www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: AxiCom

Nederland centraal in Europees uitbreidingsplan Scaleway

• De groeistrategie van de onderneming richt zich op het gebruiken van Nederland als haar hub voor uitbreiding in Noord-Europa
  • De onderneming is een van de drie cloud service providers die lid zijn van GAIA-X, dat zich richt op soevereine data-infrastructuur
  • Scaleway staat voor een andere visie op multi-cloud
Amsterdam – Scaleway, de snelgroeiende alternatieve Europese leverancier van public cloud-diensten, kondigt nieuwe plannen aan om zijn huidige reikwijdte en wereldwijde aanbod verder uit te breiden. Het bedrijf zal meer focus leggen op groei in Nederland. Amsterdam wordt de komende jaren gepositioneerd als een hub voor uitbreiding in Noord-Europa.

Scaleway is de enige triple play cloud provider die premium datacenter colocatie, een publieke cloud en een reeks bare metal-producten aanbiedt, evenals high-end dedicated servers. Dit alles met een innovatieve en holistische benadering van duurzaam energiegebruik. Op dit moment werken meer dan duizend klanten in Nederland met Scaleway.

Nieuwe visie voor de Nederlandse markt
Scaleway zette zijn eerste stap voor uitbreiding naar de Nederlandse markt in 2016, toen het een datacenter vestigde in Amsterdam (nl-ams-1). Inmiddels bedient het bedrijf meer dan duizend Nederlandse klanten, in alle mogelijke sectoren. Omdat Amsterdam dicht bij de Noord-Europese landen ligt, wil Scaleway hier verder groeien om zichzelf op die manier toegang te verschaffen tot Noord-Europa.

De vestiging in Nederland maakte het mogelijk om de eerste BareMetal- en Starter-cloudservers van Scaleway met ultralage latency aan te bieden aan Noord- en Centraal-Europese klanten. Het bedrijf blijft zijn aanbod van dedicated en Bare Metal-servers uitbreiden om een complete gebruikerservaring te kunnen bieden, aangepast aan alle behoeften van klanten.

Scaleway bevestigt zijn status als multi-cloud speler via producten die het mogelijk maken omgevingen te creëren die gunstig zijn voor gemengde infrastructuren.

"Amsterdam is een van Europa’s snelst groeiende tech-ecosystemen en een stad waar we een uitgebreid netwerk van Scaleway-klanten hebben. Daarom zien we hier een belangrijke kans om onze aanwezigheid in deze regio van Europa uit te breiden", zegt Yann Lechelle, CEO, Scaleway. "Ons doel is om innovatieve oplossingen te blijven bieden aan onze klanten, op een zeer duurzame en coöperatieve manier. We kijken ernaar uit om beter te kunnen inspringen op de zich ontwikkelende behoeften op het gebied van cloud computing en cloud-infrastructuur in Nederland en de noordelijke regio's van Europa."

Volgende generatie data-infrastructuur
Scaleway is een van de drie Europese leveranciers van clouddiensten die medeoprichter zijn van GAIA-X. Dit is een door Frankrijk en Duitsland geïnitieerd project dat bedrijven, organisaties en burgers in staat zal stellen de controle over hun gegevens te behouden. Veiligheidsrisico's, gegevenssoevereiniteit en technische infrastructuren worden steeds belangrijker voor Europese bedrijven. Het cloud computing-landschap wordt gedomineerd door grote spelers van buiten de EU. Het doel van het project is een krachtige, concurrerende en betrouwbare Europese cloud op te zetten.

Een compleet en zinvol Europees multi-cloud-alternatief
Scaleway gelooft in een open, multi-cloud-benadering, waarbij klanten de volledige controle over hun activiteiten hebben. Klanten van Scaleway vragen vaak om diensten die dichter bij hun eindgebruikers staan. Daarom heeft Scaleway zich gericht op uitbreidingsmogelijkheden in andere regio's van Europa, waaronder Nederland. De nabijheid van digitale bronnen bij de belangrijkste markten van een bedrijf is een belangrijke factor geworden in het succes van het huidige uitbreidingsproject. Net als het vergroten van de mogelijkheden voor bedrijven die zich op nieuwe markten begeven. Voor de meeste bedrijven zijn de locatie van de gegevens en de vermindering van de latentie belangrijke factoren.

Het aanbieden van diensten in Nederland biedt ook een alternatieve oplossing voor bedrijven die zich steeds meer zorgen maken over het opbouwen van multi-provider cloud-strategieën.

Voor meer informatie, kijk op: https://www.scaleway.com/en/

Over Scaleway
Scaleway, Europees marktleider op het gebied van alternatieve infrastructuur en platform-as-a-service (IaaS en PaaS), richt zich op de wereldwijde markt. Dit gebeurt met een essentiële mix van cloud computing-middelen die flexibel, kosteneffectief, betrouwbaar, veilig en duurzaam zijn. Scaleway is de enige triple play cloud provider die private datacenter colocatie en infrastructuur biedt. En tevens dedicated servers voor maximale controle en punch, en een modern en elastisch public cloud ecosysteem. Scaleway heeft een gedurfde aanpak die de status quo uitdaagt. Zijn ecosysteem is ontworpen om gebruik te maken van marktstandaarden om dingen eenvoudiger te maken: S3-compatibiliteit, een rollende up-to-date Kubernetes en Terraform-ondersteuning.

Scaleway groeit wereldwijd voortdurend, en bedient momenteel meer dan driehonderdduizend klanten in meer dan honderdzestig landen. De diensten van Scaleway worden geïmplementeerd via zes datacenters in drie regio's: Parijs (Frankrijk), Amsterdam (Nederland) en Warschau (Polen).
Laatste van Scaleway
Nederland centraal in Europees uitbreidingsplan Scaleway
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Scaleway contact

Logo Scaleway

Scaleway sociaal

Scaleway tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys