www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

NavInfo zet AIRI in voor AI-ontwikkelingen en -diensten voor autonoom rijden en smart cities

Keuze voor Pure Storage en krachtige AI-infrastructuur om grootschalige data analyse en extractie mogelijk te maken

Amsterdam, 2 maart 2021 NavInfo (Europe) B.V., de marktleider in oplossingen voor autonoom rijden, simulatie en geavanceerde AI-oplossingen, heeft de geïntegreerde AIRI AI Ready infrastructuur in gebruik genomen. AIRI is gebaseerd op NVIDIA DGX-1 en Pure Storage FlashBlade, een zeer snel file- en objectstorageplatform. NavInfo Europe omvat onder andere het Advanced Research Lab van NavInfo Co., Ltd., dat simulatie-oplossingen ontwikkelt die zorgen voor meer veiligheid en kostenefficiency voor de automobielindustrie.

NavInfo wilde complexe AI-modellen draaien om nauwkeurige, up-to-date navigatiekaarten te produceren. Autofabrikanten uit de hele wereld vertrouwen op deze kaarten voor hun navigatiesystemen en systemen voor autonoom rijden. Daarvoor is het voor NavInfo essentieel om zeer grote datasets, in real-time en 24/7 te kunnen verwerken. Daarbij waren het accuraat interpreteren van o.a. camerabeelden voor autonoom rijden en kostenbeheersing twee belangrijke uitdagingen. NavInfo Europe heeft AIRI gekozen vanwege de krachtige infrastructuur die in staat is om complexe datasets in real-time te analyseren en kunstmatige intelligentie te trainen.

“Met behulp van FlashBlade en AIRI kunnen we klanten in de automobielindustrie en andere domeinen (zoals smart cities en asset management) voorzien van geavanceerde en op maat gesneden oplossingen”, zegt Frank Geujen, Program Management Office Director, Advanced Research Lab, NavInfo (Europe) B.V. “De NVIDIA DGX processors in AIRI kunnen zeer zware berekeningen uitvoeren, maar dat moet natuurlijk wel ondersteund worden door een opslagsysteem dat heel veel data zeer snel kan lezen en weer wegschrijven. Het datacentrische design van Pure Storage heeft ons veel kopzorgen weggenomen op het gebied van infrastructuur en mogelijke bottlenecks.”

Hoge eisen aan data storage
Voor autonoom rijden moet de omgeving van het voertuig, bij voorkeur in real-time, worden herkend en in de navigatie meegenomen. NavInfo zet AI en deep learning in om de kwaliteit van zijn producten en diensten verder te verbeteren en gebruikt hiervoor de data van de vele sensoren die tegenwoordig in iedere auto zitten. Door deze data te gebruiken om een AI-model te trainen, wordt de nauwkeurigheid sterk vergroot.

“Bij het ontwerpen en implementeren van een effectieve AI-infrastructuur krijgen organisaties vaak te maken met uitdagingen rond de integratie van de verschillende componenten”, zegt Theo van Teylingen, Managing Director Nederland bij Pure Storage. “Het was duidelijk dat NavInfo zo snel mogelijk over nieuwe inzichten wilde beschikken: real-time analyse is essentieel om klanten zeer accurate kaartinformatie en navigatiesystemen te kunnen bieden. Dankzij het vermogen om snel en efficiënt meerdere, grote datasets te combineren en te analyseren, zorgt AIRI voor hogere prestaties. Daarnaast helpt AIRI NavInfo om de kosten te beheersen, wat heeft geresulteerd in een hoge ROI.”

De modellen en grote datasets die NavInfo Europe gebruikt, stellen zeer hoge eisen aan data storage. Analysetaken moeten kunnen draaien op verschillende servers en soms zelfs tijdens de analyse verplaatst worden tussen servers. De technologie van Pure Storage is essentieel om het hele AI-systeem vlekkeloos te laten draaien. De volgende stap is het aanbieden van AI-as-a-Service aan klanten uit de automobielindustrie en andere sectoren over de hele wereld. Hiervoor zal het AIRI-systeem verder uitgebreid worden.

Een complete case study over NavInfo en AIRI is hier te vinden: https://www.purestorage.com/nl/customers/navinfo.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08,
e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage
eV-ict en de IT Management Group starten een samenwerking om ICT kosten analyse in te voeren bij bedrijven en organisaties

Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Pilot Cellnex en Techtenna versnelt realisatie IoT netwerk Tilburg