www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Whizpr

VMware verbetert developer- en AI-ready infrastructuur om digitaal zakendoen te bevorderen

• Om de toepassing van AI in grote organisaties te versnellen, certificeert NVIDIA exclusief de recentste VMware vSphere 7-uitgave voor NVIDIA Enterprise AI Software Suite
  • Om compute en storage resources onafhankelijk te schalen, biedt de update van VMware vSAN 7 verbeteringen aan HCI Mesh om zo te voldoen aan dynamische bedrijfs- en workloadvereisten
Utrecht, 10 maart 2021 – VMware kondigt portfolio-updates aan die klanten zullen helpen om hun applicaties en infrastructuur te moderniseren. Dankzij de nieuwe releases van vSphere 7 en vSAN 7 kunnen IT-teams nieuwe en bestaande applicaties ondersteunen met een infrastructuur die developer- en AI-ready is, die schaalbaar is (zonder compromissen), die de infrastructuur- en databeveiliging een boost geeft en de bedrijfsvoering vereenvoudigt.

“Infrastructuurbeheerders maken zich sterk om uitdagende, nieuwe gecontaineriseerde applicaties, zoals geavanceerde AI-workloads, te ondersteunen zonder dat dit ten koste gaat van de beveiliging”, zegt Boudewijn Aelbers, Director Presales Benelux van VMware. “Via onze samenwerking met NVIDIA helpt VMware de vSphere-administrators om hun invloed uit te breiden van traditionele gevirtualiseerde apps naar nieuwe Enterprise AI-omgevingen, naar high-capacity HCI use cases met HCI Mesh van vSAN, en naar beveiligingsgevoelige containerized workloads die kunnen profiteren van de SEV-ES beveiligingsfunctie in AMD EPYC-processors. Met deze nieuwe mogelijkheden kan de infrastructuur probleemloos inspelen op het hoge tempo waarin applicaties veranderen.”

AI-ready infrastructuur om digitaal zakendoen te bevorderen
VMware kondigt een volgende stap aan in de samenwerking met NVIDIA om een AI-Ready Enterprise-platform te leveren (zie ook de eerdere aankondiging van dit partnerschap tijdens VMworld 2020). Dit combineert de toonaangevende compute virtualisatiesoftware van VMware vSphere met de innovatieve NVIDIA AI Enterprise-suite.

Updates voor het AI-Ready Enterprise-platform, ontwikkeld door VMware en NVIDIA, zijn onder andere:
  • NVIDIA heeft de nieuwe VMware vSphere 7 Update 2 exclusief gecertificeerd voor NVIDIA Enterprise AI, een cloud-native verzameling van geoptimaliseerde AI-applicaties en frameworks voor een end-to-end AI-oplossing;
  • De vSphere 7 Update 2 introduceert de ondersteuning voor de NVIDIA A100 en NVIDIA A40 Tensor Core GPU’s in NVIDIA-Certified Systems. Dit, samen met NVIDIA Enterprise AI, biedt klanten de mogelijkheid om vol vertrouwen een end-to-end AI-oplossing in te passen op hun bestaande enterprise virtualisatieplatform, in plaats van AI-projecten uit te voeren in afzonderlijke, moeilijk te beheren IT-silo’s;
  • Klanten kunnen ook de nieuwste generatie NVIDIA GPU’s opnemen in hun virtuele omgeving en gebruikmaken van (nieuwe) functies zoals Multi-Instance GPU (MIG), waarmee GPU-cycli kunnen worden gedeeld door meerdere gebruikers; vSphere vMotion zorgt voor de live migratie zonder onderbrekingen en vSphere Distributed Resource Scheduler (DRS) kan gebruikt worden voor een automatische en initiële toewijzing van workloads om knelpunten die invloed hebben op de prestaties te voorkomen.
“NVIDIA AI Enterprise is een softwaresuite die is geoptimaliseerd, gecertificeerd en ondersteund op VMware vSphere. Met de suite kunnen klanten AI snel en met vertrouwen in productie implementeren, beheren en schalen”, zegt Justin Boitano, vice president en general manager Enterprise and Edge Computing bij NVIDIA. “Door de samenwerking van NVIDIA met VMware kunnen IT-professionals nu de businessteams in hun bedrijf ondersteunen met de meest betrouwbare AI-tools in de sector binnen hun hybride cloudinfrastructuur.”

In september 2020 introduceerde VMware vSphere with Tanzu om Kubernetes binnen handbereik van miljoenen IT-beheerders over de hele wereld te brengen. De huidige update levert een nog snellere, meer schaalbare en veiligere applicatie-ervaring door VMware NSX Advanced Load Balancer Essentials op te nemen als onderdeel van vSphere with Tanzu. Deze integratie biedt klanten met door VMware ondersteunde multi-cloud load balancing voor Kubernetes-clusters met cloud native automation en feilloze upgrademogelijkheden naar de volledige capaciteit van de NSX Advanced Load Balancer Enterprise Edition. Om klanten up-to-date te houden met Kubernetes, bevat vSphere with Tanzu een vernieuwde supervisor met de nieuwste Kubernetes 1.19-release die cruciale verbeteringen bevat om upgrades te vereenvoudigen en tot meer voorspelbaarheid en stabiliteit in het algemeen leidt. Klanten kunnen de VMware Tanzu-edities kopen als add-on voor vSphere, waardoor ze Kubernetes als onderdeel van hun vSphere-omgeving mogen draaien.

In februari 2021 kondigde VMware ook de algemene beschikbaarheid aan van Cloudian HyperStore en MinIO Object Storage op het vSAN Data Persistence-platform. Hierdoor kunnen klanten efficiënt S3-compatibele objectstores inzetten en gebruiken voor hun AI/ML- en cloud native-applicaties, direct vanuit het hybride cloudplatform van VMware Cloud Foundation met Tanzu.

Beschikbaarheid van de oplossingen
VMware vSphere 7 Update 2 en VMware vSAN 7 Update 2 zijn vanaf vandaag beschikbaar.

Over VMware
VMware-software stuurt wereldwijd complexe digitale infrastructuren aan. Het cloud-, netwerk- en beveiligingsaanbod en digital workspace-portfolio bieden klanten wereldwijd een dynamische en efficiënte digitale basis, ondersteund door een uitgebreid ecosysteem van partners. VMware, met het hoofdkantoor in Palo Alto, Californië, streeft ernaar een ‘force for good’ te zijn; van baanbrekende innovaties tot wereldwijde impact. Ga voor meer informatie naar https://www.vmware.com/company.html

VMware
Ron Grevink
Telefoon: 030 284 95 00
E-mail: rgrevink@vmware.com

Whizpr
Paul Maris
E-mail: vmware@whizpr.nl
Laatste van VMware Nederland
VMware presenteert nieuwe producten en diensten tijdens VMworld 2021

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
VMware Nederla.. contact

Logo VMware Nederland

www.vmware.com/nl.html
VMware Nederla.. sociaal

VMware Nederla.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix