www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

OutSystems verkrijgt investering van 150 miljoen dollar en waardering van 9,5 miljard dollar

Abdiel Capital en Tiger Global sluiten zich met deze investering aan bij Goldman Sachs, KKR, Guidepost Growth Equity en Armilar Venture Partners

Utrecht - OutSystems, het toonaangevende moderne applicatieplatform, verhoogt haar kapitaal met 150 miljoen dollar. De financieringsronde, mede geleid door Abdiel Capital en Tiger Global, waardeert OutSystems op 9,5 miljard dollar. De financiering wordt ingezet om de investeringen in de Research & Development- en de Go-to-marketstrategie uit te breiden.

OutSystems ziet de uitdaging van organisaties rondom het bouwen van schaalbare, aanpasbare software. Het bedrijf werd opgericht om organisaties te ondersteunen bij innovatie met behulp van software. De nieuwe financiering toont het succes van die unieke focus en de impact op OutSystems haar snel groeiende klantenbestand wereldwijd. Met het gebruik van het OutSystems-platform kan iedere organisatie snel, bedrijfskritische apps ontwikkelen, implementeren en beheren. Hiermee kan er snel gereageerd worden op marktontwikkelingen en kan er continu toegevoegde waarde geleverd worden met softwaregedreven innovatie.

“De meeste organisaties worstelen met het hun digitale transformatie, dit wordt versterkt door uitdagingen als het tekort aan developers en de complexiteit van traditionele softwareontwikkeling”, aldus Paulo Rosado, CEO en oprichter van OutSystems. “Door de manier waarop software wordt gebouwd fundamenteel te veranderen, maakt OutSystems het voor elke organisatie mogelijk om te concurreren, te innoveren en te groeien met de developers die ze al hebben. We zijn erop gericht klanten te helpen bij de meest uitdagende digitale transformaties. De aankondiging van vandaag is een erkenning van ons succes bij het realiseren van deze missie."

Met het OutSystems-platform kunnen organisaties van elke omvang, software bouwen die het verschil maakt - of het nu gaat om het transformeren van klantervaringen, het leveren van innovatie op de werkplek, het automatiseren van processen of het moderniseren van kernsystemen. OutSystems maakt dit mogelijk door snelle, visuele, modelgedreven ontwikkelingen te combineren met een modern platform op basis van AI, cloud, DevOps en cybersecurity.

"Ons bedrijf is gericht op het leveren van betere resultaten voor patiënten, en om dat te bereiken, hebben onze producten een digitale dimensie nodig", legt Karel Nouwen, Senior IT Director, Digital Business and Digital Health bij Medtronic uit. "Omdat die software-innovatie niet gekocht kan worden, maar gebouwd moet worden, hadden we een beveiligd platform nodig waarmee we snel en gemakkelijk kunnen bouwen. Dat is precies wat OutSystems biedt."

Deze investering volgt op een jaar waarin het momentum en de schaalvergroting van OutSystems voortduren, met klanten in 87 landen, meer dan 1.300 medewerkers wereldwijd en 350 partners, waaronder AWS, Deloitte en Infosys.
Laatste van OutSystems

Transfer Solutions ontwikkelt Talent Enable-app voor stichting Everyday Heroes