www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation wederom in de lijst van meest ethische bedrijven ter wereld

Rockwell Automation (NYSE: ROK), een van de grootste bedrijven ter wereld, die zich bezighouden met industriële automatisering en digitale transformatie, is dit jaar door Ethisphere wederom erkend als een van de meest ethische bedrijven ter wereld. Ethisphere is een organisatie, die zich richt op het definiëren en bevorderen van normen voor ethisch ondernemen. De lijst is bedoeld als eerbetoon aan bedrijven die het belang van goed leiderschap; integriteit en het hanteren van waarden en normen inzien en daar ook naar handelen. Rockwell Automation staat al voor de dertiende, achtereenvolgende keer op de lijst en is één van de slechts twee bedrijven in de categorie ‘gediversifieerde machine-industrie’. Dit jaar staan er 135 bedrijven uit 22 landen en 47 bedrijfstakken in de lijst.

‘’We zijn echt vereerd dat we opnieuw deze erkenning door Ethisphere krijgen", aldus Blake Moret, CEO van Rockwell Automation. “Integriteit is een van de fundamenten van onze bedrijfscultuur. Het is ingebakken in alles wat we doen. Die cultuur wordt gevormd door geweldige medewerkers die hun best kunnen én willen doen."

"Toen de hele wereld in 2020 met grote uitdagingen geconfronteerd werden, zagen we dat bedrijven - meer dan alle andere organisaties - het voortouw namen bij het winnen van het vertrouwen van hun stakeholders door het tonen van veerkracht en door hun toewijding aan ethiek en integriteit", zei Timothy Erblich, CEO van Ethisphere. “De meest ethische bedrijven ter wereld blijven ondanks de crisis trouw aan de hoogste waarden en oefenen zo een positieve invloed uit op de maatschappij . Onze hartelijke felicitaties aan iedereen bij Rockwell Automation voor het behalen van deze onderscheiding."

De beoordeling door Ethisphere voor het samenstellen van de ranglijst is gebaseerd op het eigen Ethics Quotient®, dat samengesteld wordt op basis van meer dan 200 vragen over cultuur, milieu en sociale praktijken, ethiek, toezicht, bestuur, diversiteit en initiatieven om de waardeketen te versterken. Zo worden best practises van organisaties in verschillende bedrijfstakken en over de hele wereld in kaart gebracht. Dit jaar is het proces verder gestroomlijnd en werd de vragenreeks uitgebreid om inzicht te krijgen op welke manier de deelnemende organisaties reageren op de corona-pandemie en zich aanpassen aan de ontwikkelingen met betrekking tot milieu, sociale omstandigheden, governance, veiligheid, gelijkheid en sociale rechtvaardigheid.

De volledige lijst van meest ethische bedrijven ter wereld in 2021 is hier te vinden.

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.500 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Hoe Rockwell Automation de Connected Enterprise in verschillende sectoren vormgeeft is te zien op: www.rockwellautomation.com.

Over het Ethisphere Instituut
Het Ethisphere® Institute is de wereldwijde leider in het definiëren en bevorderen van normen voor ondernemen, die het karakter van de onderneming, het vertrouwen in de markt en het zakelijke succes bevorderen. Ethisphere heeft diepgaande expertise op het gebied van het meten en definiëren van ethische basisnormen met behulp van data-driven inzichten. Die helpen bedrijven het karakter van het bedrijf te verbeteren en de bedrijfscultuur te meten en te verbeteren. Ethisphere eert prestaties door middel van het erkenningsprogramma van 's werelds meest ethische bedrijven en heeft een gemeenschap van industrie-experts met de Business Ethics Leadership Alliance (BELA) opgezet. Meer informatie over Ethisphere is te vinden op: https://ethisphere.com.
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation wederom in de lijst van meest ethische bedrijven ter wereld

Rockwell Automation breidt het OEM-partnerprogramma verder uit

Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™