www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

Sam Media biedt meer dan 700.000 Mobio360-abonnees in Afrika een venster op de wereld.

De winnaars van de Meffys-awards 2020 zijn bekendgemaakt tijdens een virtuele editie van het evenement MEF Connects Innovators. Het Amsterdamse bedrijf Sam Media won een award in de categorie Richer Mobile Customer Engagement voor zijn dienst Mobio360. Deze categorie omvat mobiele producten en diensten die de positieve deelname en betrokkenheid van klanten aanmoedigen. Sam Media werd eerder deze maand door de leden van het MEF (Mobile Ecosystem Forum) genomineerd voor Mobio360. Meffy Awards, vaak gezien als de Oscars van de mobiele telecomsector, vieren innovatie, creativiteit en vindingrijkheid in het mobiele ecosysteem, waarbij de bedrijven worden geprezen die een verschil hebben gemaakt in de core ecosystemen van de MEF.

Mobio 360
Mobio360 is een virtual reality streamingdienst die toegang biedt tot talloze digitale ervaringen, van rondleidingen door meer dan vijftig wereldsteden tot extreme sporten en activiteiten op exotische locaties. Door de inzet van o.m. direct carrier billing (betalen via de mobiele netwerkprovider), biedt Sam Media meer dan 700.000 Mobio360-abonnees in Afrika een venster op de wereld.

Met zijn pakkende inhoud en slimme streaming mogelijkheden, die zich automatisch aanpassen aan de beschikbare  bandbreedte, heeft Mobio360 mobiele gebruikers op het continent aangemoedigd en geïnspireerd in een tijd dat de corona pandemie iedereen thuis hield.

MEF Connects
Waheed Adam , Global Board Director van de MEF, maakte de winnaars van de Meffys bekend tijdens MEF Connects, een evenement dat invloedrijke mobiele spelers van over de hele wereld samenbrengt. Anzelle Robertson, Business Development Director van Sam Media voor de Afrikaanse regio, nam de prijs virtueel in ontvangst.

Sam Media
Sam Media ontwikkelt apps en digitale producten, zoals e-learning software en interactieve entertainment portals. Als leider op het gebied van innovatie is het de missie van het bedrijf om digitale diensten voor iedereen toegankelijk te maken op elk type apparaat. Het bedrijf groeit als kool door gebruik te maken van alternatieve betaaloplossingen. Op die manier kunnen de diensten van Sam Media ook worden gebruikt door mensen die geen toegang hebben tot traditionele betaalmethoden zoals een bankrekening of een credit card. Zij kunnen dan afrekenen via de mobiele provider of een andere lokale betaaloplossing.

Het bedrijf is ook toonaangevend op het gebied van de preventie van betaalfraude. Vorig jaar won het bedrijf de Malaysia International Business Award in de categorie telecommunicatie, vanwege hun fraudepreventie oplossingen.

Maandelijks verwerkt Sam Media meer dan 5 miljoen transacties via 90 mobiele netwerken in 46 landen. Naast het hoofdkantoor in Amsterdam heeft het bedrijf vestigingen in Maleisië en Vietnam. Het is een divers team dat bestaat uit mensen van 26 verschillende nationaliteiten die samen 30 talen beheersen.

Alexis Bartels, CEO van Sam Media, reageert op het winnen van deze prijs: “Onze overwinning is ook te danken aan onze business partners, van wie velen het evenement ook bijwoonden. Onze partners zijn inspirerende innovators in het mobiele ecosysteem. Mijn dank gaat ook uit naar de MEF voor een uitstekend georganiseerde virtuele versie van dit evenement."

MEF
Het Mobile Ecosystem Forum, opgericht in 2000, is een internationale handelsorganisatie die optreedt als een onpartijdige en gezaghebbende leider bij het aanpakken van problemen die van invloed zijn op het zich uitbreidende mobiele ecosysteem. Ze bieden hun leden een wereldwijd en sectoroverschrijdend platform voor netwerken, samenwerking en het bevorderen van industriële oplossingen.

Het doel is om de groei te versnellen van een duurzaam mobiel ecosysteem dat iedereen stimuleert en betrouwbare diensten levert die het leven van consumenten wereldwijd verrijken.

Video: https://youtu.be/pQn2CPEIze8
Corporate website: www.sam-media.com
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/sam-media.
MEF about this event: https://mobileecosystemforum.com/2021/02/24/meffys-2021-winners-announced-during-mef-connects-innovators/