Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Omdat de zakelijke toepassingen van robuuste notebooks en tablets snel blijven groeien, zijn bedrijven steeds meer op zoek naar een apparaat dat kan worden aangepast aan de specifieke behoeften van haar personeel. Om bedrijven te laten zien dat mogelijkheden onbegrensd zijn, is het Panasonic engineering team tijdens het recente Toughbook-forum de volgende uitdaging aangegaan: aan het begin van de dag konden de aanwezigen suggesties indienen voor nieuwe Panasonic Toughbook-devices. Met deze ideeën gingen Panasonics mechanische, elektronische en software-ingenieurs aan de slag, op basis waarvan ze aan het einde van de dag een concept voorstelden.

De uitdagingen waaraan het engineering-team werkte, waren onder meer een Toughbook-tablet met een schermwisser en een robuuste tablet met een vingerafdrukscanner.

Dergelijke verzoeken worden altijd aangepakt via dezelfde methodiek: eerst wordt het probleem van de klant geanalyseerd om goed inzicht te krijgen in de situatie waarvoor een oplossing moet worden bedacht, en vervolgens ontwikkelt het team op basis van zijn technologische kennis en creativiteit een praktische oplossing.

Aan het einde van de dag leverde het team twee concepten aan voor een robuuste Toughbook G1-tablet met een biometrische vingerafdrukscanner die gebruikt kan worden door beveiligings- en grensbewakingspersoneel. De vingerafdrukscanner werd geleverd door partner Fivo-O en geïntegreerd in een speciaal ontworpen behuizing met een enkele handstrap voor optimaal gebruiksgemak. Het alternatieve ontwerp omvatte een opvouwbare vingerafdrukscanner.

Het team presenteerde ook een ontwerpconcept voor de Toughbook A3 Android-tablet met een schermwisser. Het ontwerp bestond uit de motor en een oplaadbare batterij voor de schermwisser in een behuizing aan de achterkant van het apparaat. De behuizing was zodanig op het apparaat geplaatst dat ze geen enkele andere functie belemmerde en de gebruiker een goede kijkhoek had als de tablet op een plat oppervlak werd geplaatst. Het team gaf aan dat er na 6 uur nog wat wisproblemen op te lossen waren, maar men had er vertrouwen in dat het zou lukken.

Ook al is nu nog onduidelijk of er ooit vraag zal zijn naar een Toughbook met een schermwisser, dit was de perfecte uitdaging om de uitgebreide engineering-mogelijkheden van het Panasonic-team te demonstreren. Elk bedrijf, ongeacht de sector, dat behoefte heeft aan gepersonaliseerde, aangepaste notebooks of tablets, hoe uniek deze ook mogen zijn, kan zich tot Panasonic wenden en erop vertrouwen dat de ingenieurs een innovatieve oplossing vinden.

Zo heeft het team al een breed scala van oplossingen voor klanten ontworpen, getest en uitgerold, gaande van thermische camera’s tot barcodelezers en van sensoren tot gepersonaliseerde software. Panasonic heeft onder andere Toughbook-tablets veranderd in robuuste dronecontrollers en speciale dashboardhouders ontwikkeld voor de voertuigen van hulpdiensten.

Voor meer informatie: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/producten-en-diensten

image image
Contact voor de pers
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic
Panasonic benoemt Jarltech tot distributeur van robuuste handhelds in Europa

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Vergaande digitalisering verhoogt productiviteit logistiek