www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Progress Communications

Aruba versnelt digitale transformatie van Edge-to-Cloud op Microsoft Azure

Nieuwe oplossingen vereenvoudigen de connectiviteit van IoT-apparaten en halen Aruba ESP naar Microsoft Azure

Amstelveen, 10 maart 2021 – Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, introduceert in samenwerking met Microsoft twee nieuwe oplossingen die zorgen voor een diepere integratie tussen het Edge Services Platform (ESP) van Aruba en Microsoft Azure. De eerste oplossing werd aangekondigd tijdens Microsoft Ignite 2021 en heet Aruba IoT Transport for Azure. Deze oplossing laat IoT-apparaten die zijn verbonden met Aruba-access points (AP’s) en -controllers in twee richtingen communiceren met de Azure IoT Hub. Ook kondigde Aruba op Microsoft Ignite het Aruba Central-cloudmanagementplatform aan, gehost op Azure. Met deze oplossing haalt het bedrijf zijn grootzakelijke cloudnetwerkoplossing naar Azure.

Aruba ontwikkelde Aruba IoT Transport for Azure in nauwe samenwerking met Microsoft. De dienst vergroot de kracht van Aruba ESP dankzij de naadloze ondersteuning van een veilige, bidirectionele verplaatsing van data van IoT-apparaten die zijn verbonden met Aruba-AP’s en -controllers. Hierdoor profiteren klanten van de brede reeks diensten en applicaties die binnen Azure beschikbaar zijn. Met Aruba IoT Transport for Azure is een tussenliggende gateway, server of applicatie niet nodig en wordt de verwerkingslatency verminderd. Daarnaast stelt de oplossing klanten in staat IoT-systemen en -diensten via hun bestaande Aruba-infrastructuur te draaien, waarmee ze de tijd, kosten en het risico verlagen die zijn verbonden aan het ontwikkelen van zelfgebouwde of op maat gemaakte oplossingen. Het beheren van een verspreide Infrastructure-as-a-Service vraagt om een uitbreidbaar, veilig en zeer schaalbaar platform. Aruba ESP combineert eenduidige infrastructuur voor IT-, IoT- en operationele-technologie-apparaten (OT), een Zero Trust-securitynetwerk, en AIOps voor een geautomatiseerd, cloud-native platform dat binnen alle domeinen continu data analyseert om problemen aan de netwerkrand te voorspellen en te verhelpen.

Lees het volledig Engelstalig persbericht onderstaand.

Aruba Accelerates Digital Transformation from Edge-to-Cloud on Microsoft Azure

New Solutions Simplify IoT Device Connectivity and Bring Aruba ESP to Microsoft Azure

Aruba, a Hewlett Packard Enterprise company (NYSE: HPE), in collaboration with Microsoft, announced two new solutions that facilitates deeper integration between Aruba ESP (Edge Services Platform) and Microsoft Azure. Announced at Microsoft Ignite 2021, the first solution is Aruba IoT Transport for Azure, a service that enables IoT devices connected to Aruba access points (APs) and controllers to bi-directionally communicate with the Azure IoT Hub. In addition, Aruba announced the introduction of the Aruba Central cloud management platform hosted on Azure, bringing Aruba’s enterprise-grade cloud networking solution to Azure.

Working closely with Microsoft, Aruba developed the Aruba IoT Transport for Azure service. The service multiplies the power of Aruba ESP by seamlessly enabling the secure, bi-directional movement of data from IoT devices connected to Aruba APs and controllers, enabling customers to take advantage of the vast array of services and applications available in Azure. Aruba IoT Transport for Azure eliminates the need for an intermediate gateway, server, or application, thus reducing processing latency. Additionally, the solution allows customers to run IoT systems and services over their existing Aruba infrastructure, thus reducing the time, cost and risk of developing homegrown or customized solutions. This frees customers to focus on instrumenting facilities, achieving hyperawareness, and deriving deeper insights from their business processes.

Technology research firm IDC states that by 2022, 50 percent of infrastructure deployed will be in critical edge locations, and by 2024, over 75 percent of infrastructure in edge locations will be consumed or operated via an as a service model. 1 Yet, managing distributed infrastructure as a service requires an extensible, secure, and massively scalable platform. Aruba ESP combines unified infrastructure for IT, IoT, and operational technology (OT) devices, a Zero Trust security framework, and AIOps to deliver an automated, cloud-native platform that continuously analyzes data across domains to predict and resolve issues at the network edge.

Aruba IoT Transport for Azure and Aruba Central on Azure will be available in Spring 2021.

For more information on Aruba solutions for Microsoft, please visit https://www.arubanetworks.com/partners/microsoft-solutions/.

Over Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise
Aruba, onderdeel van Hewlett Packard Enterprise, is de wereldwijde leider in veilige, slimme edge-to-cloud netwerkoplossingen die AI gebruiken om het netwerk te automatiseren, terwijl ze gegevens gebruiken om krachtige bedrijfsresultaten te behalen. Met Aruba ESP (Edge Services Platform) en As-a-Service-opties, kiest Aruba voor een cloud-native aanpak om klanten te helpen aan hun eisen op het gebied van connectiviteit, veiligheid en financiële eisen te voldoen. Over de hele campus, in elke sector, elk datacenter en elke remote-werkomgeving, waarbij alle aspecten van bedrade, draadloze LAN, en wide area networking (WAN) aan bod komen.

Surf voor meer informatie naar www.arubanetworks.com en volg ons voor realtime updates op Twitter en Facebook. Voor de laatste technische discussies over mobiliteit en producten van Aruba kunt u terecht op Airheads Social via community.arubanetworks.com.
Laatste van Aruba Nederland
Aruba introduceert de eerste professionele Wi-Fi 6E-oplossing in de branche

Aruba versnelt digitale transformatie van Edge-to-Cloud op Microsoft Azure

HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Logo Progress Communications
Aruba Nederlan.. contact

Logo Aruba Nederland

Aruba Nederlan.. sociaal

Aruba Nederlan.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.