Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Data opslag op twee cloud locaties zorgt voor continuïteit van de gegevensuitwisseling

TIE Kinetix kondigt vandaag aan dat het een op maat gemaakt “Disaster Recovery Center” (DRC) beschikbaar stelt voor nieuwe en bestaande FLOW Partner Automation klanten. Het DRC biedt realtime disaster recovery dienstverlening met continu datareplicatie in twee cloud locaties en zorgt voor continuïteit van bedrijfsprocessen met maximaal 5 minuten onderbreking.

“Geen enkel bedrijf kan zich langdurige downtime, gegevensverlies of gebrek aan ondersteuning in een crisissituatie veroorloven. Het is nog erger als er iets gebeurt en je weet dat het voorkomen had kunnen worden," zegt Juan Vicente Vidagany Espert, CTO van TIE Kinetix. "En dan hebben wij het nog niet eens over het feit dat een traditioneel herstelproces een paar dagen kan duren. Met onze DRC bent u binnen een paar minuten weer aan de slag, en het wordt geleverd met 24/7 ondersteuning. Je kunt geen prijskaartje hangen aan dat niveau van veiligheid."

De extra veiligheid komt voort uit het feit dat alle gegevens continu worden gerepliceerd in meer dan één publieke of privé cloud locatie voor respectievelijk SaaS- en Managed Services-klanten, met ondersteuning beschikbaar buiten normale kantooruren. Daarbij komt ondersteuning op meerdere locaties, samen met de garantie dat de locatie waar de gegevens worden opgeslagen, in overeenstemming is met individuele zakelijke en wettelijke vereisten.

Verstoringen in de supply chain als gevolg van de COVID-19 pandemie hebben geleid tot een hernieuwde belangstelling voor de thema’s supply chain optimalisatie en bedrijfscontinuïteit. Elektronische documentuitwisseling wordt in deze discussies herhaaldelijk aangemerkt als een punt van hoge prioriteit en heeft als gevolg daarvan verhoogde media-aandacht gekregen. Het DRC maakt deel uit van een groter bedrijfsinitiatief om bestaande klantgegevens te migreren naar twee cloud omgevingen: Microsoft Azure (voor alle data en gegevens die klanten uitwisselen) en Google (voor de front-end applicatie). Deze aanpak is in lijn met het strategische besluit van het bedrijf uit 2016 om af te stappen van lokale cloud leveranciers ten gunste van de twee genoemde grote cloud leveranciers.

"Wij zien dat veel van onze klanten actief op zoek zijn naar nieuwe manieren om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen in het geval van een onverwachte gebeurtenis", zegt Jan Sundelin, CEO van TIE Kinetix. "Wij doen er alles aan om in te spelen op de urgentie van deze behoefte door onze cloud infrastructuur te upgraden en onze klanten een op maat gemaakte oplossing voor hun zorgen te bieden."

Het besluit tot cloud migratie en het opzetten van het nieuwe DRC, stelt TIE Kinetix in staat hun klanten de best mogelijke bedrijfscontinuïteitszekerheid te bieden. Dit niveau van beveiliging zou niet mogelijk zijn zonder de gecombineerde infrastructuur van Microsoft en Google, die beide beschikken over zeer veilige datacenters over de hele wereld en de mogelijkheid bieden om gegevens in elke willekeurige regio op te slaan. Bovendien bieden beide leveranciers wereldwijde en regionale compliance voor land- en industriespecifieke behoeften. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, de volgende certificeringen: ISO 27001, ISO 9001, GDPR, SOC 1,2, en 3, PCI DSS, WCAG, GxP, EU-US Privacy Shield, en CDSA.

TIE Kinetix ondersteunt wereldwijd alle EDI- en e-facturatiestandaarden en is toegewijd aan het leveren van de beste service aan hun klanten. Met de voordelen van Microsoft Azure en Google Cloud in combinatie met het DRC profiteren TIE Kinetix-klanten van een vrijwel onbeperkte schaalbaarheid, hoge betrouwbaarheid en verbeterde gegevensbescherming. Voor SaaS-klanten zal het DRC vanaf nu worden opgenomen in alle premium service-level agreements (SLA's). SaaS-klanten met een standaard SLA kunnen ook een op maat gemaakte DRC aanvragen tegen een extra maandelijkse vergoeding. Klanten van Managed Services komen ook in aanmerking voor het DRC na een individuele offerte.

Download Brochure

Over TIE Kinetix
Bij TIE Kinetix leveren wij Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen aan bedrijven, (semi-) overheidsinstanties en hun zakenpartners om supply chain processen te vereenvoudigen door volledig elektronische uitwisseling van zakelijke documenten. FLOW Partner Automation, ons software platform, stelt de gebruikers in staat om slimmer samen te werken met hun zakenpartners en de communicatie te stroomlijnen door naadloze integratie met elk bestaand (IT-) systeem. Sinds 1987 ondersteunen wij alle EDI- en e-facturatiestandaarden en de communicatiemethoden die hier wereldwijd voor worden gebruikt. Ons internationale team deelt hun expertise en ervaring met onze ruim 2.500 klanten en vereenvoudigen de jaarlijkse uitwisseling van meer dan 1 miljard documenten via FLOW.

TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext Amsterdam: TIE) met kantoren in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Australië en de Verenigde Staten. Voor meer informatie, bezoek www.TIEKinetix.com, en volg ons op LinkedinTwitterFacebookXing, en  YouTube.

Voor meer informatie, neem contact op:

TIE Kinetix N.V.
Patrick van Boom
De Corridor 5d
3621 ZA Breukelen

T: +31-88-369-8000
E: info@TIEKinetix.com
W: www.TIEKinetix.com
Laatste van TIE Kinetix N.V.
TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank

TIE Kinetix presenteert de Summer Release 2021 van het FLOW Platform

TIE Kinetix sluit overeenkomst met Olympia, leverancier van de Gemeente Amsterdam
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
TIE Kinetix N... contact

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials