www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

VRR kiest voor Thinkwise enterprise low-code platform om eigen ERP te realiseren

Apeldoorn, 2 maart 2021 – Voor VRR staan continue innovatie en procesverbetering centraal voor een optimale dienstverlening aan klanten. Het bedrijf, dat luchtvrachtcontainers ontwikkelt en produceert, heeft besloten zijn bestaande ERP-systeem volledig te vervangen door Thinkwise. VRR verwacht het project nog dit kalenderjaar af te ronden en daarmee zijn volledige bedrijfsproces te faciliteren.

Na bijna 20 jaar met een standaard ERP-pakket gewerkt te hebben, bleek de laatste jaren bij VRR dat de rek eruit was. Volgens Erik van Roemburg, Manager ICT & Projects bij VRR, kwam er binnen de organisatie steeds meer focus op Quick Response Manufacturing (QRM) en Lean-principes. Dit was al deels in de bestaande software geïmplementeerd, maar de standaardsoftware bracht op het gebied van snelle procesveranderingen de nodige beperkingen met zich mee. De software was te star en het doorvoeren van aanpassingen kostte relatief veel tijd en inspanning.

Van Roemburg: “Wij zijn vanuit bedrijfskundig oogpunt een heel volwassen bedrijf. Onze processen zijn goed ingeregeld en de IT moet zich daar naar schikken, niet andersom. Daarnaast willen we die processen continu kunnen verbeteren en de gebruikers optimaal faciliteren. Om de volgende stap te maken, moesten we echt sleutelen aan de basisfunctionaliteit in ons pakket, en daar kon de softwareleverancier van ons oude pakket niet bij helpen.”

Na enige research naar andere low-code platformen, bleek Thinkwise al snel de ideale match voor VRR. “Thinkwise verzorgde eerst een demo,” vertelt Van Roemburg. “Daarbij deden ze binnen een maand een heel indrukwekkende dataconversie van ons bestaande ERP en leverden dit werkend op in het Thinkwise Platform, inclusief verbeteringen. Dan maak je wel indruk. Daarna ben ik nog bij Thinkwise langsgeweest om een specifieke module te maken, en ook dat duurde maar een ochtend.”

Continue innovatie
Door over te stappen op het Thinkwise Platform beoogt VRR zijn bestaande ERP-pakket te kunnen uitfaseren en zowel de interne integratie als die met externe partijen te optimaliseren.

“Wij voelen ons een echte voorloper op digitaal vlak in het Nederlandse MKB,” stelt Van Roemburg. “We nemen deze stap nu echt om de bedrijven om ons heen voor te zijn. Door onze software te moderniseren met het Thinkwise Platform kunnen we onze bedrijfsprocessen continu gaan verbeteren en een naadloze integratie creëren met andere zakelijke software en losse applicaties.”

Thinkwise biedt een zeer geschikte oplossing voor de maakindustrie. “Ons low-code platform is uitermate geschikt voor de processen in deze bedrijfstak, waarbij de nauwe integratie met systemen en ketenpartners cruciaal is,” zegt Yannick Livestroo, Account Executive bij Thinkwise. “Wij zijn dan ook heel blij om een innovatief bedrijf als VRR als klant te mogen verwelkomen.”

Korte looptijd
De komende maand worden drie werknemers van VRR opgeleid om met Thinkwise te werken. Die zullen in de eerste fase van het project hulp krijgen van een Thinkwise Expert, om daarna zelfstandig het volledige ERP-systeem te realiseren in het nieuwe low-code platform. De verwachting is om dit project voor het eind van het jaar af te ronden.

“Dat klinkt ambitieus,” geeft Van Roemburg toe. “Maar op basis van wat we tot dusver gezien hebben van dit platform, moet het kunnen. Als we iets dergelijks met traditionele ontwikkeltools zouden proberen, dan zouden we daar een jaar lang met 25 programmeurs mee bezig zijn. Nu slechts met drie personen.”

Praktisch en pragmatisch
Van Roemburg kijkt uit naar het aanstaande traject en de beoogde resultaten, namelijk om zijn bestaande ERP te kunnen uitfaseren en daarvoor in plaats een geïntegreerde low-code omgeving neer te zetten waarmee het bedrijf zijn dienstverlening naar een hoger niveau kan tillen. Voor VRR is Thinkwise nu en in de toekomst een echte kennispartner, waarmee het zijn ambities en visie kan waarmaken.

“De mensen van Thinkwise zijn toegankelijk, vriendelijk en down to earth,” besluit van Roemburg. “Daarnaast zijn ze praktisch en pragmatisch ingesteld en staan ze altijd voor ons klaar. Dat is heel prettig.”

Over VRR
VRR, opgericht in 1946, is een toonaangevende leverancier van Unit Load Devices. Unit Load Devices worden ingezet om vracht te vervoeren in uitdagende omstandigheden. Met een eigen R&D-afdeling en productiefaciliteiten levert VRR producten aan toonaangevende klanten in alle marktsegmenten die gerelateerd zijn aan de luchtvaartindustrie. Meer informatie over het VRR: https://vrr.aero.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.
Laatste van Thinkwise
Thinkwise versnelt internationale groei met investeerders De Hoge Dennen Capital en Arches Capital

Bedrijven met low-code platform beter opgewassen tegen COVID-19 crisis

eV-ict en de IT Management Group starten een samenwerking om ICT kosten analyse in te voeren bij bedrijven en organisaties