www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

Thales helpt Microsoft-klanten bij het beschermen van gevoelige gegevens in de cloud

• De integratie van Thales Hardware Security Modules (HSM's) met Microsoft Double Key Encryption helpt organisaties hun gegevens in Microsoft 365-applicaties te beschermen, terwijl ze de controle over hun encryptiesleutels behouden.

• De samenwerking met Microsoft zorgt voor bescherming van gevoelige gegevens in de cloud. Organisaties die gebruik maken van Microsoft 365 voldoen hiermee aan de belangrijkste dataprivacyvoorschriften en -vereisten.

Thales biedt Microsoft-klanten een nieuwe mogelijkheid om gegevens te beschermen. Dankzij de integratie van Luna Hardware Security Modules (HSM’s) met Microsoft Double Key Encryption kunnen organisaties de kracht van het volledige scala aan Microsoft 365-applicaties benutten, terwijl hun gevoelige gegevens worden beschermd. Deze koppeling zorgt ervoor dat organisaties voldoen aan de belangrijkste dataprivacyvoorschriften en -vereisten.

Hierdoor kunnen organisaties hun gevoelige gegevens beschermen terwijl ze de controle behouden over hun encryptiesleutels in de cloud. Twee sleutels zorgen voor de bescherming van gevoelige gegevens. De ene sleutel wordt veilig beheerd door de klant via de Luna HSM’s en een tweede sleutel wordt beheerd door Microsoft. Om de gegevens te kunnen bekijken, moet men toegang hebben tot beide sleutels. Dit betekent dat er geen toegang is tot de gegevens zonder de sleutel en dus toestemming, van de klant zelf.

Organisaties die moeten voldoen aan de strengste eisen, zoals organisaties in de financiële dienstverlening en gezondheidszorg, kunnen nu rekenen op de Thales Luna HSM's met Double Key Encryption voor Microsoft 365. Hiermee kunnen ze dan ook voldoen aan regelgeving, zoals de EU General Data Protection Regulation (GDPR), de Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) en de aanbevelingen van de European Data Protection Board (EDPB) naar aanleiding van de Schrems II-uitspraak.

Gegevensbeveiliging in tijden van werken op afstand
De manier waarop we vandaag de dag thuis of op afstand kunnen werken, is afhankelijk van een soepele informatie-uitwisseling. Dit daagt organisaties uit om enerzijds de veiligheid van vertrouwelijke gegevens en naleving van de regelgeving te handhaven en anderzijds de productiviteit van werknemers te verbeteren. De gevoelige gegevens van organisaties in sterk gereguleerde sectoren, zoals de financiële dienstverlening, overheden en de gezondheidszorg, vereisen het hoogste niveau van controle en beveiliging. De integratie van Luna HSM's met Double Key Encryption voor Microsoft 365 biedt de bescherming die past bij zeer gevoelige gegevens en maakt het mogelijk te voldoen aan de strenge wettelijke vereisten.

"Werken op afstand is niet langer voorbehouden aan een selecte groep, maar de standaard voor veel organisaties", zegt Imran Mohiuddin, DKE partner director bij Microsoft. “Onze tools voor samenwerking en productiviteit zijn zo ontworpen dat iedere organisatie ervan kan profiteren. Een belangrijk element hierbij is ervoor zorgen dat ze de beste beveiligings- en compliance-oplossingen hebben als het gaat om het beschermen van gevoelige gegevens en data. Onze Double Key Encryption-integratie met Thales stelt klanten in staat te voldoen aan de strenge eisen rondom gegevensbescherming, compliancy en wet- en regelgeving. Door de volledige controle te behouden over hun encryptiesleutels, kunnen klanten er zeker van zijn dat geen enkele derde partij toegang heeft tot hun gegevens, inclusief Microsoft. Beveiliging mag nooit iets zijn dat organisaties beperkt in het verplaatsen van hun gevoelige informatie naar de cloud, en met Thales zorgen we ervoor dat dit voor onze klanten niet zal gebeuren."

"De samenwerking met Microsoft draagt eraan bij dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens en data veilig zijn, ongeacht waar of tot welke Microsoft-applicaties ze toegang hebben", aldus Todd Moore, vice-president encryptieoplossingen bij Thales. “De manier waarop we werken is voor altijd veranderd. Organisaties moeten zich steeds meer aanpassen en samenwerkingsapplicaties gaan gebruiken. De integratie van Thales Luna HSM's met Microsoft Double Key Encryption biedt organisaties de benodigde controle over hun versleutelde gegevens, ongeacht hun branche."

Laatste van Thales
Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techbedrijf Thales begint eigen speakersbureau

Slimmer grensbeheer geleverd door Thales voor Schengengebied en op Spaanse luchthavens
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo Marcommit
Thales contact

Logo Thales

Thales sociaal

Thales tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet