Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Progress Communications

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Technologie heeft de toekomst, gun startup talent een aandeel!

In tijden van crisis hebben techbedrijven de ideeën en energie die Nederland juist nú nodig heeft. Om de potentie van deze bedrijven maximaal te kunnen laten bijdragen aan de samenleving, is talent nodig. In aanloop naar de verkiezingen vindt er op dinsdag 2 maart op RTLZ een live debat plaats, in samenwerking met Techleap.nl en Dutch Startup Association. Hierin komt de rol van tech in het economisch herstel van Nederland aan bod, plus de vraag wat de politiek kan doen om deze bedrijven te helpen groeien en de maatschappelijke impact te vergroten.

Technologie is inmiddels verweven met alle onderdelen van ons leven, maar het zijn natuurlijk de mensen erachter die zorgen voor succes. Nederlandse bedrijven die hard willen en kunnen groeien, zijn voor het aantrekken van talent  aangewezen op de internationale arbeidsmarkt. Zij concurreren met bedrijven uit andere landen die ook op zoek zijn naar het beste talent. Een belangrijke arbeidsvoorwaarde voor talent in de techsector is het kunnen mee-investeren in het bedrijf.

Onderzoek naar medewerkersparticipatie
In opdracht van Techleap.nl hebben Erik Stam, Ronald Kleverlaan en Lara Spaans van de Universiteit Utrecht onderzoek gedaan naar het effect van medewerkersparticipatie en het huidige Nederlandse beleid op dit punt in internationaal perspectief geplaatst. Voor hun onderzoek hebben de onderzoekers o.a. gesproken met internationale en nationale experts en ervaringsdeskundigen op dit terrein. Hieruit wordt nogmaals onderstreept dat medewerkersparticipatie bij startups en in het mkb een belangrijk instrument is om talent aan te trekken en te binden.

Het onderzoek toont ook aan dat het de innovatie binnen bedrijven en bedrijfsprestaties verhoogt. Het leidt tot gelijkwaardige vermogensverdeling waardoor meer mensen ook weer kunnen herinvesteren in nieuwe bedrijven. Afwijkend van de internationale trend, heeft Nederland hiervoor geen internationaal concurrerend regime. Internationaal talent noemt dit een zwakte in het Nederlandse vestigingsklimaat.

“Met medewerkersparticipatie worden werknemers medewerkers, en worden ze ook mede investeerder in een ondernemende economie. Dit kan voor structurele versterkingen van het Nederlandse ecosysteem voor ondernemerschap zorgen.” - Erik Stam, hoogleraar Strategy, Organization & Entrepreneurship, hoofd van de Utrecht University School of Economics

Techleap.nl legt zich toe op het wegnemen van de barrières voor het succes van een start-up in Nederland en maakt zich samen met vele andere partijen uit de sector onder andere hard voor een internationaal concurrerende maatregel voor aandelenopties, met een vriendelijk belastingregime dat medewerkersparticipatie stimuleert. Het is voor startups met weinig cash vaak de enige manier om aantrekkelijke beloningen te kunnen bieden als alternatief voor hoge salarissen bij grote kapitaalkrachtige (tech) bedrijven en startups uit andere landen. Het is bewezen dat bedrijven hierdoor innovatiever zijn en harder groeien.

Energie
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021 is op initiatief van Techleap.nl en Dutch Startup Association in samenwerking met meer dan 350 partijen het manifest KickstartNL opgesteld. Het manifest is een uitnodiging aan politici, beleidsmakers en andere geïnteresseerden om met Techleap.nl, Dutch Startup Association en de techsector het gesprek aan te gaan over de cruciale rol van start-ups en scale-ups bij de kickstart die Nederland nu nodig heeft.  Zij hebben de ideeën en de energie die ons land juist nu nodig heeft en weer in beweging kan brengen.

Het complete onderzoek is op verzoek beschikbaar. Daarnaast is er een mogelijkheid om over de inhoud te spreken met Prof. dr. Erik Stam, hoofd van de faculteit economie aan de Universiteit Utrecht.

Prins Constantijn van Oranje, Maurice van Tilburg, Managing Director Techleap.nl, en/of Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association, zijn in aanloop naar dit debat beschikbaar voor een interview.

Raadpleeg deze link voor meer achtergrondinformatie en om je in te schrijven om het debat online te volgen. Neem gerust contact op als er verder nog vragen zijn.

KIES SLIM, KIES TECH

Over Techleap
Techleap.nl is a non-profit publicly funded organisation helping to quantify and accelerate the tech ecosystem of the Netherlands. Empowering people and their tech companies to scale with programs and initiatives for improving access to capital, new markets, emerging technologies and talent. Special Envoy for Techleap.nl is Constantijn van Oranje.

Over Dutch Startup Association
Dutch Startup Association is dé vertegenwoordiger voor startups en scaleups en zet zich in om onderwerpen die de motoren van de economie van morgen kunnen vertragen, op de politieke agenda te krijgen. DSA werd opgericht in 2017 door een aantal Nederlandse startup founders die los van elkaar voet aan de grond probeerden te krijgen bij de politieke lobby en besloten hun krachten te bundelen. Inmiddels heeft DSA een vaste plek aan tafel bij relevante ministeries om zo te zorgen dat Nederland innovatie niet hindert.
Laatste van Techleap.nl
'Nieuw' kabinet toont vertrouwen techkampioenen

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Techeap.nl selecteert nieuwe lichting meest veelbelovende scale-ups van Nederland voor prestigieuze Rise Programma
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Progress Communications

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf