Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Progress Communications

NetApp treedt toe tot Aston Martin Cognizant-formule 1-team om pionierswerk te doen op het gebied van datagestuurde racestrategie

Partnership luidt nieuw race-tijdperk in met data als bron van continue prestatieverbetering

Hoofddorp, 15 maart 2021 - NetApp ® (NASDAQ: NTAP) en Aston Martin Cognizant Formula One™ zijn een meerjarig partnerschap aangegaan nu dit wereldberoemde automerk zich opmaakt voor een terugkeer naar de Formule 1-competitie. Na meer dan 60 jaar keert het Britse automerk terug naar de F1-startgrid, ondersteund door NetApp, met een nieuw voordeel: een innovatieve benadering van racen waarbij de kracht van data een grote rol speelt.

De samenwerking met NetApp versterkt het commitment van het Aston Martin Cognizant Formula One Team aan het ontsluiten van data uit de cloud door het team te voorzien van hoogwaardige data- en clouddiensten. Het partnerschap is breed en ambitieus van opzet en zal zich richten op het maximaliseren van prestaties, zowel op als naast het circuit.

Van circuit tot fabriek tot cloud, alle gegevens die worden gebruikt om de racestrategieën van Aston Martin Cognizant-formule 1-team te ondersteunen, zijn in realtime en op wereldwijde schaal beschikbaar. Met een data fabric, aangedreven door NetApp, is het team in staat om meer waarde uit hun gegevens te halen. Daarmee zijn de prestaties van de auto beter te monitoren en voor, tijdens, en na elke race verder te optimaliseren.

Deze data fabric helpt ook bij het verminderen van de operationele complexiteit en het waarborgen van compliance, veiligheid en de bescherming van alle intellectuele eigendom. Door te standaardiseren op NetApp over alle platforms is het Engelse team in staat om alle resources optimaal te benutten. Zo zijn inefficiënte datasilo’s niet langer nodig en komen kostbare IT-investeringen direct ten goede aan de auto en de teamontwikkeling.

“We zijn zeer verheugd om samen te werken met het Aston Martin Cognizant-team, nu het begint aan een zeer ambitieus datatraject, op zoek naar meer snelheid, hogere betrouwbaarheid en ongeëvenaarde efficiëntie”, zegt James Whitemore, chief marketing officer bij NetApp. "Door gebruik te maken van onze historie van 28 jaar innovatie op datagebied ondersteunen we het team met trots bij het verleggen van de grenzen van continue prestatieverbetering.”

“Formule 1-teams zijn altijd pioniers geweest in het analyseren van gegevens voor concurrentievoordeel, vooral wanneer milliseconden het verschil betekenen tussen starten op pole position of ergens in het midden van de grid”, zegt Otmar Szafnauer, CEO en teambaas bij Aston Martin Cognizant. “De samenwerking met NetApp, samen met titelpartner Cognizant, is een nieuwe fase in onze reis van voortdurende verbetering. We zijn verheugd met de deelname van NetApp, omdat we ernaar streven alles wat we doen sneller en slimmer te maken. Door ons briljante team van mensen te versterken met de toonaangevende data-oplossingen van NetApp, luiden we een nieuw racetijdperk in, waarin we constant kunnen evolueren naar een nog sneller, slimmer en inspirerender team.”

Over NetApp
NetApp is een wereldwijd softwarebedrijf op het gebied van cloud- en datamanagement dat organisaties helpt data optimaal te benutten in het tijdperk van versnelde digitale transformatie. Het bedrijf voorziet in systemen, software en clouddiensten die hen helpen applicaties optimaal te laten werken – van het datacenter tot de cloud. En of ze nu ontwikkelen in de cloud, verhuizen naar de cloud of on-premise hun eigen cloudervaring creëren. Met oplossingen die geschikt zijn voor verschillende omgevingen helpt NetApp organisaties hun eigen data fabric te bouwen en op veilige wijze altijd en overal de juiste mensen te voorzien van de juiste data, diensten en applicaties. Meer informatie is te vinden op www.netapp.com of volg NetApp op Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram.

Over het Aston Martin Cognizant-formule 1-team
Na meer dan 60 jaar weg te zijn geweest uit de Formule 1 keert Aston Martin in 2021 terug. Met een van de meest iconische merken in de paddock en een team van bijna 500 gepassioneerde mannen en vrouwen, is dit een team met zowel een rijk erfgoed als een fris perspectief - nieuwe energie in de sport brengen met de vastberadenheid om de bestaande orde door elkaar te schudden en echt te strijden.

Onze missie is om het wereldwijde platform van de motorsport te gebruiken om een nieuwe groep fans te betrekken - door de technologie en innovatie te laten zien die bij ons leven en tegelijkertijd de waarden vertegenwoordigen die aansluiten bij de veranderende wereld waarin we leven.
Laatste van NetApp
NetApp vernieuwt Unified Partner Program

NetApp Spot Wave: lagere infrastructuurkosten en minder complexiteit voor big data-applicaties op Kubernetes

TPEX International sluit strategisch partnership met Planon ter optimalisatie van haar Smart Building Operations dienstverlening