www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: ItsaRep

Dataiku opnieuw benoemd tot leider in het Gartner 2021 Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms

Dataiku voor het tweede opeenvolgende jaar in het Leaders-kwadrant

Dataiku, 's werelds meest geavanceerde AI-platform voor enterprises, is voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot leider in het Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms van Gartner. In de snel veranderende markt voor AI-tools betekent deze erkenning voor Dataiku een bevestiging van zijn positie als drijvende kracht achter doorbraken op het gebied van AI bij bedrijven wereldwijd.

Sinds de oprichting in 2013 heeft Dataiku het doel om duizenden mensen binnen een organisatie met elkaar te verbinden en te zorgen voor een gezamenlijke aanpak en uitvoering van alle initiatieven op het gebied van data science, machine learning en AI-projecten.

De volwassenheid van enterprise AI bleek in 2020 een factor van betekenis te zijn voor bedrijven die zich moesten aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Klanten van Dataiku beschikten al over de juiste bouwstenen om deze uitdagingen het hoofd te bieden. De gecentraliseerde, gecontroleerde en elastische omgeving van Dataiku staat aan de basis van de groeiende hoeveelheid gegevens binnen een organisatie, het aantal AI-projecten en het aantal mensen dat bijdraagt aan deze AI-initiatieven. De oplossing van Dataiku is ontwikkeld om gemakkelijk bij te kunnen schalen als het aantal modellen dat in productie is, groeit van een handjevol naar honderden - of misschien wel duizenden. Door grote groepen medewerkers en meerdere teams binnen het bedrijf de tools te geven om op basis van data betere beslissingen te nemen, was het mogelijk om ook in lastige tijden flexibel te zijn.

Dataiku heeft in 2020 twee belangrijke updates uitgebracht (versies 7 en 8), boordevol functies om de rol van AI binnen de organisaties te vergroten via data scientists, analisten en data leaders. In augustus 2020 kondigde Dataiku ook een Series D-financieringsronde van 100 miljoen dollar (83 miljoen euro) aan om het momentum van het bedrijf en de verdere ontwikkeling van enterprise AI te ondersteunen.

"Dataiku is altijd al een pionier geweest in deze markt. Ons platform is vanaf nul opgebouwd en bedoeld om iedereen binnen een organisatie te helpen. We zijn altijd een end-to-end-oplossing geweest met een volledig spectrum aan functies; van data-invoer tot -productie, -monitoring en -governance”, aldus Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “We zijn er trots op dat we voor het tweede opeenvolgende jaar erkend worden als leider in het Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms van Gartner. We zien het als een bevestiging van de krachtige technologie die we hebben ontwikkeld, de principes waar we voor staan en de waarde die onze benadering van enterprise AI-transformatie biedt voor onze klanten.”

Dataiku ondersteunt de AI-strategieën van meer dan 400 bedrijven over de hele wereld, waardoor organisaties in de farmacie, gezondheidszorg, financiële diensten, transport, de publieke sector, productie, detailhandel en meer hun AI-inspanningen enorm kunnen opschalen. Dataiku heeft wereldwijd meer dan 550 mensen in dienst, verdeeld over kantoren in New York, Parijs, Londen, München, Sydney en Singapore.

Meer informatie over Dataiku en een exemplaar van het Gartner 2021 Magic Quadrant voor Data Science and Machine-Learning Platforms inzien, klik dan hier of lees wat gebruikers van Dataiku te zeggen hebben in Gartner Peer Insights, waar Dataiku een beoordeling van 4,9 / 5 sterren krijgt.*

* Gebaseerd op 84 beoordelingen vanaf 4 maart 2021

Gartner, Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms, Peter Krensky, Carlie Idoine, Erick Brethenoux, Pieter den Hamer, Farhan Choudhary, Afraz Jaffri, Shubhangi Vashisth, 1 maart 2021. Het rapport heette voorheen Magic Quadrant for Data Science Platforms.

Disclaimer: Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
Laatste van Dataiku

De zes belangrijkste trends op het gebied van AI, ML en MLOps

Dataiku verdubbelt het Benelux-team
eV-ict en de IT Management Group starten een samenwerking om ICT kosten analyse in te voeren bij bedrijven en organisaties