Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: Progress Communications

Onderzoek Intel: Transparantie over security bevordert aankoopbeslissingen

Organisaties zijn meer geneigd technologie en diensten te kopen van bedrijven die transparant zijn over hun continue inspanning op het gebied van security

• Een wereldwijde studie laat zien dat 73 procent van de respondenten zegt meer geneigd te zijn technologie of diensten af te nemen van bedrijven die veiligheidskwetsbaarheden proactief opsporen, aanpakken en erover communiceren.
  • Intel heeft systemen ontwikkeld om zekerheid over veiligheid en productinnovatie te bieden waarmee klanten beter bestand zijn tegen nieuwe dreigingen.
Amsterdam, 15 maart 2021 - Intel publiceert de resultaten van een studie naar de mate waarin transparantie, innovatie op het gebied van en continue aandacht voor security van invloed zijn op aankoopbeslissingen. De belangrijkste uitkomst is dat organisaties de voorkeur geven aan technologieleveranciers die transparant en proactief zijn in het helpen van klanten op het gebied van cybersecurity-risico's.

Het inbouwen van security en privacy in producten van begin tot eind is niet alleen een sterk ontwikkelprincipe, maar ook van belang voor klanten omdat ze dan in staat zijn hun veiligheidsniveau goed te beoordelen en alle voordelen uit hun data te halen.

“Security is geen vanzelfsprekendheid. Als je geen kwetsbaarheden ontdekt, zoek je niet goed genoeg”, zegt Suzy Greenberg, vicepresident, Intel Product Assurance and Security. “Intel kiest voor een transparante aanpak op het gebied van security om zo klanten te helpen en productinnovaties te bieden die vanaf de basis beveiliging bieden, workloads beschermen en software sterker maken. Deze kruising tussen innovatie en security zorgt voor vertrouwen bij klanten en partners.”

De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek
Ponemon Institute ondervroeg in totaal 1.875 mensen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika. De respondenten zijn in hun organisatie verantwoordelijk voor de beveiliging van de IT-infrastructuur en bekend met de aankoop van IT-technologie en services binnen de organisaties.

De belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek in opdracht van Intel
  • 73 procent van de respondenten zegt dat hun organisatie eerder geneigd is om technologieën en diensten aan te schaffen bij technologieleveranciers die proactief zijn in het opsporen, verhelpen van en communiceren over beveiligingsproblemen. 48 procent zegt dat hun technologieleveranciers deze mogelijkheid niet bieden.
  • 76 procent van de respondenten zegt dat het van groot belang is dat hun technologieleverancier hardwareondersteunde mogelijkheden biedt om software-exploits te beperken.
  • 64 procent zegt dat het van groot belang is dat hun technologieleverancier transparant is over beschikbare beveiligingsupdates en oplossingen. 47 procent zegt dat hun technologieleverancier deze transparantie niet biedt.
  • 74 procent zegt dat het van groot belang is voor hun technologieleverancier om ethisch hacken toe te passen om proactief kwetsbaarheden in de eigen producten te identificeren en aan te pakken.
  • 71 procent van de respondenten zegt dat het van groot belang is dat technologieleveranciers doorlopende beveiliging bieden en bewijzen dat ze hun componenten goed kennen en vertrouwen als het gaat om de werking.
Leverancierskenmerken
De belangrijkste bevindingen geven aan dat specifieke leverancierskenmerken van invloed zijn op aankoopbeslissingen. In sommige gevallen is er een aanzienlijke kloof tussen het belang van deze kenmerken en het vermogen van de leverancier om over de mogelijkheden te beschikken. Kenmerken zijn onder meer:
  • Transparantie over beveiligingsupdates en beschikbare oplossingen.
  • Het vermogen van de leverancier om kwetsbaarheden in zijn eigen producten te identificeren en deze te verminderen.
  • Continue security assurance en bewijs dat leveranciers hun componenten goed kennen en vertrouwen wat betreft werking.
  • Door hardware ondersteunde mogelijkheden om gedistribueerde workloads en gegevens die in gebruik zijn te beschermen en te beschermen tegen software-exploits.
Het ontwikkelen van de sterkste producten vereist kracht, prestaties en beveiliging. Beveiligingsmogelijkheden die in hardware zijn ingebed, bieden niet alleen beveiliging tegen actuele bedreigingen, maar verbeteren ook de betrouwbaarheid van de software. Extra beschermingslagen aan de basis en over alle workloads heen beschermen tegen toekomstige bedreigingen.

De aanpak van Intel wordt gedreven door uitgebreid onderzoek en voortdurende integratie van de belangrijkste lessen tijdens de ontwikkelprocessen en -uitvoering. Als gevolg hiervan zijn Intel-producten ontworpen om security assurance en geavanceerde beveiligingsmogelijkheden te bieden.

Lees hier het volledige rapport.

Meer achtergrond:

Over Intel
Intel (NASDAQ: INTC), een leider in de halfgeleiderindustrie, geeft vorm aan de datacentrische toekomst met computing- en communicatietechnologie die de basis vormen voor innovaties wereldwijd. Met zijn engineering-expertise helpt het bedrijf bij het inspelen op ’s werelds belangrijkste uitdagingen en het bijdragen aan de beveiliging, de kracht en de verbinding van miljarden devices, evenals aan de infrastructuur van de slimme, connected wereld – van de cloud naar het netwerk en de edge en alles daartussenin. Kijk voor meer informatie over Intel op newsroom.intel.com en intel.com.
Laatste van Intel
Onderzoek Intel: Transparantie over security bevordert aankoopbeslissingen

Intel gaat samenwerken met Microsoft aan DARPA-programma

Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Logo Progress Communications
Intel contact

Logo Intel

Intel sociaal

Intel tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo ManpowerGroup
Logo Auth0
Logo Cegeka