Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Verbeterde rapportage en nieuwe gebruikersinterface

• In 2020 hebben 4.550 organisaties Barracuda Email Threat Scanner gebruikt om 2.600.531 mailboxen te scannen, waarbij 2.029.413 aanvallen werden gedetecteerd
  • Per organisatie werden gemiddeld 512 aanvallen gevonden
  • 14% van alle mailboxen bevatte minstens één e-maildreiging
  • In 59% van de gedetecteerde dreigingen ging het om phishing
Venlo, 23 februari 2021 Barracuda lanceert een compleet herziene versie van de Barracuda Email Threat Scanner. Dit is een gratis tool die helpt bij het detecteren van e-maildreigingen die langs de e-mailgateway van bedrijven zijn gekomen. Daarbij gaat het onder andere om zeer gerichte aanvallen zoals spearphishing, business email compromise (BEC), het overnemen van email conversaties en het nabootsen van services.

Iedere scan levert een rapport op over de aangetroffen dreigingen, maar ook over de emaildomeinen en werknemers die risico lopen. Deze informatie helpt organisaties om kwetsbaarheden in de bestaande e-mailbeveiliging te identificeren en te verhelpen.

De vernieuwde Barracuda Email Threat Scanner biedt onder andere een update van de gebruikersinterface voor het dashboard van de scanner:
  • Scan preview pagina, waarmee gebruikers de voortgang van hun scan kunnen volgen terwijl deze wordt uitgevoerd;
  • Real-time overzicht van de eerste resultaten terwijl Email Threat Scanner mailboxen verder scant en dreigingen detecteert;
  • Verbeterde dashboardrapportage van de gedetecteerde dreigingen, waarmee het gemakkelijker wordt om in te zoomen op specifieke bevindingen en deze te interpreteren;
  • Een 14-dagen gratis proefversie van Barracuda Sentinel kan nu rechtstreeks vanuit de scanner worden gestart, zodat klanten kunnen ervaren welke voordelen continue bescherming biedt.
In 2020 hebben 4.550 organisaties over de hele wereld Barracuda Email Threat Scanner gebruikt om 2.600.531 mailboxen te scannen, waarbij 2.029.413 dreigingen werden gedetecteerd. Per organisatie werden gemiddeld 512 dreigingen aangetroffen en in één op de zeven mailboxen (14%) werd minstens één dreiging gevonden, zelfs wanneer berichten werden gescand door een e-mailgateway-oplossing.

De gedetecteerde aanvallen vallen onder vier soorten e-maildreigingen: phishing, scamming, afpersing en business email compromise (BEC). Van de ruim twee miljoen unieke dreigingen die werden gevonden, werd phishing het meest gemist door de bestaande e-mailbeveiligingsoplossingen van organisaties (59%). Scamming kwam op de tweede plaats (39%). Afpersing (9%) en BEC (8%) kwamen minder vaak voor, maar cybercriminelen voeren dit type aanval vaak op een kleinere schaal uit, omdat deze sterk gepersonaliseerd zijn.

“Spearphishing is gevaarlijker dan ooit omdat aanvallers steeds geraffineerder te werk gaan. Hoewel veel organisaties hebben geïnvesteerd in bescherming tegen e-maildreigingen, weten veel van deze aanvallen toch door de gateways te komen en komen ze terecht in de inbox van gebruikers”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Zoals uit deze cijfers blijkt, bieden traditionele e-mailgateways geen afdoende bescherming. Voor een optimale beveiliging zouden klanten ook API-gebaseerde inbox-bescherming moeten inzetten”

Barracuda Sentinel integreert rechtstreeks in Office 365 om dreigingen in het e-mailsysteem te detecteren die niet worden herkend door traditionele beveiligingsgateways. Kijk op https://www.barracuda.com/products/sentinel voor meer informatie.

Aanvullende informatie:
Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise