www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Bedrijven met low-code platform beter opgewassen tegen COVID-19 crisis

Onafhankelijk onderzoeksbureau pleit voor het moderniseren van core-bedrijfsapplicaties met een enterprise low-code platform

Apeldoorn, 10 maart 2021 – Thinkwise werd genoemd als een “midsize general purpose low-code development platform provider” in een nieuw onderzoek door Forrester, een onafhankelijk onderzoeksbedrijf, dat de modernisering van kernapplicaties aanbeveelt met een low-code ontwikkelplatform. Bedrijven kunnen hun bedrijfskritische applicaties hiermee veel sneller en gemakkelijker aanpassen. Met name gedurende de COVID-pandemie is dit een succesvolle strategie gebleken.

Forrester publiceert diverse onderzoeken en rapporten over low-code software-ontwikkeling. In het verslag “ Now Tech: General-Purpose Low-Code Development Platforms, Q1 2021” van John Bratincevic, Chris Gardner, Rob Koplowitz, Andrew Dobak en Kara Hartig, geeft het onderzoeksbureau een overzicht van 42 low-code development platform leveranciers. Hiermee wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen deze platformen en hun no-code tegenhangers, die meer geschikt zijn voor kleinere use-cases en daarnaast minder diepgaande aanpassingsmogelijkheden bieden.

Moderniseer de core
Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven die gedurende de COVID-crisis een low-code platform hebben gebruikt voor hun bedrijfskritische applicaties, veel beter opgewassen waren tegen de veranderde marktomstandigheden. Dit in tegenstelling tot bedrijven die vertrouwden op legacy software.

Forrester schrijft hierover: "Low-code brengt intrinsieke voordelen van snelheid en eenvoudige aanpasbaarheid met zich mee die verder gaan dan alleen de behoeften bij kleinschalige applicaties. De bedrijven die low-code toepassen op kritieke bedrijfsactiviteiten hebben de COVID-19 crisis snel het hoofd kunnen bieden, terwijl de bedrijven die vertrouwden op legacy software dat niet konden. COVID-19 heeft het probleem niet gecreëerd; het heeft het alleen geconcentreerd en daarbij aangetoond of bedrijven hun software konden aanpassen aan de echte wereld. Of het nu gaat om het ontwikkelen van volledig op maat gemaakte applicaties, starten met het versnellen van eigen ontwikkeling, of het kopen van een softwarepakket gebouwd met een onderliggend low-code platform, low-code als onderdeel van kernapplicaties en hun architectuur is van cruciaal belang richting de toekomst."

Dit levert de bekende voordelen op van het snel en eenvoudig kunnen aanpassen van applicaties, en door de enterprise-focus zijn die niet alleen toepasbaar op kleine applicaties, maar ook op de kernapplicaties waar de hele organisatie op draait.

“Door low-code in te zetten voor grote bedrijfskritische applicaties, realiseer je een extreem hoge ontwikkelsnelheid en flexibiliteit die met legacy-software onmogelijk zouden zijn,” zegt Robert van der Linden, directeur van Thinkwise. “Die voordelen hebben veel van onze klanten tijdens de crisis geholpen, maar het geeft ze ook in de toekomst een blijvend concurrentievoordeel.”

Naast het algemene advies aan organisaties om de voordelen van low-code te verkennen, geeft Forrester nog een aantal specifieke richtlijnen. Zo zouden organisaties het DNA van hun organisatie versneld moeten digitaliseren door de brede inzet van low-code, om zo hun verouderde processen met spreadsheets en papieren documentatie te digitaliseren. Hiermee zouden processen geautomatiseerd en geoptimaliseerd kunnen worden, met als gevolg een efficiëntere organisatie.

Daarnaast is het bij de keuze van een low-code platform van belang om goed te kijken welk type ontwikkelaars je in huis hebt. Voor fulltime professionele ontwikkelaars is een enterprise low-code platform het meest geschikt. Als het doel is om vooral mensen uit te business zelf applicaties te laten ontwikkelen, dan is een low-code platform voor business-developers meer op zijn plaats. Een combinatie van beide is ook mogelijk.

Forrester benoemt verder nog een aantal belangrijke voordelen van low-code platformen voor professionele applicatieontwikkelaars ten aanzien van no-code platformen. Zo is enterprise low-code veel meer geschikt voor zaken als procesautomatisering, databeheer, integratie, reporting en AI-toepassingen. Daarnaast is deze low-code categorie in een veel breder scala aan gebruiksscenario’s inzetbaar.

Meer informatie: Now Tech: General-Purpose Low-Code Development Platforms, Q1 2021

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.
Laatste van Thinkwise
Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Hartmann kiest voor Thinkwise low-code platform om Crew Management Systeem te moderniseren

Thinkwise versnelt internationale groei met investeerders De Hoge Dennen Capital en Arches Capital

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Visma | Onguard
Logo ManpowerGroup
Logo Auth0