Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Franssen Communicatie

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Nieuwe licentiecontainer – de ultieme keuze voor software uitgevers

Hengelo, februari 2021 – Wibu-Systems voegt aan CmCloud een voorziening toe voor het automatisch controleren, aanmaken en distribueren van de softwarelicenties.

Met 30 jaar ervaring in het oplossen van vraagstukken op het gebied van software beveiliging en licentiëring, breidt Wibu-Systems nog steeds de functionaliteit uit van haar hoofdproduct CodeMeter. Daarmee kunnen softwareontwikkelaars hun broncode afschermen door de licenties ervan onder te brengen in een encrypted omgeving: een container. Die kan bestaan uit: een chip, apart geplaatst van CPU en het werkgeheugen; de unieke kenmerken van het systeem (o.a. Mac-adress, IP-adress, BIOS, CPU, harddisk, SID), gevat in bijvoorbeeld een Trusted Platform Module (TPM); in de vorm van aanvullende hardware zoals een externe USB-dongle. Via binding met de unieke kenmerken van een computer is het laadproces van de uitvoerbare softwarecode alleen op te starten via een licentie in een container met de geëncrypte inhoud die correspondeert met het betreffende systeem.

Bij het gebruik van een clouddienst met CmCloud en CmCloudContainers is de hardware binding met de voorhanden apparatuur niet langer relevant. Eindgebruikers binnen een onderneming geraken daardoor meer betrokken bij het uitgifte en controle proces van licenties.  Softwareleveranciers willen hen wel aan de licentievoorwaarden houden. Zij kunnen kiezen tussen een automatisch of handmatig proces om hun met CodeMeter Protection Suite of CodeMeter Core API afgeschermde software te laten activeren conform de licentievoorwaarden.  Via de handmatige methode creëren de ontwikkelaars één CmCloudContainer via het CodeMeter Cloud bedieningsscherm voor elke gebruiker. Daarna activeren ze de licentie in de CmCloudContainer en verlenen toegangs- en gebruiksrechten aan de organisaties, waaraan hun software is geleverd.

Bij het volledig automatische proces, maakt de softwareleverancier gebruiksrechten aan in de vorm van tickets. Veelal verloopt de procedure via een ERP-systeem of een e-commerce oplossing. Na ontvangst van de tickets, zal een organisatie haar gebruikers in de gelegenheid stellen hun software te activeren via self-service licentieportalen. De CmCloudContainer en de bijbehorende toegangs- en gebruiksrechten worden overeenkomstig de specificaties van de tickets op de achtergrond aangemaakt. Dankzij het geautomatiseerde proces blijft interactie met de leverancier achterwege. Langs diezelfde ’self-service’ procedure vinden ook de ondersteuningsactiviteiten plaats, zoals hulp bij vergeten of gestolen toegangsrechten.

Wanneer de keuze is gevallen op CmCloudContainer, maken de uitgevers en de gebruikers van softwareproducten deel uit van het CodeMeter ecosysteem. Wibu-Systems heeft zich gecommitteerd aan interoperabiliteit vanuit vier invalshoeken: toegang tot geavanceerde hardware-voorzieningen en softwarelicentie containers; een bewezen beveiligingsconcept, gebaseerd op erkende encryptietechnologie; een veelzijdig licentiebeheersysteem, inzetbaar in alle gangbare werkomgevingen. Of het nu gaat om embedded systemen die de ruggengraat vormen van industriële IoT applicaties dan wel om een willekeurige vorm van consumentgerichte Informatietechnologie, CmCloudContainers doen betrouwbaar hun werk vanaf de specifieke, door Wibu-Systems ingerichte CodeMeter Cloud servers.

Volgens Rüdiger Kügler, commercieel directeur en beveiligingsexpert bij Wibu-Systems, vormt CmCloudContainer de perfecte belichaming van de missie van het bedrijf. Hij zegt daarover: “CmCloudContainer doet exact waar wij voor staan: het oplossen van vraagstukken rond licentiebeheer en bescherming van software ter versterking van de bedrijfsactiviteiten met een simpel, recht-toe-recht-aan licentiëringsproces voor de eindgebruikers, dat tevens als veilig en betrouwbaar wordt ervaren door de softwareleveranciers.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Wibu-Systems CmCloudContainer brengt licenties en licentiebeheertechnologie naar de cloud en voorziet software ontwikkelaars en eindgebruikers van gemak en flexibiliteit.

Copyright 2020, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid

CodeMeter Embedded voegt licentiëring en bescherming toe aan software onder besturing van BlackBerry QNX RTOS
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys