Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Zo gaan de eerste voetbalwedstrijden met publiek in z’n werk

Amsterdam, 19 februari 2021 - Na maanden spelen voor lege tribunes vanwege de corona maatregelen, mogen de voetbalclubs N.E.C. en Almere City deze maand weer fans toelaten. De clubs, waar maximaal 1.500 supporters op de tribune mogen zitten, doen mee aan een wetenschappelijke proef om grootschalige evenementen in de toekomst mogelijk te maken. De app Close maakt de eerste wedstrijden met publiek technisch mogelijk. Maar hoe werkt dit?

Vanaf dit weekend is het zover. Voetbalclub N.E.C. in Nijmegen mag 1.500 seizoenkaarthouders en ClubCard-houders toelaten tot de thuiswedstrijd met De Graafschap op zondag 21 februari. Een week later mogen hetzelfde aantal toeschouwers de thuiswedstrijd van Almere City FC tegen SC Cambuur-Leeuwarden bezoeken. Iedereen die een ticket voor de voetbalwedstrijd heeft bemachtigd moet de app downloaden met daarin praktische informatie, zoals het toegangsticket en informatie over de starttijd en de wedstrijden. Daarbij moeten alle bezoekers 48 uur voor aanvang een PCR-test hebben gedaan. Bij een positieve test of hoge temperatuur meting wordt er op de wedstrijddag géén toegang verleend.

Eenmaal in het stadion worden toeschouwers verdeeld in groepen, zogenaamde “bubbels”. De Close app biedt een chat based platform waarmee bedrijven direct met bezoekers en klanten kunnen communiceren. Een soort whatsapp voor events waar onder andere Stage Entertainment, Disney en Naturalis al gebruik van maken. Via de app van Close krijgen de bezoekers van een voetbalwedstrijd voor, tijdens en na de wedstrijd informatie over de zogenoemde bubbel waar zij in zitten: verschillende opdrachten en instructies over het volgen van een aparte route in het stadion, of ze mogen meezingen of meedoen met de wave en bij welke bar ze een biertje kunnen halen. Mochten er dringende mededelingen nodig zijn, dan kunnen N.E.C. en Almere City live vanuit Close berichten versturen. Ook moeten bezoekers een speciaal digitaal detectiemiddel omgehangen dat de bewegingen van de bezoekers anoniem registreert.

Marktonderzoek
Via de app wordt voor, tijdens en na de eerste voetbalwedstrijden informatie over de bezoekers verzameld om de evenementen te evalueren. Zo wordt in kaart gebracht hoe supporters naar het stadion reizen en met wie, maar ook wordt er gevraagd naar hun ervaring door middel van een korte enquête na afloop. Bijvoorbeeld ervaring rondom het loslaten van de anderhalve meter, bereidheid om te betalen voor een test voor een evenement en in hoeverre een PCR test, temperatuurmeting, mondkapjes en andere maatregelen hebben bijgedragen aan een veilig gevoel. Deze data en bezoekerservaringen worden verzameld en gedeeld met het onderzoeksteam van Breda University of Applied Sciences om advies uit te brengen over het organiseren van grootschalige evenementen in de toekomst.

Luc te Riele, Manager Supporterszaken N.E.C., is blij dat er weer supporters worden toegelaten in het Goffertstadion: “Supporters zijn een belangrijke schakel in het voetbal. Na maanden van afwezigheid zijn we blij, in ieder geval een kleine groep, weer te kunnen verwelkomen in ons Goffertstadion. De afgelopen maanden hebben we ons met alle betrokken organisaties ingezet om aanstaande zondag een mooie wedstrijd(beleving) te creëren. We danken alle supporters voor het inschrijven en we zijn trots op hun deelname aan het onderzoek, zodat er door middel van relevante data hopelijk sneller met volle stadions kan worden gevoetbald.”

Manager Marketing, Media & Communicatie Perry Hendriks van Almere City FC: “Met de Close-app kunnen we doelgericht communiceren en schakelen op die momenten dat het noodzakelijk is. De app ontlast ons met het begeleiden van grote groepen supporters door de uitgebreide set van voorwaarden waaraan moet worden voldaan om van deze bijzondere wedstrijd te mogen genieten.”

Kiliaan Toorenaar, oprichter en CEO van Close: “Bij het eerste Fieldlab Event dat afgelopen maandag heeft plaatsgevonden in het Beatrixtheater in Utrecht kon de organisator ruim 92 procent van de bezoekers op ieder moment iedere boodschap sturen. Met de regelmatig veranderende omstandigheden en regelgeving op dit moment voldoet een pdf ticket en een lange mail niet meer. Close begeleidt de bezoeker stap voor stap en maakt je als organisator communicatief zeer wendbaar, dat is een enorm voordeel in de communicatie met bezoekers.”

Fieldlab
Close is door Fieldlab Evenementen gekozen als het communicatie- en onderzoeksplatform tussen eventorganisaties en bezoekers van alle pilotevenementen, zoals de twee naderende voetbalwedstrijden, het congres, de theatershow met Guido Weijers en de twee naderende concerten van Mojo en ID&T. Vanuit de evenementensector is in samenwerking met de overheid Fieldlab Evenementen tot stand gekomen. Het doel van Fieldlab Evenementen is om gevalideerde bouwstenen te ontwikkelen als bewijslast van de veilige en betrouwbare aanpak, in co-creatie met bedrijven, overheden, wetenschap, belangenorganisaties en publiek. Om daarmee vertrouwen te creëren bij de Rijksoverheid om zo toetsingskaders te verfijnen en de Corona-routekaart aan te kunnen passen. Het programma van Fieldlab Evenementen is gericht op differentiatie van verschillende evenementen (zakelijk en publiek) en situaties (binnen en buiten, statisch of dynamisch, etc.) en het versneld teruggaan naar volledige operatie voor evenementen.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Over Close
Close is gestart in de eventindustrie maar ten tijde van COVID-19 biedt Close graag zijn waardevolle diensten aan voor organisaties en denkt het mee met het leefbaar maken van de 1,5 meter maatschappij. Het platform is een op chat gebaseerde app. Gebruikers krijgen toegang tot (exclusieve) informatie zoals een persoonlijke boodschap of een sneak preview van de show. Dankzij de Close® app krijgen bezoekers een betere gebruikerservaring en daarnaast levert het organisatoren klantdata op om bezoekers beter te bedienen en nieuwe up- en cross-sell momenten te creëren. Door het gebruik van een mobiel platform is de engagement met de bezoeker bovendien vele malen hoger dan bij andere marketing kanalen zoals nieuwsbrieven. Close heeft inmiddels meer dan 100.000 gebruikers.

Meer informatie: www.thecloseapp.com en business.thecloseapp.com.

Voor meer informatie of interviewverzoeken neem contact op:
Ovide Agency - Juul Klaassen of Marieke Verhaar
close@ovide.agency
Laatste van Close
Eerste festivals kiezen voor Close app om direct te communiceren met tienduizenden bezoekers

KNVB zet nieuwe app Close in voor interland met publiek

Zo gaan de eerste voetbalwedstrijden met publiek in z’n werk
Close contact

Logo Close

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.