Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

LANCOM introduceert met de 1926-router-serie nieuwe topmodellen

High-availability routers voor hoge bandbreedte met optioneel SD-WAN

Aken, 01 maart 2021 – De Duitse leverancier van netwerkinfrastructuur LANCOM Systems breidt zijn routerportfolio verder uit. De nieuwe high-speed business routers LANCOM 1926VAG en LANCOM 1926VAG-4G combineren voor het eerst twee VDSL supervectoring-modems in één apparaat. Als alternatief kunnen zij ook worden aangesloten op een G.Fast of glasvezel gigabit-verbinding, of aan een kabelmodem. Met de LANCOM 1926VAG-4G garandeert de extra LTE-Advanced-module een maximale beschikbaarheid. De routers kunnen optioneel op een sterk geautomatiseerde manier worden bediend via Software Defined Wide Area Network (SD-WAN). Ze zijn bij uitstek geschikt voor installaties met hoge bandbreedte-eisen in bedrijven met meerdere vestigingen.

De twee LANCOM 1926's zijn de eerste routers op de markt met twee geïntegreerde VDSL supervectoring-modems voor een totaal van maximaal 2 x 300 Mbps. Eventueel kunnen ze via een van de twee modems tot 1.000 Mbps worden gebruikt op G.Fast-verbindingen of rechtstreeks op snelle glasvezelverbindingen via een SFP-poort. Daarnaast kunnen zij externe DSL- of kabelmodems via WAN-Ethernet bedienen. De in de LANCOM 1926VAG-4G geïntegreerde dual-SIM LTE-Advanced-modem biedt snelle mobiele toegang tot maximaal 300 Mbps.

De nieuwe VPN-routers van de 1926-serie maken ook naadloze integratie van op IP gebaseerde telefonie mogelijk. Behoefte aan verbinding met cloud-diensten, het gebruik van HD-streaming, multimedia- en spraaktoepassingen (All-IP), VPN of WLAN-toegang voor gasten? Deze routers zijn de ideale oplossing voor bedrijven die hun xDSL-verbindingen gebruiken voor verschillende diensten tegelijkertijd. Ook als sommige daarvan veel bandbreedte vergen.

Beide apparaten kunnen tot vier internetverbindingen tegelijk gebruiken voor maximale bandbreedte en ideale verdeling van de belasting. Met behulp van Advanced Routing and Forwarding (ARF) bieden de maximaal 64 geïsoleerde en afzonderlijk gerouteerde IP-contexten een efficiënte manier om al het IP-verkeer via een centrale router te sturen. En om de verschillende communicatiekanalen veilig van elkaar te scheiden. De 25 (optioneel tot 100) geïntegreerde IPSec VPN-kanalen zorgen voor maximale encryptie en de veilige verbinding van vestigingen of externe medewerkers met het bedrijfsnetwerk.

Aan de LAN-zijde bieden vier Gigabit-switchpoorten uitgebreide aansluitmogelijkheden voor netwerkapparatuur. Terwijl twee ISDN- en vier analoge interfaces zorgen voor een naadloze integratie van bestaande telefoniecomponenten in het VoIP-netwerk.

Professionele telefonie-functies
De routers bieden uitgebreide telefonie-functies, waaronder QoS, en regelen alle TC-functies van SIP, ISDN en analoge componenten. De geïntegreerde Session Border Controllers maken de veilige scheiding van externe (onveilige) en interne (beveiligde) netwerken mogelijk.

Configuratie radicaal vereenvoudigen met SD-WAN
In combinatie met de LANCOM Management Cloud (LMC) maken de nieuwe routers de weg vrij voor volledig geautomatiseerd beheer. Met Software Defined WAN (SD-WAN) maken zij de automatische opbouw van veilige VPN-verbindingen tussen vestigingen mogelijk. En dat dan inclusief netwerkvirtualisatie en back-up, zelfs over lange afstanden. De VPN-functionaliteit wordt virtueel geactiveerd met een muisklik en de gewenste VLAN's worden geselecteerd voor de betreffende locatie. De tijdrovende configuratie van de afzonderlijke eindpunten is niet meer nodig.

Next-Generation SD-WAN: High Scalability VPN (HSVPN)
De routers ondersteunen ook High Scalability VPN (HSVPN), dat de schaalbaarheid en efficiëntie van de netwerkarchitectuur optimaliseert. Waar vroeger voor elke toepassing een VPN-tunnel nodig was, bundelt HSVPN een willekeurig aantal netwerken in één enkele tunnel en stuurt het de verzamelde gegevens - nog steeds veilig en strikt gescheiden van elkaar - naar de locaties. Door het aanzienlijk lagere aantal VPN-tunnels wordt de hersteltijd bij storingen (failover) tot een minimum beperkt.

De LANCOM 1926VA4G is verkrijgbaar voor 1.399 euro (plus BTW), de LANCOM 1926VAG-4G voor 1.699 euro (plus BTW). De 1G-glasvezelmodule LANCOM SFP-SX-LC1 is verkrijgbaar voor 119 euro, de LX-variant LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199 euro (plus BTW).

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle