www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: Wisse Kommunikatie

Vergaande digitalisering verhoogt productiviteit logistiek

Raskone verbetert productiviteit van haar logistieke medewerkers met Panasonic Toughbook

Tal van bedrijven zijn al volop bezig om softwareoplossingen te ontwikkelen waarmee magazijnmedewerkers sneller en met minder fouten kunnen werken en waarmee het toenemende tekort aan gekwalificeerde magazijnmedewerkers opgevangen kan worden. De ondersteunende hardware die ze daarvoor nodig hebben, moet echter voldoen aan zeer specifieke kwalificaties; robuustheid, uitstekende leesbaarheid van het scherm, geïntegreerde barcodescanners en een lange batterijduur zijn basisvoorwaarden voor efficiënt gebruik in het magazijn.

Zo ook bij Raskone Oy, het grootste commerciële voertuigreparatiebedrijf van Finland. Dankzij de uitrol van Panasonic robuuste handhelds en een speciaal ontworpen Toughbook Omnia-applicatie bespaart het bedrijf kostbare tijd en verbetert het zijn voorraadbeheer. Raskone gebruikt de Panasonic Toughbook warehousingoplossing op basis van de Toughbook T1 robuuste Android handheld met pistoolgreep, oplaaddocking en een op maat gemaakte applicatie om een toekomstbestendige oplossing voor verkoopfacturatie en voorraadbeheer te leveren die fouten vermindert en de efficiëntie verbetert.

Raskone combineerde de Panasonic Toughbook T1 handheld met de Toughbook Omnia agile software-ontwikkelingsaanpak, waarmee drastisch wordt bespaard op de budgetten en de tijd die nodig zijn om de applicatie op maat te ontwikkelen - van jaren en maanden tot slechts weken, of zelfs dagen voor proof of concepts.

"Vergeleken met een traject waarbij helemaal vanaf nul gecodeerd wordt, waren de software-ontwikkelingskosten met Omnia vijf keer lager en de oplevering veel sneller," zegt Maxim Demin, IT Team Manager bij Raskone Oy. "De eerste demoversie was twee weken na onze eerste ontmoeting klaar en we hadden een publiceerbare versie na enkele maanden. Alles verliep soepel en snel. De nieuwe oplossing heeft ons in staat gesteld de tijd die nodig is voor het loggen van de verkopen in ons ERP-systeem te verkorten, verspilling in het magazijn te verminderen, het voorraadbeheer te verbeteren en de nauwkeurigheid van de verkoop van reserveonderdelen te vergroten."

Toughbook Omnia en de nieuwe handhelds hebben het werk van de IT-afdeling van Raskone veel makkelijker gemaakt. Voor een snelle en efficiënte uitrol kan Raskone met een QR-code of NFC bump-opties apparaten configureren zodat ze klaarstaan als de werknemers aan hun werkdag beginnen. Omdat de apparaten altijd actief zijn en verbonden zijn met het netwerk, kunnen updates worden gepland zonder dat het nodig is de apparaten fysiek te beheren, gebruikers te vragen ze te updaten of ze terug te sturen naar het hoofdkantoor.

Alle details over het Raskone project zijn hier te vinden: https://business.panasonic.co.uk/mobile-solutions/case-study/case-study-en-116

Voor meer informatie: https://business.panasonic.nl/mobile-solutions/producten-en-diensten

+++

Contact voor de pers
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic

Logo Ivanti
Logo Infoblox
Logo ROVC