconden aan.
  • Volgens IBM bedragen de gemiddelde totale kosten van een datalek voor een bedrijf bijna vier miljoen dollar.2
Ming Chow, Associate Teaching Professor aan de Tuft-universiteit: "Als onderwijzers is het onze taak ervoor te zorgen dat de volgende generatie volledig is voorbereid op de uitdagingen waarmee zij in hun loopbaan te maken zullen krijgen. In dit geval moeten softwareontwikkeling en -beveiliging vanaf het begin nauw geïntegreerd worden. De Hacker Games bieden de perfecte kans om die vaardigheden op de proef te stellen op een manier die boeiend, leuk en representatief is voor scenario's uit de echte wereld."

Met behulp van Veracode Security Labs is de wedstrijd gegamificeerd. Deelnemers aan de eerste editie van de Veracode Hacker Games (15-26 maart 2021) gaan hands-on uitdagingen voltooien om gevaarlijke beveiligingslekken in echte, live applicaties te vinden en te repareren. Alle deelnemende universiteiten krijgen een jaar lang gratis toegang tot de Veracode software. Daarnaast doneert Veracode $10.000 en $5.000 aan de informatica- of cybersecurityfaculteiten van de winnende universiteiten die op respectievelijk de eerste en tweede plaats eindigen. Meedoen aan de volgende editie of nieuwsgierig naar de deelnemers van dit jaar? Kijk op www.hackergames.io.

Over Veracode
Veracode is ’s werelds grootste onafhankelijke provider van oplossingen voor applicatiebeveiliging (AppSec). Het bedrijf is de toonaangevende AppSec-partner waarmee development teams veilige software kunnen ontwikkelen, het risico op kwetsbaarheden kunnen verminderen, security kunnen verbeteren en hun productiviteit kunnen verhogen. Met Veracode kunnen ondernemingen hun visie waarmaken. Dankzij een gecombineerde focus op automatisering, integraties, procesoptimalisatie en snelheid helpt Veracode organisaties met accurate en betrouwbare data effectiever mogelijke kwetsbaarheden te vinden én te verhelpen.

Veracode ondersteunt wereldwijd ruim 2.500 klanten in uiteenlopende branches. De oplossingen van Veracode hebben meer dan 21 biljoen regels code geëvalueerd en ondernemingen geholpen meer dan 54 miljoen kwetsbaarheden te verhelpen.

Ga voor meer informatie naar www.veracode.com, bezoek het Veracode blog en het Twitter-kanaal.

Copyright © 2021 Veracode, Inc. Alle rechten voorbehouden. Alle andere merknamen, productnamen en trademarks zijn eigendom van de respectievelijke merkhouders.

Voor meer persinformatie
Clarity
Veracode Persdesk
Sarada Sant