Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau

Bitcoin koers en Stock 2 Flow uitgelegd

Er is de laatste tijd enorm veel te doen om Bitcoin nieuws. De Bitcoin koers vloog de afgelopen tijd voor de zoveelste keer door zijn eigen hoogterecord en Bitcoin nieuws is tegenwoordig eerder een dagelijks feit dan dat mensen eens per maand of kwartaal iets lezen over de Bitcoin koers. Tegelijkertijd is het Bitcoin nieuws niet alleen maar fijne mensen opgevallen. Ook Bitcoin oplichting is meer en meer een onderwerp.

Vandaag staan we even stil bij het laatste Bitcoin Nieuws, bekijken we het Stock 2 Flow model en bespreken we Bitcoin oplichters zoals Bitcoin Revolution of Bitcoin Code. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee!

Het laatste Bitcoin nieuws

Waar in 2017 de Bitcoin koers nog een flinke sprong nam en de destijds geldende All Time High wist neer te zetten, viel de koers daarna een flink stuk terug. Koersschommelingen als deze zijn binnen crypto geen uitzondering, maar was wel het effect van veel particuliere investeerders die destijds hun winst wilden veiligstellen.

De huidige situatie is volgens kenners heel anders. Grote multinationals investeren een groot deel van hun vermogen in de crypto, waardoor de Bitcoin koers een veel steviger fundament krijgt. Zo kwam onlangs het Bitcoin nieuws dat Tesla maar liefst anderhalf miljard (!!) dollar heeft geïnvesteerd in Bitcoin. Daarmee anticipeert het bedrijf of een stijgende Bitcoin koers en probeert het daarmee de steeds negatievere rentestanden te compenseren door een gedeelte van het vermogen goedkoop onder te brengen in Bitcoin.

Naast dit Bitcoin nieuws ontstaan er ook steeds meer modellen die uitleggen of verklaren waarom Bitcoin nieuws zo vaak rept over een stijging van een digitale valuta. Een van deze modellen is Stock 2 Flow.

Wat is Stock 2 Flow?

Stock 2 Flow (S2F) is een model wat initieel is bedacht om de correlatie tussen de goudprijs en de goudvoorraad in kaart te brengen. Zo werd duidelijk dat bij een bepaalde factor aan goudvoorraad versus de goudbehoefte de prijs zou stijgen en dat dit ervoor zorgde dat er weer meer energie werd gestopt in het delven van goud.

Hierdoor werd er weer meer goud beschikbaar dan dat er vraag naar was, wat de goudprijs weer deed zakken. Hierdoor werd het delven van goud weer minder interessant, waardoor er minder ‘nieuw’ goud bij kwam. Dit zorgde weer voor meer vraag en een lager aanbod, waardoor de prijzen weer stegen en er weer meer werd geïnvesteerd in het delven van goud. Deze cyclus blijft zich keer op keer herhalen.

Het Stock 2 Flow model van Plan B heeft hierin de koppeling gemaakt met Bitcoin. Ook bij Bitcoin is er sprake van een zekere mate van delving (het crypto minen) en van vraag en aanbod en het effect daarvan op de Bitcoin koers.

Het model an sich is makkelijk uit te leggen maar is qua werking vrij complex. Toch blijkt dat de afgelopen tien jaar het model op 95% van de tijd zeer nauwkeurig de prijsontwikkeling kon voorspellen en is Plan B van mening dat deze resultaten ook in de toekomst zichtbaar zullen worden. Meer weten over Stock 2 Flow? Wij schreven er een uitgebreid artikel over!

Bitcoin Oplichting: Bitcoin Revolution

Zoals gezegd zijn de gunstige ontwikkelingen van de Bitcoin koers niet alleen bij het grote publiek opgemerkt. Ook meer en meer criminele partijen en oplichters proberen in te springen op de toenemende mate van interesse in het nieuwe digitale goud, zoals Bitcoin wordt genoemd.

Partijen zoals Bitcoin Revolution en Bitcoin Code (en nog vele anderen) proberen nietsvermoedende nieuwe investeerders warm te maken met investeringsmogelijkheden die uiteindelijk ertoe leiden dat mensen hun geld nooit meer terugzien. Wees dus gewaarschuwd en doe uitsluitend zaken met betrouwbare partijen! Wat voor partijen dit zijn zie je terug op onze website.
Laatste van Cryptokopen.nl
Bitcoin koers en Stock 2 Flow uitgelegd
Cryptokopen.nl contact

Logo Cryptokopen.nl

Cryptokopen.nl sociaal

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx