www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: AxiCom

Scaleway organiseert Breakathon - een uniek community-event om prestaties van Kubernetes Kapsule te testen

Ontwikkelaars en gebruikers van alle niveaus zijn 25 maart 2021 welkom voor een negen uur durende online marathon waarbij webontwikkeling, multi-clusterbeheer, AI-casestudies en prestatieanalyse worden gecombineerd.

Amsterdam - Scaleway, toonaangevend leverancier van alternatieve Europese infrastructuur en platform-as-a-service, viert 25 maart de eerste verjaardag van zijn container orchestrator, Kubernetes Kapsule, met een inventief community-event: de Breakathon. Ontwikkelaars en gebruikers van alle niveaus worden uitgedaagd om de grenzen van Kubernetes Kapsule-clusters te testen. Met een combinatie van webontwikkeling, multi-clusterbeheer, AI-casestudies en prestatieanalyses kunnen ze hun vaardigheden echt op de proef stellen.

De Breakathon - "Heb jij het niveau van een eindbaas?"
Deze 9 uur durende marathon van technologische uitdagingen is gebaseerd een traditionele hackathon, maar met een twist. Scaleway nodigt zijn community uit om de grenzen van zijn Kubernetes Kapsule-oplossing te testen op de meest creatieve en extreem mogelijke manier. De Breakathon zal deelnemers een ongekende kans bieden om op een leuke manier mee te werken aan het bouwen van een betekenisvol ecosysteem.

Het virtuele evenement staat open voor deelnemers van verschillende achtergronden, met verschillende expertise- en ervaringsniveaus. Voorkennis van Docker of zelfs Kubernetes is een pluspunt, maar er zullen tutorials en webinars van Scaleway-experts zijn om beginners te ondersteunen. Elke uitdaging zal nauwkeurig worden gemonitord tijdens het evenement en een jury bestaande uit Kubernetes-experts kiest uiteindelijk de winnende teams. Zij worden beloond met high-tech prijzen, zoals een zelfgebouwde computer, accessoires, credits voor het hele Scaleway-ecosysteem, en nog veel meer.

“Deelnemen aan de Kubernetes Kapsule Breakathon is niet alleen een manier voor gebruikers om te testen hoe goed hun kennis van Kubernetes is. Het is ook een uitnodiging voor hen om invloed uit te oefenen op de evolutie van het product. Op dit moment worden de mogelijkheden van Kubernetes Kapsule soms onderbenut. Software-uitgevers hebben hun prioriteiten verlegd en investeren nu massaal in SaaS-modellen (Software as a Service). Wij willen de complexiteit van beveiliging in de cloud en Kubernetes-architectuur in kaart brengen”, aldus Emmanuelle Demompion, Scaleway Product Manager Kubernetes Kapsule.

Vier hoofdthema's om deelnemers op de proef te stellen
De Breakathon daagt alle ontwikkelaars, gebruikers en partners uit om hun kennis te testen met de oplossingen van Scaleway. Hyperschaalbaarheid, geoptimaliseerde responstijden en hoge beschikbaarheid zullen in de schijnwerpers staan via vier grote thema's: “Artificial Intelligence”, “Software as a Service”, “Security en Architectuur” en “Fun and Games”.

Praktische informatie:
Online evenement van 13.00 uur CET (25 maart) tot 00.30 uur CET (26 maart).
Aanmelden kan via:  https://www.scaleway.com/en/breakathon/

Over Scaleway
Scaleway, Europees marktleider op het gebied van alternatieve infrastructuur en platform-as-a-service (IaaS en PaaS), richt zich op de wereldwijde markt. Dit gebeurt met een essentiële mix van cloud computing-middelen die flexibel, kosteneffectief, betrouwbaar, veilig en duurzaam zijn. Scaleway is de enige triple play cloud provider die private datacenter colocatie en infrastructuur biedt. En tevens dedicated servers voor maximale controle en punch, en een modern en elastisch public cloud ecosysteem. Scaleway heeft een gedurfde aanpak die de status quo uitdaagt. Zijn ecosysteem is ontworpen om gebruik te maken van marktstandaarden om dingen eenvoudiger te maken: S3-compatibiliteit, een rollende up-to-date Kubernetes en Terraform-ondersteuning.

Scaleway groeit wereldwijd voortdurend, en bedient momenteel meer dan driehonderdduizend klanten in meer dan honderdzestig landen. De diensten van Scaleway worden geïmplementeerd via zes datacenters in drie regio's: Parijs (Frankrijk), Amsterdam (Nederland) en Warschau (Polen).
Laatste van Scaleway

Nederland centraal in Europees uitbreidingsplan Scaleway
eV-ict en de IT Management Group starten een samenwerking om ICT kosten analyse in te voeren bij bedrijven en organisaties

Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)