www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Nederlands modehuis Studio Anneloes integreert wereldwijd betalingsplatform van Worldline voor internationale groei

Samenwerking leidde tot 75 procent meer internationale bestellingen en 10 procent minder retouren voor het duurzaam modemerk

Ridderkerk, 17 februari 2021 – Worldline, de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, deelt vandaag de resultaten van het partnership met het Nederlandse dameskledingmerk Studio Anneloes. Door een nauwe samenwerking met Ingenico, een merk van Worldline, verhoogde het merk zijn internationale verkopen en conversieratio.

Transparante toeleveringsketen
Anneloes van der Heijden richtte in 2006 Studio Anneloes op om sneller in te spelen op nieuwe modetrends voor Nederlandse vrouwen. Om de footprint in kaart te brengen, heeft ieder artikel tegenwoordig eenQR-codedie klanten de impact van dat kledingstuk op het milieu laat zien. Studio Anneloes is het eerste modemerk dat deze optie biedt. Deze innovatieve visie op de productieketen van de mode-industrie heeft geleid tot de snelle groei van Studio Anneloes, met items die nu worden aangeboden in ruim 300 Nederlandse winkels en online via de eigen webshop.

Worldline werd vorig jaar aangesteld als partner om de online check-out te verfijnen. Door de interface van de wereldwijde betalingsaanbieder te integreren en de check-out uit te breiden met verschillende extra betaalmethoden, creëerde het modemerk een meer natuurlijke klantervaring. Dit ondersteunt bijvoorbeeld Nederlandse klanten die in het buitenland wonen en houdt rekening met de verschillende betalingsvoorkeuren in heel Nederland.

Showroom Studio Anneloes

Verbeterde conversie
Door de samenwerking heeft Studio Anneloes een toename van 75 procent aan internationale bestellingen gerealiseerd en is het conversiepercentage aanzienlijk verbeterd. Het merk heeft ook geprofiteerd van 10 procent minder retourzendingen – met name in Nederland – door de optie voor achteraf betalen uit te schakelen en alle populaire internationale en lokale betaalmethoden, zoals iDeal, PayPal, Cards, Gift Cards en Bank transfer, toe te voegen.

"Werken met Ingenico, nu Worldline, was een waar genoegen. Het team heeft echt naar onze mening geluisterd voordat we tot een op maat gemaakte oplossing kwamen, afgestemd op onze specifieke betalingsbehoeften”, zegt Anneloes Van der Heijden, oprichter van Studio Anneloes. “We streven ernaar om altijd de beste ervaring voor onze klanten te bieden, en het aankoopproces is daarin niet anders. Het is geweldig om te weten dat we nu een sterke en veilige, internationale oplossing hebben die klaar is om mee te groeien met het bedrijf."

Frederic Loos, CMO van Worldline, voegt toe: "Het betalingsproces is de laatste stap in de koopcyclus, dus het is uitermate belangrijk dat bedrijven dit goed verzorgen. Maar voor degenen die niet thuis zijn in de betaalbranche, kan dat knap lastig zijn. Het is heel fijn om bedrijven daarbij te helpen, wat betekent dat partners zoals Studio Anneloes zich kunnen concentreren op andere cruciale onderdelen van hun bedrijf. Daarom zijn we blij om Studio Anneloes te ondersteunen en trots dat we konden helpen bij het opzetten van optimale betalingsprocessen voor alle klanten. We kijken ernaar uit om het merk verder te zien groeien met hun nieuwe projecten.”

Door gebruik te maken van de gecombineerde krachten van Ingenico en Worldline, voorziet Studio Anneloes in de toekomst verdere internationale groeimogelijkheden. Om meer van het merk over deze samenwerking te horen, kijk hier.

Voor meer informatie over hoe Worldline uw bedrijf kan helpen, ga naar: https://worldline.com.

Voor meer informatie of beeldmateriaal, neem contact op met LEWIS:
ingrid.vandennieuwenhof@teamlewis.com

Over Worldline
Worldline [Euronext: WLN] is de Europese leider in de betalings- en transactiedienstensector en de nummer 4 speler op wereldniveau. Met zijn internationale bereik en zijn focus op innovatie is Worldline dé voorkeurspartner bij uitstek op vlak van technologie voor handelaars, banken en derde partijen, maar ook voor aanbieders van openbaar vervoer, overheidsinstellingen en industriële bedrijven in alle sectoren. Met meer dan 20.000 werknemers in meer dan 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en veilige oplossingen voor de gehele waardeketen van het betalingsverkeer. Hierdoor wordt de groei van hun bedrijf gestimuleerd, waar ze zich ook bevinden. Het aanbod van Worldline op het vlak Merchant Services; Terminals, Solutions & Services; Financial Services en Mobility & e-Transactional Services omvat nationale en internationale commerciële acquisitie, zowel in de winkel als online, uiterst veilige verwerking van betalingstransacties, een brede portefeuille van betaalterminals, evenals e-ticketing en digitale diensten in industriële omgevingen. In 2019 genereerde Worldline proforma-inkomsten van 5,3 miljard euro. worldline.com
Laatste van Worldline
Worldline contact

Logo Worldline

nl.worldline.com
Worldline sociaal

Worldline tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis