www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Deel dit nu via
PR: MCS PR

Barracuda versterkt aanbod voor MSP’s

Barracuda CloudGen Access for MSP’s en Barracuda RMM helpen MSP’s bij het aanpakken van de securityrisico’s ten gevolge van de toename in thuiswerken

• Barracuda CloudGen Access maakt Zero Trust Network Access (ZTNA) toegankelijk voor Barracuda’s MSP partners
  • Verbeteringen voor Barracuda’s cloudgebaseerde remote monitoring and management-platform – Barracuda RMM – met o.a. meer integraties en verbeterd Microsoft patch management
Venlo, 15 maart 2021 Barracuda breidt zijn portfolio voor IT managed service providers uit met Barracuda CloudGen Access for MSP’s. Daarnaast komt het bedrijf met uitbreidingen en verbeteringen voor zijn schaalbare, op de cloud gebaseerde remote monitoring and management (RMM) platform.

“Nu organisaties steeds meer overstappen op hybride werkvormen om het groeiende aantal thuiswerkers te ondersteunen, zijn de introductie van Barracuda CloudGen Access en de verbeteringen in Barracuda RMM belangrijke stappen in ons commitment aan MSP’s”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Omdat MSP’s hiermee een op security gericht bedrijfsmodel kunnen hanteren, helpen we ze om de securityrisico’s bij klanten ten gevolge van de toename in thuiswerken beter te beheersen. Daarmee ontstaan ook nieuwe zakelijke kansen om klanten flexibele en veilige toegang tot hun kostbare data te bieden en de securityoperaties verder te stroomlijnen.”

Barracuda CloudGen Access

Met Barracuda CloudGen Access kunnen MSP’s Zero Trust Network Access bieden
Barracuda CloudGen Access is in november 2020 door het bedrijf aangekondigd, na de overname van Fyde. Met de toevoeging van multi-tenant beheer en maandabonnementen wordt het voor MSP’s makkelijker om CloudGen Access uit te rollen en te beheren, en zo hun omzet te vergroten.

“Nu het netwerk steeds meer verschillende vormen aanneemt, zeker in het afgelopen jaar, zijn traditionele maatregelen zoals alleen een firewall om de netwerken en devices van klanten te beschermen, onpraktisch en onvoldoende geworden. Zeker gezien de sterke toename van thuiswerken en de groeiende cloud adoptie door bedrijven”, vervolgt Luxembourg. “CloudGen Access biedt veilige, betrouwbare en snelle toegang tot applicaties en data, zowel in de cloud als on-premises, met ieder device en vanaf iedere locatie.”

Met Barracuda CloudGen Access kunnen MSP’s hun portfolio aan securitydiensten uitbreiden om klanten te beschermen en ook niet-beheerde BYOD-devices te controleren. Dit alles zonder dat ze daarvoor iets hoeven te veranderen aan de bestaande workflows voor klanten. MSP’s kunnen hun toegevoegde waarde aantonen en de security van klanten versterken door ze te beschermen tegen de risico’s van een mogelijk onveilig of besmet device.

Managed Workplace heet nu Barracuda RMM
Het schaalbare, op de cloud gebaseerde Remote Monitoring & Management-platform dat tot nu toe bekend stond als ‘Managed Workplace’ heet nu Barracuda RMM. Sinds de overname van Managed Workplace RMM, in 2019, heeft Barracuda dit platform verder verbeterd. Onder andere met een connectie met Office 365 API’s, geautomatiseerd software update en patch management van derden via Barracuda Advanced Software Management, en meer.

Enkele belangrijke kenmerken van Barracuda RMM:
  • Integratie met Barracuda Intronis Backup, waarmee MSP’s Intronis Backup vanuit Barracuda RMM kunnen uitrollen, monitoren en beheren.
    • MSP’s kunnen agents uitrollen, identificeren waar een back-up van gemaakt moet worden, bepalen waar back-ups worden bewaard en hoe vaak een back-up moet worden uitgevoerd. Allemaal via het centrale dashboard van Barracuda RMM.
    • MSP’s kunnen notificaties instellen om de voortgang van Intronis Backup te monitoren en deze synchroniseren met hun Professional Service Automation tool.
    • Met de nieuwe Intronis Backup-rapporten in Barracuda RMM kunnen MSP’s klanten laten zien wat hun toegevoegde waarde is.
  • Betere mogelijkheden voor Microsoft patch management en verbeteringen in het nieuwe Central Dashboard, op basis van de feedback van partners.
Barracuda introduceert ook een nieuwe RMM Migration service, waarbij MSP’s Barracuda RMM installeren en configureren met behoud van alle bestaande voorkeursinstellingen. De nieuwe service omvat verschillende prijsmodellen voor de setup, branding, monitoring en policies voor notificaties, automatische processen en onderhoudsschema’s, inclusief patch management. Integraties, zoals een Professional Service Automation tool, Office 365, virtualisatie, back-up en vele andere, zijn vooraf geconfigureerd en klaar voor gebruik door MSP’s. Er is ook een compleet on-boarding proces om MSP’s te ondersteunen bij de uitrol van Barracuda RMM.
Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Barracuda versterkt incident respons met automatische workflows en publieke API's
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix