www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: AxiCom

Razer en de wereldwijde gaming-community proberen één miljoen bomen te redden met Sneki Snek

Door het succes van Razers samenwerking met Conservation International worden nieuwe doelen gesteld om nog meer bomen te redden, en meer Sneki Snek-merchandise wordt uitgebracht om de gemeenschap te steunen

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, werkt aan een nieuw doel: één miljoen bomen beschermen via de uiterst succesvolle Sneki Snek-campagne. Dit is tien keer zoveel als het oorspronkelijke doel. In samenwerking met Conservation International werd het oorspronkelijke doel van 100.000 bomen in minder dan twee maanden bereikt. Dit was te danken aan de populariteit van de Razer Sneki Snek-mascotte en de steun van de Razer-fans. De campagne is zo succesvol geweest dat er nu al bijna 150.000 bomen gered zijn, wat neerkomt op bijna zeshonderd hectare bos.

Om dit succes te vieren, stelt Razer nu een nieuw doel, namelijk het beschermen van in totaal één miljoen bomen. Er zullen diverse mijlpalen zijn op weg naar die miljoen, waarbij nieuwe Sneki Snek-merchandise zal worden uitgebracht als die mijlpalen zijn bereikt. Om te vieren dat het initiële doel van 100.000 bomen is bereikt, zal er nieuwe Sneki Snek-merchandise worden gepresenteerd tijdens het RazerStore Live evenement op 4 maart. Daarnaast worden tijdens dit evenement diverse andere producten aangekondigd.

De Sneki Snek werd vorig jaar, op verzoek van de community, geïntroduceerd en is sindsdien mateloos populair. Er zijn zelfs liefhebbers van de Sneki Snek die een tattoo hebben laten zetten van hun favoriete slang. Dankzij deze passie, en natuurlijk de populaire YouTube-video, groeide Sneki uit tot de ideale mascotte om Razers wereldwijde campagne voor natuurbehoud en duurzaamheid #GoGreenWithRazer te leiden.

“De steun voor onze #GoGreenWithRazer-campagne, geleid door Sneki Snek, is werkelijk waanzinnig geweest. We dachten dat het even zou duren om 100.000 bomen te redden, maar we hebben dat doel in minder dan twee maanden verpletterd en zijn goed op weg naar het volgende doel van 250.000 bomen”, aldus Min-Liang Tan, medeoprichter en CEO van Razer. “Daarom hebben we samen met onze gemeenschap en Sneki Snek besloten om ambitieuzer te zijn in het beschermen van de natuur door het doel uit te breiden naar één miljoen bomen. Hoe meer bomen we redden, hoe meer we de natuur en de wilde dieren beschermen die ervan afhankelijk zijn om te overleven.“

De nieuwe te bereiken mijlpalen zijn 250.000, 500.000, 750.000 en uiteindelijk 1.000.000 bomen. Naarmate de gemeenschap zich harder inzet om deze mijlpalen te bereiken, zal Razer nieuwe Sneki Snek-producten lanceren. Hiermee beloont het bedrijf de gemeenschap voor haar inspanningen en wordt zij aangemoedigd om het uiteindelijke doel van één miljoen bomen te bereiken. Elk verkocht Sneki Snek-product helpt tien bomen te beschermen en draagt bij aan het nieuwe doel van een miljoen geredde bomen.

Met Razers steun, zorgt Conservation International voor de bescherming van bomen uit tientallen bossen over de hele wereld. Onder (veel) meer in zoals Costa Rica, Ecuador, Suriname, Brazilië, Madagaskar en Indonesië. Conservation International werkt rechtstreeks samen met de gemeenschappen die in deze bossen leven en er afhankelijk van zijn. De organisatie gebruikt innovatieve hulpmiddelen, technologieën en methodes om prioriteit te geven aan de belangrijkste bossen en de voordelen die ze bieden aan mens en dier. Maar ook om ze duurzaam te beschermen voor de lange termijn en om toezicht te houden op de bescherming en gezondheid van deze bossen.

Meer informatie is beschikbaar via https://www.razer.com/campaigns/sneki-snek
Laatste van Razer Europe
Razer komt met Kanagawa Wave-collectie, gemaakt van plastic uit zee