www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Progress Communications

Sitecore breidt uit met de overname van Boxever en Four51

De overnames breiden de markt aanzienlijk uit, versnelt de levering van het eerste op SaaS gebaseerde digitale ervaringsplatform en versterkt zo de leidende positie van Sitecore

San Francisco, 3 maart 2021 - Sitecore®, marktleider op het gebied van software voor het beheer van digitale ervaringen, heeft vandaag aangekondigd dat het definitieve overeenkomsten heeft gesloten voor de overname van Boxever Ltd. en Four51, Inc.

Boxever is een op SaaS gebaseerd Customer Data Platform (CDP) voor besluitvorming en experimenten. Four51 biedt eigentijdse B2B- en B2C- ervaringen voor grote merken. Deze overnames volgen op de bekendmaking door Sitecore van een investeringsplan ter waarde van 1,2 miljard dollar eerder dit jaar, waarmee het bedrijf sterk wil groeien en de productinnovatie wil stimuleren.

De pandemie heeft duidelijk gemaakt dat er behoefte is aan een flexibel en modern Digital Experience Platform (DXP) om organisaties de flexibiliteit en inzichten te bieden om gelijke tred te houden met veranderende eisen. Door de innovatieve technologieën van Boxever en Four51 te integreren met de digitale marketingoplossingen van Sitecore, zorgt het bedrijf voor disruptie door te voorzien in de eerste moderne, geïntegreerde content-to-commerce, op SaaS gebaseerde DXP in de branche. Met deze oplossing kunnen bedrijven realtime, gepersonaliseerde digitale ervaringen bieden in elk onderdeel van de koopcyclus, waardoor de klantwaarde en -loyaliteit toenemen.

Het CDP van Boxever biedt een 360-gradenoverzicht van klanten, geavanceerde segmentatie en realtime besluitvorming en experimentmogelijkheden. Het werkt als het brein binnen de marketing-stack van een organisatie om elke klantinteractie relevanter en meer betrokken te maken. De nieuwe mogelijkheden vergroten en verbeteren de tools van Sitecore op het gebied van klantinzicht en AI-gestuurde personalisatie. Daardoor is het eenvoudig is om klantgegevens vast te leggen, te combineren, te activeren en gepersonaliseerde ervaringen op schaal te leveren.

Met de ‘API-first’ headless e-commerce-oplossing van Four51 kunnen bedrijven snel en gemakkelijk boeiende winkelervaringen bieden die de klanttevredenheid, -loyaliteit en het klantambassadeurschap helpen verbeteren. Het platform vormt een aanvulling op de bestaande B2C-commercemogelijkheden van Sitecore en stelt Sitecore in staat om de digitale belevingsmarkt in de toekomst te bepalen. Organisaties van elke omvang in verschillende bedrijfstakken profiteren van de uitgebreide mogelijkheden, de behoefte aan minder investeringen vooraf, continue innovatie en een aanzienlijk kortere time-to-value.

De acquisities zullen naar verwachting eind maart 2021 worden afgerond. De financiële voorwaarden worden niet bekendgemaakt. Na voltooiing zullen beide CEO's leidinggevende functies op zich nemen. Sitecore zal investeren in groei in de hoofdkantoren van Boxever in Dublin en Four51 in Minneapolis.

“Het is onze missie om disruptie te veroorzaken op de markt voor digitale beleving. Deze overnames zullen onze leidende positie versterken. Sitecore's innovatieve digitale ervaringsplatform dat content en commerce omspant, biedt bedrijven de flexibiliteit en wendbaarheid die nodig zijn om gelijke tred te houden met de veranderende eisen, zodat ze de digitale kansen grijpen om de contacten met consument te versterken. We zijn verheugd de Boxever- en Four51-teams te verwelkomen bij Sitecore en samen zullen we de toekomst van digitale betrokkenheid vormgeven.”
Steve Tzikakis, CEO van Sitecore

“Door onze krachten te bundelen met Sitecore bieden we een disruptieve propositie die bepalend is voor wat mogelijk is in de branche. We stellen organisaties van elke omvang in staat om naadloze, datagedreven ervaringen te bieden via elk kanaal. We zijn trots op wat we hebben bereikt dankzij de bijdragen van onze medewerkers en partners, en we kijken uit naar dit volgende hoofdstuk.”
David O’Flanagan, CEO van Boxever Ltd.

“We delen een visie met Sitecore om onze klanten te helpen slagen in een digital first wereld. Onze medewerkers en partners hebben onvermoeibaar gewerkt aan het bieden van een naadloze, toekomstbestendige manier om innovatieve e-commerce-ervaringen te leveren die merken helpen hun digitale kansen te grijpen. Deze volgende stap is een onderstreping van onze focus op excellentie.”
Mark Johnson, CEO van Four 51. Inc.

Over Sitecore
Sitecore levert een digital experience platform waarmee 's werelds meest vooruitstrevende merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag goed is voor miljoenen digitale ervaringen. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L'Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.

Over Boxever
Boxever, in 2011 opgericht in Dublin, is een digitaal optimalisatieplatform dat gegevens en AI gebruikt om 's werelds grootste merken te helpen elke klantinteractie slimmer te maken en een baanbrekende klantervaring te bieden. Het bedrijf is door analisten erkend als een toonaangevende speler op het gebied van personalisatie en door Forbes naast Google, Apple en Amazon gerangschikt als een van de krachtigste voorbeelden van AI die momenteel wordt gebruikt. Het Boxever-platform biedt een marktleidend CDP, besluitvorming en experimentmogelijkheden met ongekende schaalbaarheid. Het bedrijf werkt samen met merken als Allied Irish Bank (AIB), Emirates, Ryanair en Vodafone om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop deze merken hun klanten betrekken.

Over Four51
Four51, in 1999 opgericht in Minneapolis, is gericht op het elimineren van de beperkingen van e-commerce. Het Four51 OrderCloud™-platform is een volledig samen te stellen, API-first, headless e-commerceplatform. Het ondersteunt e-commerce, orderbeheer en B2B-marktplaatsoplossingen voor bedrijven met de meest complexe operationele realiteit. Four51 helpt fabrikanten, distributeurs en retailers zoals Aveda, D&W Diesel, Diversified Foodservice Supply, Papa John's en Starbucks om snelheid en wendbaarheid te verhogen, flexibiliteit te bieden en constant te innoveren met een e-commerceplatform van de toekomst.

Sitecore is een geregistreerd handelsmerk van Sitecore Corporation A/S in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere merknamen, productnamen of handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke rechthebbenden.

Laatste van Sitecore
Sitecore breidt uit met de overname van Boxever en Four51

Sitecore maakt de Most Valuable Professionals van 2021 bekend

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen