www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: MCS PR

Jamf versterkt securitymogelijkheden met Microsoft Azure Sentinel-integratie en patch management van meer softwaretitels

Amsterdam, 11 maart 2021 - Jamf versterkt zijn securitycapaciteiten door integratie met het Microsoft security ecosysteem en met patch management voor meer softwaretitels .Met deze verbeteringen krijgen organisaties meer mogelijkheden om Macs effectief te beveiligen met behulp van Jamf. Security blijft een topprioriteit voor organisaties en Jamf biedt gemakkelijke en effectieve securityfuncties waarbij de positieve eindgebruikerservaring van Apple behouden blijft.

Jamf Protect

Microsoft Azure Sentinel en Jamf Protect
Jamf integreert de Mac- securityfuncties van Jamf Protect in Microsoft Azure Sentinel. Azure Sentinel is een op de cloud gebaseerde Security Incident and Event Manager (SIEM) en Security Orchestration Automated Response (SOAR) . Securityteams gebruiken deze oplossingen voor een compleet overzicht van de securitystatus binnen de organisatie en voor automatische incident respons. Sentinel staat bekend om zijn effectiviteit en gemak. Dankzij de integratie met Jamf krijgen klanten van Azure Sentinel de beschikking over de Apple-specifieke security-inzichten, meldingen over verdachte activiteiten en malwarebescherming van Jamf Protect. Al deze functies worden geïntegreerd in het securitydashboard van Azure Sentinel.

Daarnaast o.a.:
  • Een uitgebreide dataflow van Jamf Protect naar Microsoft Azure Sentinel;
  • Integratie van Mac-data en -activiteiten in bestaande Azure Sentinel-dashboards en scenario’s voor herstel bij incidenten;
  • Eenvoudige configuratie, zonder impact op de devices van de eindgebruikers.
“De integratie van Jamf in Azure Sentinel is een belangrijke uitbreiding van onze bestaande samenwerking met Microsoft”, zegt Wouter Goed, Regional Sales Manager Benelux voor Jamf. “Deze integratie biedt organisaties de voordelen van endpoint security management dat specifiek is ontwikkeld voor ieder platform. Daarbij worden bestaande workflows geoptimaliseerd en kunnen bedrijven meer rendement halen uit hun bestaande investeringen in het Microsoft ecosysteem.”

Meer softwaretitels in Jamf Pro
Sinds Jamf Mondada heeft overgenomen, een van de leidende leveranciers van patch management-oplossingen, groeien de mogelijkheden voor applicatie management via Jamf. Er zijn inmiddels ruim 100 softwaretitels gemigreerd van Mondada Kinobi naar Jamf Pro. Daarmee zijn er nu honderden softwaretitels beschikbaar, waaronder veel van de meest gebruikte Mac-apps. Dit betekent dat IT-teams profiteren van een consistente workflow om apps binnen Jamf Pro te monitoren en de onderhouden. Zo kunnen ze er voor zorgen dat gebruikers altijd de nieuwste en veiligste versies van apps hebben, zonder additionele kosten.

Daarnaast o.a.:
  • Een uitgebreide en robuuste oplossing voor app-reporting, ingebouwd in Jamf Pro;
  • Eén enkele, consistente workflow voor het onderhouden van de kritieke apps binnen de organisatie;
  • Een betere gebruikerservaring met Jamf Self Service, waarmee er voor meer apps updates beschikbaar komen.
Jamf blijft softwaretitels toevoegen uit Kinobi en zal alle verzoeken vanuit de gebruikerscommunity Jamf Nation om titels toe te voegen, in overweging nemen.

Over Jamf
Jamf, de standaard op het gebied van Apple Enterprise Management, breidt de bekende Apple-ervaring uit naar bedrijven, scholen en overheidsinstellingen, met zijn software en via Jamf Nation, ’s werelds grootste online community van IT-beheerders die zich specifiek focussen op Apple. Kijk voor meer informatie op www.jamf.com/nl/.

Contactpersonen voor de pers
Jamf Persdesk, jamf@mcspr.nl, tel. 023 562 82 08
Laatste van Jamf
Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Groei van Apple Mac in het Nederlandse bedrijfsleven zet door, volgens onderzoek Jamf

Logo MCS PR
Jamf contact

Logo Jamf

Jamf sociaal

Jamf tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Cellnex