www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Veracode organiseert The Hacker Games in gevecht tegen gebrek aan cybersecurity-vaardigheden

De competitie draait om veilig programmeren en daagt studenten uit apps online te hacken en te patchen

Amsterdam - 16 maart 2021 - Veracode, de grootste wereldwijde leverancier van application security testing (AST), kondigt vandaag de Veracode Hacker Games aan. De twee weken durende wedstrijd voor studenten in computerwetenschappen en cybersecurity daagt teams van acht vooraanstaande universiteiten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk uit om hun vaardigheden op het gebied van veilig coderen op de proef te stellen. Onder andere de Universiteit van Birmingham, de Tufts-universiteit in Massachusetts en de Universiteit van Warwick zijn vertegenwoordigd. Zij maken kans op verschillende prijzen. Daarnaast doneert Veracode 15.000 dollar aan de beste universiteiten.

"De druk op ontwikkelaars om software te leveren die goed beveiligd is tegen cyberaanvallen neemt flink toe. Meer fundamentele kennis over cybersecurity is daarom nodig. Dit vertaalt zich namelijk in minder kwetsbaarheden in de software die kunnen worden uitgebuit", zegt Chris Wysopal, oprichter en Chief Technology Officer bij Veracode. "Toch zie je veilig programmeren vrijwel nergens terug in het universitaire curriculum. We organiseren de Veracode Hacker Games om universiteiten te helpen veilig programmeren tot een kernonderdeel van hun computerwetenschap- en cybersecurity-curriculum te maken. Deze competitie geeft studenten tegelijkertijd de mogelijkheid hun vaardigheden in een ongesimuleerde omgeving op de proef te stellen."

Marktonderzoek bevestigt gebrek aan vaardigheden
Organisaties kunnen hun risicoprofiel beter beheersen als de volgende generatie softwareontwikkelaars veilige code leert schrijven aan het begin van de ontwikkelingscyclus.
  • Hackers worden steeds geavanceerder: volgens een recente studie van de University of Maryland1 vallen ze nu elke 39 seconden aan.
  • Volgens IBM bedragen de gemiddelde totale kosten van een datalek voor een bedrijf bijna vier miljoen dollar.2
Ming Chow, Associate Teaching Professor aan de Tuft-universiteit: "Als onderwijzers is het onze taak ervoor te zorgen dat de volgende generatie volledig is voorbereid op de uitdagingen waarmee zij in hun loopbaan te maken zullen krijgen. In dit geval moeten softwareontwikkeling en -beveiliging vanaf het begin nauw geïntegreerd worden. De Hacker Games bieden de perfecte kans om die vaardigheden op de proef te stellen op een manier die boeiend, leuk en representatief is voor scenario's uit de echte wereld."

Met behulp van Veracode Security Labs is de wedstrijd gegamificeerd. Deelnemers aan de eerste editie van de Veracode Hacker Games (15-26 maart 2021) gaan hands-on uitdagingen voltooien om gevaarlijke beveiligingslekken in echte, live applicaties te vinden en te repareren. Alle deelnemende universiteiten krijgen een jaar lang gratis toegang tot de Veracode software. Daarnaast doneert Veracode $10.000 en $5.000 aan de informatica- of cybersecurityfaculteiten van de winnende universiteiten die op respectievelijk de eerste en tweede plaats eindigen. Meedoen aan de volgende editie of nieuwsgierig naar de deelnemers van dit jaar? Kijk op www.hackergames.io.

Over Veracode
Veracode is ’s werelds grootste onafhankelijke provider van oplossingen voor applicatiebeveiliging (AppSec). Het bedrijf is de toonaangevende AppSec-partner waarmee development teams veilige software kunnen ontwikkelen, het risico op kwetsbaarheden kunnen verminderen, security kunnen verbeteren en hun productiviteit kunnen verhogen. Met Veracode kunnen ondernemingen hun visie waarmaken. Dankzij een gecombineerde focus op automatisering, integraties, procesoptimalisatie en snelheid helpt Veracode organisaties met accurate en betrouwbare data effectiever mogelijke kwetsbaarheden te vinden én te verhelpen.

Veracode ondersteunt wereldwijd ruim 2.500 klanten in uiteenlopende branches. De oplossingen van Veracode hebben meer dan 21 biljoen regels code geëvalueerd en ondernemingen geholpen meer dan 54 miljoen kwetsbaarheden te verhelpen.

Ga voor meer informatie naar www.veracode.com, bezoek het Veracode blog en het Twitter-kanaal.

Copyright © 2021 Veracode, Inc. Alle rechten voorbehouden. Alle andere merknamen, productnamen en trademarks zijn eigendom van de respectievelijke merkhouders.

Voor meer persinformatie
Clarity
Veracode Persdesk
Sarada Sant
veracode@clarity.pr

1 Clark School at the University of Maryland, US, Dec 2020
2 IBM: Cost of a Data Breach Report, US, 2020
3 National Center for Education Statistics, US, March 2019
4 National Cyber Security Center, UK, March 2021
Laatste van Veracode
Softwarebugs in gezondheidszorg snel hersteld, maar sector kampt met security debt

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Clarity Benelux
Veracode contact

Logo Veracode

Veracode sociaal

Veracode tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks