ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Red Hat OpenShift 4.7 vereenvoudigt applicatiemodernisering en biedt een enkel holistisch overzicht over applicatielandschappen

Amsterdam, 25 februari 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt Red Hat OpenShift 4.7 aan, de nieuwste versie van het toonaangevende enterprise Kubernetes-platform. Deze versie vereenvoudigt en versnelt applicatiemodernisering, is gebaseerd op Kubernetes 1.20, en neemt de druk op IT-teams weg bij het samenbrengen van traditionele en cloud-native applicaties. Al deze nieuwe mogelijkheden zijn gebouwd met Red Hat OpenShift, dat een consistent platform biedt voor de hele open hybride cloud.

Of het nu gaat om het voorblijven van de concurrentie of het introduceren van nieuwe producten of diensten om aan de verwachtingen van klanten te blijven voldoen, het is cruciaal voor organisaties om een strategie te hebben voor applicatiemodernisering. Volgens IDC “moeten leveranciers van applicatiemoderniseringsdiensten begrijpen hoe organisaties prioriteit geven aan modernisering als onderdeel van hun applicatieportfolio-initiatieven, en moeten ze begrijpen welke verscheidenheid aan moderniseringstactieken organisaties gebruiken voor hun applicaties." (1)

Red Hat erkent dat weinig organisaties hun bestaande IT-investeringen kunnen weggooien zonder grote verstoringen van hun bedrijfsvoering, en dat er geen one-size-fits-all strategie is voor organisaties om hun applicaties mee te moderniseren.

Red Hat OpenShift biedt diverse mogelijkheden voor het moderniseren en migreren van applicaties die aansluiten bij specifieke bedrijfsbehoeften. De nieuwste versie breidt moderniseringshulpmiddelen uit voor het verplaatsen van legacy-applicaties naar nieuwe, op microservices-gebaseerde architecturen. Verder stimuleert het de consistentie in het beheer van alle applicaties, wat zorgt voor operationele efficiëntie zonder innovatie te vertragen.

Traditionele workloads naar Kubernetes
Red Hat OpenShift 4.7 bevat de nieuwste versie van OpenShift Virtualization. OpenShift Virtualization kwam in juli 2020 op de markt, en is ontworpen om organisaties te helpen applicatiebarrières tussen traditionele en cloud-native infrastructuur op te heffen en de controle over gedistribueerde resources uit te breiden. Nieuwe functies en verbeteringen zijn onder andere:
  • De mogelijkheid om bestaande virtuele machines te importeren in Red Hat OpenShift
  • Templates voor het met één klik creëren van VM’s
  • Integratie met Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes biedt een verbeterd beleid en governance over applicatie-implementaties, inclusief gevirtualiseerde
Verder breidt Red Hat OpenShift 4.7 de ondersteuning voor Windows Containers uit, wat voor het eerst eind 2020 werd aangekondigd. Naast de ondersteuning van Windows Containers op Amazon Web Services (AWS) en Azure, zal OpenShift binnenkort ook ondersteuning bieden voor Windows Containers op vSphere met behulp van Installer Provided Infrastructure (IPI). Dit is naar verwachting volgende maand beschikbaar, en biedt een pad voor organisaties om Windows Containers naar Red Hat OpenShift te verplaatsen, ongeacht waar ze zich bevinden en zonder dat ze daarvoor hun architectuur moeten aanpassen of nieuwe code hoeven te schrijven.

Gestroomlijnde migratie op schaal
De Migration Toolkit for Virtualization is binnenkort beschikbaar als technology preview, en vereenvoudigt de grootschalige migratie van virtuele machines naar Red Hat OpenShift Virtualization. Ontwikkelaars hebben hiermee eenvoudiger toegang tot legacy virtuele machines, terwijl ze nieuwe cloud-native applicaties ontwikkelen.

Migration Toolkit for Virtualization kan snel worden ingezet op een OpenShift-omgeving via een gemakkelijk te gebruiken Operator die beschikbaar is op OperatorHub. Migraties worden in een paar eenvoudige stappen uitgevoerd: eerst door het verstrekken van source- en destination-referenties, vervolgens het in kaart brengen van de source- en destination-infrastructuur, het maken van een gechoreografeerd plan en ten slotte door het uitvoeren van de migratie.

Migration Toolkit for Virtualization komt later dit jaar algemeen beschikbaar en zal uitgebreide mogelijkheden bevatten om downtime verder te verminderen, risico's te verkleinen en het algehele projectsucces te optimaliseren. De functies omvatten onder meer pre-migratie checks om mogelijke compatibiliteitsproblemen op te sporen, verbeterde functies voor het kopiëren van gegevens en vergaande automatiseringsmogelijkheden, waardoor de migratie veel minder handmatige taken vergt.

Snellere, veiligere, schaalbare ontwikkeling
Red Hat OpenShift 4.7 introduceert ook een technology preview van OpenShift GitOps, dat organisaties een framework biedt voor het invoeren van GitOps. OpenShift GitOps is gebaseerd op Argo CD, en levert declarative, continuous delivery aan OpenShift door CI/CD-tools, waaronder OpenShift Pipelines, te integreren met de code-repository’s GitHub en GitLab, om operaties bij te werken via Git-workflows.

Door infrastructuur als code te leveren, van idee tot productie, stelt OpenShift GitOps organisaties in staat om applicaties te beheren, beveiligen en updaten via Git. Dit verbetert niet alleen de time-to-market, maar ook zaken als updates en beveiliging.

Red Hat OpenShift 4.7 is nu algemeen beschikbaar.

Quotes

Ashesh Badani, senior vice president, Cloud Platforms, Red Hat
"Red Hat begrijpt dat het moderniseren van applicaties immense kansen biedt voor organisaties, maar ook de druk opvoert voor IT-teams die het al zwaar hebben. Red Hat OpenShift 4.7 bevat functies die organisaties helpen gefaseerd te moderniseren, op een tijdlijn die voor hen het meest logisch is en zonder bestaande diensten te verstoren. Door moderne en traditionele applicaties te overbruggen biedt Red Hat OpenShift daarnaast een consistente operationele en beheerervaring voor alle applicaties, ongeacht waar ze zich bevinden of de onderliggende infrastructuur."

Matt Wittstock, cloudarchitect, Lockheed Martin
"In de lucht- en ruimtevaartindustrie moeten IT-oplossingen innovatief en gestroomlijnd zijn om snel applicaties te kunnen leveren. De samenwerking van Lockheed Martin met Red Hat is gebaseerd op de kernwaarde van engineering en het vinden van de beste oplossing voor het moderniseren van applicatieontwikkeling. Met OpenShift Virtualization konden we onze gevirtualiseerde workloads naar containers verplaatsen, waardoor we de mogelijkheid hebben om die workloads te blijven ondersteunen vanuit een enkele beheeromgeving met Red Hat OpenShift. Door onze samenwerking Red Hat konden we kernzaken bespreken waarin Lockheed Martin aan wil bijdragen of wil verbeteren. Red Hat heeft geluisterd en onze ideeën meegenomen naar engineering. We waarderen deze relatie met een technologieleverancier en kijken uit naar het voortdurend verbeteren van applicatieoplossingen voor de industrie."

[1] IDC Survey Spotlight: Application Modernization Priority, Doc # US45979516, Peter Marston, Feb 2020

###

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Amazon en Red Hat kondigen de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat OpenShift Service op AWS (ROSA)

Nymbus brengt digitaal bankieren op hoger niveau met Red Hat

Schwarz Group verbetert levertijd van innovatieve digitale diensten met Red Hat