Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

Razers nieuwe webcam levert ook bij weinig licht hoogwaardige video

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, brengt de Razer Kiyo Pro op de markt. Dit is een USB-camera met een krachtige Adaptive Light Sensor die zelfs bij weinig licht de beste beeldkwaliteit levert. Door de combinatie van een ultragevoelige CMOS-sensor met STARVIS-technologie biedt de Kiyo Pro een professionele beeldkwaliteit voor videoconferenties en streaming.

Nu thuiswerken de norm is geworden in het bedrijfsleven, is de vraag naar betere beeldkwaliteit bij videogesprekken toegenomen. Ingebouwde laptopcamera's missen de resolutie en framerates voor professioneel ogende vergaderingen. Bovendien hebben de meeste webcams moeite met slechte belichting, wat een zwak en wazig videobeeld oplevert. Dit kan een professionele presentatie negatief beïnvloeden. De Kiyo Pro lost deze problemen op met een krachtige Adaptive Light Sensor. Deze sensor zorgt voor uitstekende beelden onder vrijwel alle lichtomstandigheden.

“Voor zowel videovergaderen als streamen is vloeiende en kristalheldere videokwaliteit onder alle lichtomstandigheden een belangrijk onderdeel van de ervaring”, zegt Alvin Cheung, Senior Vice President van Razers randapparatuur-afdeling. “De Kiyo Pro, met zijn goede prestaties bij weinig licht, is ideaal voor thuiswerkers die indruk willen maken op hun klanten en collega's, maar ook voor streamers die hun publiek willen vermaken met een helder, levendig beeld.”

Hoogwaardig en natuurgetrouw beeld.
Aan de basis van de nieuwe Kiyo Pro staat de geavanceerde Type 1/2.8 CMOS-sensor met STARVIS-technologie. STARVIS is een pixel-technologie waarbij het licht van achteren wordt geprojecteerd. Deze technologie wordt gebruikt in CMOS-sensoren van bewakingscamera's om beelden van hoge kwaliteit te produceren in het zichtbare en bijna-infrarode licht. Door deze technologie te integreren in de Kiyo Pro, zal het beeld tijdens videomeetings altijd helder en duidelijk zijn. Dit geldt zelfs onder de meest uitdagende lichtomstandigheden die typerend zijn voor veel thuiswerkers, zoals een schemerige kamer, fel licht, achtergrondverlichting of enkel schermverlichting.

image

De Kiyo Pro ondersteunt ongecomprimeerde full HD 1080p 60FPS, voor natuurgetrouwe beelden en details. De HDR 30FPS-modus verhoogt het dynamisch bereik, corrigeert onder- of overbelichte gebieden en voorkomt silhouetten als het onderwerp van achteren wordt belicht. Dit zorgt voor levendige kleuren en gelijkmatige belichting over het hele beeld.

De groothoeklens op de Kiyo Pro biedt keuze uit drie beeldhoeken: 103°, 90° of 80°, waardoor hij ideaal is voor videomeetings of streaming. Het beeldveld van 103° is breed genoeg om iedereen in een groepsgesprek vast te leggen of kijkers van een stream duidelijk live-activiteiten te laten zien. De beeldhoek van 80° is perfect voor professionele headshots of een facecam tijdens het streamen.

Flexibel en snel
De Kiyo Pro heeft een reeks extra functies zodat hij aan elke opstelling en situatie kan worden aangepast. Met flexibele montageopties voor een monitor, tafelblad of statief kan de Kiyo Pro worden gebruikt als streaming-camera, ongeacht de beschikbare ruimte. De brede beeldhoek en de statiefbevestiging maken de Kiyo Pro ideaal voor groepsvergaderingen, en de 16bit, omni-directionele stereomicrofoon zorgt ervoor dat de stemmen van alle deelnemers worden geregistreerd.

image

Voor maximale ongecomprimeerde videoprestaties maakt de Kiyo Pro gebruik van een USB 3.0-aansluiting om een 5GB/s-signaal te versturen. Een aparte privacy-beschermkap wordt meegeleverd om zowel de lens te beschermen als de privacy van de gebruiker te waarborgen wanneer de camera niet wordt gebruikt.

Meer informatie over de Razer Kiyo Pro is hier beschikbaar.

Over de Kiyo Pro

Specificaties camera
  • Type aansluiting: USB3.0
  • Afbeeldingsresolutie: 2.1 megapixels
  • Videoresolutie: 1080p (60/30/24FPS), 720p (60FPS), 480p (30FPS), 360p (30FPS)
  • Videocodering: H.264 codec
  • Resolutie stilstaand beeld: 1920x1080
  • Instellingen voor personalisatie beeldkwaliteit: Ja
  • Diagonale beeldhoek: 103°, 90°, 80°
  • Focus-type: Auto
  • Bevestingsopties: L-vormig statief en tripod (niet inbegrepen)
  • Kabellengte: Gevlochten kabel van 1,5 meter
Specificaties microfoon:
  • Kanalen: Stereo
  • Audiocodering: 16bit 48KHz
  • Richtingskarakteristiek: Omni-directional
  • Gevoeligheid: -38dB
Systeemvereisten:
  • Een pc met een vrije USB-poort
  • Windows 8 (of nieuwer)
  • Verbinding met het internet
  • 500 MB aan beschikbare ruimte op de harde schijf
  • Compatibel met Open Broadcaster Software en Xsplit
Prijs en beschikbaarheid
€209,99
Razer.com: 23 februari 2021
Erkende retailers: Q1 2021

Presskit
De presskit voor de Razer Kiyo Pro is hier beschikbaar.

Over Razer
Razer is ‘s werelds toonaangevende lifestylemerk voor gamers.

De driekoppige slang van Razer is één van de meest herkenbare logo’s binnen de gaming en e-sport-community, met fans in elk werelddeel. Het bedrijf heeft het grootste op gamers gericht ecosysteem van hardware, software en services ontworpen en gebouwd.
Razers prijswinnende hardware bevat krachtige gaming-randapparatuur en Blade gaming-laptops.
Het softwareplatform van Razer, met meer dan 100 miljoen gebruikers, omvat Razer Synapse (een Internet of Things-platform), Razer Chroma (een eigen RGB-lichttechnologiesysteem) en Razer Cortex (voor het optimaliseren en lanceren van games).
Tot de services behoren Razer Gold, een van ‘s werelds grootste virtuele betalingssystemen voor gamers, en Razer Fintech, een van de grootste online-naar-offline digitale betaalnetwerken van Zuidoost-Azië.
Razer is opgericht in 2005 en heeft twee hoofdkantoren in Irvine en Singapore. Het bedrijf heeft in totaal zeventien kantoren en wordt erkend als het leidende merk voor gamers in de VS, Europa en China. Razer is genoteerd aan de Hong Kong Stock Exchange (Stock Code: 1337).
Laatste van Razer Europe
Razer komt met Kanagawa Wave-collectie, gemaakt van plastic uit zee