www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Motorsport Games neemt Luminis dochterbedrijf Studio 397 over

Amersfoort (NL), 3 maart 2021. Luminis heeft deze week een overeenkomst gesloten met Motorsport Games Inc. gericht op de volledige overname van Studio 397, inclusief high-end racesimulatie-software rFactor 2. De overname stelt beide bedrijven in staat om hun sterke positie in esports verder uit te bouwen door de inzet van virtuele race events en competities op basis van het rFactor 2-platform. Voor Luminis betekent dit een nieuwe fase voor haar dochterbedrijf, dat is opgestart door haar eigen medewerkers. De merken Studio 397 en rFactor 2 blijven bestaan.

In 2020 organiseerden Studio 397 en Motorsport Games het grootste esports event ter wereld: de virtuele 24 uur van Le Mans. Tijdens dit wereldwijd uitgezonden evenement dat werd bekeken door 63 miljoen mensen, zag Motorsport de kracht van Studio 397 en rFactor 2. Als beursgenoteerde uitgever op het gebied van simracing events, games en publicaties, zag Motorsport Games mogelijkheden om door Studio 397 en rFactor 2 hun kijkers en gebruikers een nog betere ervaring aan te bieden. Motorsport Games is voornemens om verder te investeren in het rFactor 2-platform en wil rFactor 2 als standaard gebruiken voor alle nieuwe race games en publicaties.

Studio 397 is in 2016 gestart door Marcel Offermans, die sinds de start van Luminis heeft gewerkt in verschillende rollen zoals architect en directeur van Luminis Technologies. Vanuit een sterke passie voor simracen startte Marcel in 2016 een samenwerking met Image Space Incorperated (ISI). rFactor 2 is een high-end racesimulator, die wereldwijd bekend staat om zijn realisme op het gebied van bandengebruik, aerodynamica, weer, geluid en de gedetailleerde race tracks. Dit zorgt voor een levensechte ervaring tijdens het racen en daagt de coureurs maximaal uit tot betere prestaties.

Afgelopen jaren kwam de ontwikkeling van rFactor 2 in een versnelling. De racesim werd uitgebreid met nieuwe features, auto’s, banen, competitiemogelijkheden en een nieuwe interface. Dit maakte het gebruik van rFactor 2 een onvermijdbare optie voor professionele esports competities en wedstrijden. Veel bekende (voormalig) Formule 1 coureurs gebruiken rFactor 2 voor trainingen en voor deelname aan esports wedstrijden. Studio 397 werkte nauw samen met bekende automerken zoals McLaren, Porsche en BMW. Zo bouwde Studio 397 in korte tijd een sterke naam op binnen de racesim wereld.

Marcel Offermans, Managing director van Studio 397, kijkt positief naar de ontwikkeling: “Na de groei van rFactor 2 in de afgelopen vijf jaar, zijn we verheugd om de volgende stap te zetten met Motorsport Games, rFactor 2 vooruit te helpen en onze geavanceerde simulatietechnologie te integreren in toekomstige projecten. Wij delen met Motorsport Games een gemeenschappelijke ambitie om de beste te zijn in wat we doen.”

Hans Bossenbroek, CEO en medeoprichter van Luminis, heeft een dubbel gevoel: “Studio 397 heeft bij mij altijd een speciale plek gehad. Ik vertelde altijd met trots dat Luminis vanuit Studio 397 samenwerkte met bedrijven als McLaren, Porsche en BMW. Voor mij gaat Studio 397 over innovatie, over het maximale uit technologie halen. Door hun talent en gedrevenheid wisten ze ondanks hun beperkte omvang de harten van menig autosportliefhebber te veroveren. Studio 397 is voor mij een bevestiging dat het stimuleren van passie en ondernemerschap leidt tot prachtige zelfstandige bedrijven die onder de Luminis-vlag kunnen groeien en volwassen kunnen worden. Dan komt helaas wel het moment dat ze bij een andere organisatie beter verder kunnen groeien. Ondanks dat dit voor alle partijen het beste is, voelt dit wel dubbel voor mij.”

“Deze geplande overname is opnieuw een duidelijk signaal van onze intentie om Motorsport Games te vestigen als de leider in virtueel racen." vertelt DmitryKozko, CEO van Motorsport Games. “Het gebruik van rFactor 2 en de expertise erachter is een enorme vooruitgang voor ons. We kunnen onze ervaring en kennis inbrengen om het potentieel van het rFactor 2-platform te maximaliseren, terwijl we ook exclusieve toegang hebben tot de allerbeste technologie voor onze toekomstige projecten."

Over Motorsport Games
Motorsport Games, een Motorsport Network-bedrijf, combineert innovatieve en boeiende videogames met spannende esports-competities en content voor racefans en gamers over de hele wereld. Het bedrijf is de officieel gelicentieerde ontwikkelaar en uitgever van videogames voor iconische motorsport-raceseries, waaronder NASCAR, 24 uur van Le Mans en het British TouringCar Championship ("BTCC"). Motorsport Games is een bekroonde esports-partner bij uitstek voor onder andere de 24 uur van Le Mans, Formule E, BTCC, het FIA World Rallycross Championship en de eNASCAR Heat Pro League.

Over Luminis
Luminis is een software- en technologiebedrijf met vestigingen in Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Rotterdam en de UK. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten. Er wordt samengewerkt met meer dan 100 klanten, waaronder grote merken zoals KLM, Nike en Bol.com. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis Technologies is onderdeel van Luminis en ontwikkelt eigen producten op het gebied van cloud- en datatechnologie, zoals InformationGrid en MediGrid.

Voor meer informatie:

Niet voor publicatie
Voor vragen naar aanleiding van dit bericht kunt u contact opnemen met Martin van Mierloo martin.vanmierloo@luminis.eu +31614841519
Laatste van Luminis Nederland B.V.
Luminis bereikt nieuwe mijlpaal in AWS Partnership

Luminis benoemt Peter Oskam tot directeur van Rotterdamse vestiging

Motorsport Games neemt Luminis dochterbedrijf Studio 397 over
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Luminis Nederl.. contact

Logo Luminis Nederland B.V.

info@luminis.eu

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials