www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

AI Technology Radar signaleert transitie naar geïntegreerde cloudgebaseerde AI-platformen

Amsterdam, 19 februari 2021 – Steeds meer organisaties stappen af van monolitische en individuele AI-oplossingen, en kiezen veelal voor cloudgebaseerde AI-platformen. Die bieden modulaire, geïntegreerde AI-toolsets voor brede toepassing binnen de organisatie, en zijn daarnaast toekomstzeker en schaalbaar. Dit blijkt uit de Technology Radar van adessso, die dit jaar volledig in het teken staat van AI.

Elk jaar publiceert IT-dienstverlener adesso de Technology Radar, een onderzoek naar de laatste trends en ontwikkelingen in de zakelijke IT-sector. Door de sterk toegenomen interesse van AI in dit domein, is het rapport dit jaar specifiek gericht op de zakelijke toepassing van kunstmatige intelligentie.

“Wij krijgen van steeds meer klanten, in het bijzonder in de financiële sector, vragen over hoe ze AI zo breed mogelijk in hun bedrijfsvoering kunnen integreren,” zegt Jan Heuker, directeur van adesso Nederland. “Deze AI Technology Radar bevestigt dat beeld en biedt daarnaast een aantal handvatten om hierbij de juiste keuzes te maken.”

Schaalbaar & modulaire AI-toepassingen
Een van de belangrijkste conclusies in de AI Technology Radar is zonder twijfel dat bedrijven momenteel massaal op zoek zijn naar oplossingen om AI structureler in te zetten binnen hun bedrijfsvoering. In het verleden werd de technologie met name toegepast door grote organisaties in de vorm van monolitische systemen en opzichzelfstaande individuele oplossingen voor specifieke toepassingen. Nu is er een overduidelijke transitie gaande naar cloudgebaseerde AI-platformen. Die bieden namelijk een toekomstzeker fundament en zijn daarnaast flexibel schaalbaar, zowel in verwerkingskracht als in het toevoegen van AI-modules voor nieuwe toepassingen, zoals bijvoorbeeld de verwerking van beeld, audio, video en tekst. Deze vormen van data-analyse kunnen vervolgens als aanvulling gebruikt worden op een bestaande basis van statistische analyse en machine learning.
Verder is er een groeiende interesse in nieuwe zakelijke samenwerkingsvormen, waaronder MLOps en AIOps (ML en AI Operations), die de communicatie en samenwerking tussen data scientists en operationele medewerkers moet bevorderen. Deze werkwijzen hebben als doel de voordelen van machine learning en AI optimaal te benutten binnen een organisatie.

Praktisch pad naar AI-integratie
De keuze aan AI-oplossingen is enorm, met talloze beschikbare platformen, technologieën, talen, frameworks en tools. De Technology Radar maakt dit landschap inzichtelijk met in één afbeelding een overzicht van alle technologieën die nu praktische toepasbaar zijn, welke je zou moeten evalueren, en welke je zou moeten heroverwegen.
Dit overzicht biedt een praktisch beginpunt voor organisaties die op zoek zijn naar een richting om AI en machine learning op de juiste manier in hun IT-architectuur te integreren.

“Wil je de meeste waarde halen uit zakelijke AI-toepassingen, dan is het cruciaal dat je zowel de technologie als het gedachtengoed optimaal integreert in je organisatie,” besluit Heuker. “Er is geen one-size-fits-all, maar we zien wel dat een organisatiebrede en cloudgebaseerde aanpak tot de beste resultaten leidt.”

De volledige AI Technology Radar 2020/21 is hier te downloaden.

Verder is er op 25 februari a.s. een online Breakfast Masterclass over Ethiek & AI, verzorgd door Professor Doctor Jürgen Angele, head of AI bij adesso.

Aanmelden is gratis en kan via deze link.

Over adesso
Adesso is een toonaangevende Duitse IT-dienstverlener met 33 locaties in acht landen. Met een team van ongeveer 5.000 medewerkers werkt het bedrijf elke dag aan de succesvolle realisatie van de projecten voor zijn klanten. Het bedrijf stelt dat zakelijk succes het resultaat is van innovatieve ideeën, toekomstgerichte strategieën en perfect op maat gemaakte IT-oplossingen die bedrijven optimaal ondersteunen bij het aangaan van hun eigen specifieke uitdagingen. Daarbij gaat het altijd om de bijdrage van mensen die de juiste mix van technologische expertise en een diepgaand begrip van de specifieke business van de klant. Meer informatie: www.adesso.nl.

Laatste van adesso Nederland

adesso stelt Marieke Brinks aan als Head of Sales om groei in Nederland te versnellen

adesso brengt kennis van AI-integratie in bedrijfsvoering naar Nederlandse markt

Logo Lubbers De Jong
adesso Nederla.. contact

Logo adesso Nederland

adesso Nederla.. sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Powerful Business Women’s Club
Logo Cloud Technology Solutions NL
Logo Boomi