www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Amstelveen, 26 februari 2021 RobotWise, dat zich richt op talentontwikkeling met behulp van sociale educatieve robots, heeft tijdens de voorjaarvakantie een gratis RobotWise-dag georganiseerd voor leerlingen van groepen 6 en 7 van basisschool De Bloeiwijzer in Amstelveen. Om deze vakantie-activiteit mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat alles veilig gebeurde volgens de geldende RIVM-richtlijnen, is nauw samengewerkt met de gemeente Amstelveen.

Leerlingen van basisschool De Bloeiwijzer tijdens de RobotWise-dag.
(Foto: O.Sahin)

Het doel van deze RobotWise-dag, op donderdag 25 februari, was om kinderen juist tijdens deze vakantieperiode in coronatijd extra sociale en emotionele ondersteuning te bieden. Maar ook voor leerlingen die bijvoorbeeld extra aandacht nodig hebben op het gebied van taal of rekenen. Er waren verschillende activiteiten met educatieve robots, waarbij leerlingen veel met elkaar moesten samenwerken en spelenderwijs leerden om robots te programmeren. Trainers van RobotWise waren de hele dag aanwezig om de leerlingen te begeleiden en om ervoor te zorgen dat de coronarichtlijnen werden gevolgd.

“Voor kinderen is het wezenlijk om gezien te worden. Dit is altijd belangrijk, maar in deze tijd helemaal. Mooi dat De Bloeiwijzer en RobotWise samenwerken om in de vakantie kinderen te ondersteunen bij het verkennen van hun talenten en mogelijkheden. De gemeente moedigt dit soort initiatieven aan”, zegt Frank Berkhout, Wethouder Onderwijs & Jeugd bij de gemeente Amstelveen.

“Kinderen hebben het bijzonder zwaar met alle coronamaatregelen. Voor kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben, geldt dit nog sterker. Daarom hebben we in samenwerking met De Bloeiwijzer en met de gemeente Amstelveen deze RobotWise-dag georganiseerd”, zegt Tamar Neter, CEO en oprichter van RobotWise. “Dit was voor de leerlingen niet alleen een leuke en boeiende vakantie-activiteit; ze kregen ook extra aandacht op sociaal en emotioneel gebied. Ons leerprogramma met diverse educatieve robots is daar specifiek voor ontwikkeld. We zien telkens weer dat kinderen het niet alleen erg leuk vinden om zelf met onze robots aan de slag te gaan, maar ook dat ze beter met elkaar samenwerken en communiceren.”

De Bloeiwijzer is een openbare school voor speciaal basisonderwijs, waar ieder kind wordt gezien en gehoord en ruimte en vertrouwen krijgt om te groeien.

Meer informatie over de mogelijkheden van RobotWise is te vinden op https://robotwise.nl/robotlesprogramma/.

Over RobotWise
RobotWise ontwikkelt en biedt interactieve les- en trainingsprogramma’s, met sociale educatieve robots, voor alle typen onderwijs, het bedrijfsleven en jeugdhulp. De organisatie richt zich op talentontwikkeling met robots als hulpmiddel, met een focus op de ontwikkeling van sociale, cognitieve vaardigheden. Kijk voor meer informatie op https://robotwise.nl/.

Contactpersonen voor de pers
RobotWise, Tamar Neter, tamar@robotwise.nl / 06 509 29 295
MCS PR, Arnout Lansberg, arnout@mcspr.nl / 023 562 82 08
Laatste van RobotWise
RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

RobotWise haalt bijna 900.000 euro aan overheidssubsidies op voor scholen

Logo MCS PR
RobotWise contact

Logo RobotWise

RobotWise sociaal

RobotWise tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle