www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Major League Baseball kiest Extreme Networks als ‘Official Wi-Fi Solutions Provider’

Extreme zet Wi-Fi 6-oplossingen in bij meer dan de helft van de MLB-stadions en onderstreept zo leidende rol van de organisatie op het gebied van technologie en sport

Utrecht, 17 februari 2021 - Extreme Networks Inc. (Nasdaq: EXTR) is benoemd tot Official Wi-Fi Solutions Provider van de Major League Baseball (MLB). Het bedrijf levert vanaf 2021 Wi-Fi en Wi-Fi analytics in achttien MLB-stadions om zo de fan- en media-ervaring te versterken. De installaties van Wi-Figaan door tot in 2026. Extreme zorgt tevens voor het netwerk in het Jackie Robinson Training Complex van de organisatie in Vero Beach, Florida.

De MLB is de oudste sportliga in Noord-Amerika en leidde de professionele sportbeoefening de 21ste eeuw in door sterk in te zetten op technologie. Met een accent op data en analytics wist de MLB de manier waarop spelers trainen en spelen vooruit te helpen. Dat geldt ook voor beslissingen van teammanagers voor en tijdens wedstrijden en voor de manier waarop fans de sport ervaren. De netwerkoplossingen van Extreme combineren state-of-the-art cloud-, mobiele- en analytics-mogelijkheden. Ze worden ingezet door verschillende, leidende professionele sportorganisaties en -competities. Nu er steeds meer nadruk ligt op technologische betrouwbaarheid, netwerkprestaties en data-nauwkeurigheid is Extreme uitstekend gepositioneerd om de MLB hierin te ondersteunen en de netwerkervaring van spelers, fans en staf te verbeteren.

De mogelijkheden:
  • Betere rapportage en media-ervaring: De ExtremeWireless™ cloud-enabled access points worden in zestien stadions geïnstalleerd. Zo beschikken deze over een veilig en apart Wi-Fi-netwerk, inclusief analytics. Het snellere en efficiëntere netwerk ondersteunt de hogere eisen op het gebied van bandbreedte. Dat betekent dat media hun updates sneller kunnen doorsturen en ontvangen. De zestien stadions zijn goed voor bijna1.300 wedstrijden tijdens het volledige speelseizoen.
  • Betere fan- en medewerkerservaring: Fans hebben in de stadions snellere toegang tot veeleisende applicaties. Daarnaast profiteren stafleden van betere connectiviteit, data-analytics, en telemetrie-gegevens, waarmee ze bezoekers direct beter kunnen ondersteunen en tegelijkertijd de operationele risico’s verkleinen. Het Jackie Robinson Training Complex in Vero Beach, Florida, krijgt ook een netwerk-upgrade. Dit is een opleidingscentrum voor jonge spelers. Fenway Park, de thuisbasis van de Boston Red Sox, is het eerste stadion dat de nieuwe Wi-Fi 6-oplossingen in gebruik gaat nemen.
  • Rol van vrouwen in de sport stimuleren: Gedurende de samenwerking tussen de MLB en Extreme gaan beide partijen onder andere werken aan programma’s om vrouwen nadrukkelijker te betrekken bij de inzet van technologie in de sport. De MLB en Extreme hechten sterk aan diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie in de sport- en technologiewereld en kijken er naar uit om aan deze belangrijke initiatieven te werken.
Chris Marinak, Chief Operations & Strategy Officer, MLB
“Ons streven om de allerbeste technologie toe te passen, dient een tweeledig doel: de MLB steunen in het verder vooruit helpen van de sport en tegelijkertijd nieuwe manieren bieden om in contact komen met fans van alle generaties. Onze netwerkvereisten gaan niet alleen om de hoogste niveaus van betrouwbaarheid. Ze gaan ook om de mogelijkheid om de gegevens, applicaties en apparaten te ondersteunen die ons in staat stellen om op gedetailleerd niveau inzichten te bieden. Met de steun van Extreme weten we dat we iedereen op de honkbalvelden een betere ervaring bieden.”

Ed Meyercord, President and Chief Executive Officer, Extreme Networks
“De Major League Baseball is een pionier in het gebruik van technologie om de interactie tussen fans en de sport te verbeteren. De toonaangevende oplossingen van Extreme, die gebruikmaken van de modernste cloud-, mobiliteits- en analysemogelijkheden, helpen de competitie, de teams en de fans om gegevens, apparaten en mensen met elkaar te verbinden. Als jarenlange honkbalfans hebben we het voorrecht de Major League Baseball te steunen in haar niet aflatende inspanning om datagestuurde, next-level ervaringen te bieden bij elke wedstrijd.”

Meer achtergrond

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeWireless, ExtremeCloud en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks brengt als eerste in de branche enterprise-grade Wi-Fi 6E-oplossing op de markt

Nieuw rapport van 650 Group: Extreme groeit uit tot op een na grootste cloudnetwerkleverancier

Extreme introduceert cloud-native platform voor netwerkinzicht voor serviceproviders

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.