www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

Nederland centraal in Europees uitbreidingsplan Scaleway

• De groeistrategie van de onderneming richt zich op het gebruiken van Nederland als haar hub voor uitbreiding in Noord-Europa
  • De onderneming is een van de drie cloud service providers die lid zijn van GAIA-X, dat zich richt op soevereine data-infrastructuur
  • Scaleway staat voor een andere visie op multi-cloud
Amsterdam – Scaleway, de snelgroeiende alternatieve Europese leverancier van public cloud-diensten, kondigt nieuwe plannen aan om zijn huidige reikwijdte en wereldwijde aanbod verder uit te breiden. Het bedrijf zal meer focus leggen op groei in Nederland. Amsterdam wordt de komende jaren gepositioneerd als een hub voor uitbreiding in Noord-Europa.

Scaleway is de enige triple play cloud provider die premium datacenter colocatie, een publieke cloud en een reeks bare metal-producten aanbiedt, evenals high-end dedicated servers. Dit alles met een innovatieve en holistische benadering van duurzaam energiegebruik. Op dit moment werken meer dan duizend klanten in Nederland met Scaleway.

Nieuwe visie voor de Nederlandse markt
Scaleway zette zijn eerste stap voor uitbreiding naar de Nederlandse markt in 2016, toen het een datacenter vestigde in Amsterdam (nl-ams-1). Inmiddels bedient het bedrijf meer dan duizend Nederlandse klanten, in alle mogelijke sectoren. Omdat Amsterdam dicht bij de Noord-Europese landen ligt, wil Scaleway hier verder groeien om zichzelf op die manier toegang te verschaffen tot Noord-Europa.

De vestiging in Nederland maakte het mogelijk om de eerste BareMetal- en Starter-cloudservers van Scaleway met ultralage latency aan te bieden aan Noord- en Centraal-Europese klanten. Het bedrijf blijft zijn aanbod van dedicated en Bare Metal-servers uitbreiden om een complete gebruikerservaring te kunnen bieden, aangepast aan alle behoeften van klanten.

Scaleway bevestigt zijn status als multi-cloud speler via producten die het mogelijk maken omgevingen te creëren die gunstig zijn voor gemengde infrastructuren.

"Amsterdam is een van Europa’s snelst groeiende tech-ecosystemen en een stad waar we een uitgebreid netwerk van Scaleway-klanten hebben. Daarom zien we hier een belangrijke kans om onze aanwezigheid in deze regio van Europa uit te breiden", zegt Yann Lechelle, CEO, Scaleway. "Ons doel is om innovatieve oplossingen te blijven bieden aan onze klanten, op een zeer duurzame en coöperatieve manier. We kijken ernaar uit om beter te kunnen inspringen op de zich ontwikkelende behoeften op het gebied van cloud computing en cloud-infrastructuur in Nederland en de noordelijke regio's van Europa."

Volgende generatie data-infrastructuur
Scaleway is een van de drie Europese leveranciers van clouddiensten die medeoprichter zijn van GAIA-X. Dit is een door Frankrijk en Duitsland geïnitieerd project dat bedrijven, organisaties en burgers in staat zal stellen de controle over hun gegevens te behouden. Veiligheidsrisico's, gegevenssoevereiniteit en technische infrastructuren worden steeds belangrijker voor Europese bedrijven. Het cloud computing-landschap wordt gedomineerd door grote spelers van buiten de EU. Het doel van het project is een krachtige, concurrerende en betrouwbare Europese cloud op te zetten.

Een compleet en zinvol Europees multi-cloud-alternatief
Scaleway gelooft in een open, multi-cloud-benadering, waarbij klanten de volledige controle over hun activiteiten hebben. Klanten van Scaleway vragen vaak om diensten die dichter bij hun eindgebruikers staan. Daarom heeft Scaleway zich gericht op uitbreidingsmogelijkheden in andere regio's van Europa, waaronder Nederland. De nabijheid van digitale bronnen bij de belangrijkste markten van een bedrijf is een belangrijke factor geworden in het succes van het huidige uitbreidingsproject. Net als het vergroten van de mogelijkheden voor bedrijven die zich op nieuwe markten begeven. Voor de meeste bedrijven zijn de locatie van de gegevens en de vermindering van de latentie belangrijke factoren.

Het aanbieden van diensten in Nederland biedt ook een alternatieve oplossing voor bedrijven die zich steeds meer zorgen maken over het opbouwen van multi-provider cloud-strategieën.

Voor meer informatie, kijk op: https://www.scaleway.com/en/

Over Scaleway
Scaleway, Europees marktleider op het gebied van alternatieve infrastructuur en platform-as-a-service (IaaS en PaaS), richt zich op de wereldwijde markt. Dit gebeurt met een essentiële mix van cloud computing-middelen die flexibel, kosteneffectief, betrouwbaar, veilig en duurzaam zijn. Scaleway is de enige triple play cloud provider die private datacenter colocatie en infrastructuur biedt. En tevens dedicated servers voor maximale controle en punch, en een modern en elastisch public cloud ecosysteem. Scaleway heeft een gedurfde aanpak die de status quo uitdaagt. Zijn ecosysteem is ontworpen om gebruik te maken van marktstandaarden om dingen eenvoudiger te maken: S3-compatibiliteit, een rollende up-to-date Kubernetes en Terraform-ondersteuning.

Scaleway groeit wereldwijd voortdurend, en bedient momenteel meer dan driehonderdduizend klanten in meer dan honderdzestig landen. De diensten van Scaleway worden geïmplementeerd via zes datacenters in drie regio's: Parijs (Frankrijk), Amsterdam (Nederland) en Warschau (Polen).
Laatste van Scaleway
Scaleway organiseert Breakathon - een uniek community-event om prestaties van Kubernetes Kapsule te testen

Nederland centraal in Europees uitbreidingsplan Scaleway
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud
Scaleway contact

Logo Scaleway

Scaleway sociaal

Scaleway tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Ictivity
Logo PinkRoccade Hosting Services
Logo Infor