Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LEWIS

CZ en Studytube: een samenwerking die het leerplatform overstijgt

Amsterdam, 15 maart 2021 -- Zorgverzekeraar CZ heeft de fundamenten van een bloeiende leercultuur al stevig verankerd in de organisatie: diverse leermogelijkheden, leerambassadeurs en coaches stimuleren er elke dag de continue ontwikkeling van medewerkers en hun teams. Om het brede leeraanbod beter vindbaar te maken was het tijd om op zoek te gaan naar een ervaren leer- en ontwikkelpartner. Na een intensieve marktverkenning koos CZ vol overtuiging voor Studytube.

Vóór de samenwerking met Studytube was CZ al intensief bezig om de drempel voor leren op de werkvloer te verlagen, o.a. via microlearnings, een breed aanbod van programma’s en (online) trainingen, een netwerk van leerambassadeurs en nog veel meer. Het leerlandschap bestond echter uit meerdere platformen en systemen, zodat medewerkers de opleidingen moeilijk konden terugvinden.

“Bovendien is onze slogan ‘Zorg die verder gaat’,” zegt Leanne Pantjes, Learning Experience Designer bij CZ. “Dat geldt ook voor onze collega’s – je moet zelf kunnen werken aan je eigen ontwikkeling en duurzame inzetbaarheid. We moesten dus meer inzetten op toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.”

Studytube als leer- en ontwikkelpartner
CZ stelde een uitgebreid eisenpakket samen voor hun ideale leerplatform. Alle interne en externe opleidingsmogelijkheden moesten terechtkomen op één gebruiksvriendelijke plek, om zo medewerkers te helpen een gerichte keuze te maken, de administratie te versoepelen en de organisatie meer inzicht te geven in wie wat aan het leren is – of wie wat zou moeten leren voor een verplicht certificaat.

“We wilden ook een leerplatform dat we helemaal konden personaliseren,” vult Pantjes aan. “Iedereen moet een persoonlijk dashboard hebben dat je echt prikkelt en stimuleert, zodat je op basis van die ene online training meteen zin krijgt om verder te leren.”

Daarnaast was CZ vooral op zoek naar een echte leer- en ontwikkelpartner, die proactief meedenkt over de digitalisering en innovatie van het leeraanbod – een samenwerking die het platform overstijgt en de ontwikkelstrategie van CZ verder aanscherpt. “We zochten een partij die met ons wil meedenken en meegroeien – en dat is voor ons Studytube.”

Samen op weg naar succes
Ondertussen is CZ begonnen aan de implementatie van hun vernieuwde leerplatform. Als leerpartner is Studytube meteen sterk betrokken – in drievoud zelfs. Terwijl een Learning Consultant advies geeft over de inrichting van de leercontent, leidt een Implementatieconsultant de functionele en technische inrichting in goede banen. Een persoonlijke Customer Success Manager helpt dan weer om de adoptie van het platform en de bijbehorende communicatie te stroomlijnen.

“Het is een erg prettige samenwerking,” concludeert Pantjes. “Onze contactpersonen reageren altijd snel, denken met ons mee en vertalen onze wensen op een concrete, duidelijke manier. Ook komen er voortdurend nieuwe features en functionaliteiten bij op het platform – soms zo snel dat onze Implementatieconsultant zélf versteld staat! Dat is zó mooi om te zien.”

“Dat gevoel is helemaal wederzijds,” aldus Homam Karimi, CEO bij Studytube. “Ik ben oprecht trots dat CZ Studytube heeft gekozen als rechterhand in hun ontwikkelproces als lerende organisatie. Dit is de start van een buitengewoon verrijkend partnerschap, waarbij we samen zullen groeien en zo medewerkers kunnen helpen om het beste in zich naar boven te halen – want daar doen we het voor.”
Laatste van Studytube B.V.
CZ en Studytube: een samenwerking die het leerplatform overstijgt

67% van de werknemers weet niet hoeveel leerbudget hij heeft

Slechts een derde werknemers wordt door leidinggevende gestimuleerd om te leren
Studytube B.V. contact

Logo Studytube B.V.

info@studytube.nl
  www.studytube.nl
Studytube B.V. sociaal

Studytube B.V. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx