www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Nutanix lanceert voor het tweede jaar op rij Cloud Bundles ter ondersteuning van zijn Channel-ecosysteem

Nutanix brengt de cloud en zijn besturingsmodel naar IT-omgevingen

Hoofddorp, 16 februari, 2021 - Nutanix, leider in private, hybride en multi-cloud computing, kondigt vandaag aan dat het zijn succesvolle Cloud Bundles channel-initiatief voor het zakelijke marktsegment zal voortzetten. Het initiatief zal klanten uit de bedrijfswereld toegang bieden tot Nutanix cloudoplossingen en HCI- software (hyper-converged infrastructure). Klanten kunnen zo tegen zeer aantrekkelijke prijzen hun datacenters en IT-omgevingen moderniseren, en hun digitale transformatie stimuleren. Tegelijkertijd zullen distributeurs kunnen genieten van flexibelere mogelijkheden om hun aanbod via het kanaal in de markt te zetten. Dit is een naadloze voortzetting van het succesvolle initiatief dat voorheen bekend stond als Nutanix Cloud Bundles.

Nutanix Cloud Bundles, dat voor het eerst in 2020 werden aangeboden, helpen zakelijke klanten om het beheer van hun infrastructuur te vereenvoudigen, de continuïteit van hun bedrijfsvoering te garanderen en om te gaan met snelgroeiende datavolumes en de bijbehorende uitdagingen. Dat komt omdat de uitdagingen waarmee zakelijke klanten worden geconfronteerd in essentie dezelfde zijn als de uitdagingen waar grote ondernemingen mee te maken hebben.

"Een versnelde digitalisering is een van de belangrijkste strategieën voor zakelijke klanten om de economische gevolgen van de pandemie het hoofd te bieden en om in het beste geval ook sterker uit de crisis te komen. Die digitalisering vindt echter plaats in een scenario met een algemeen tekort aan geschoolde IT'ers. Daarom gaat het bij digitalisatie niet alleen over een technologievraagstuk en het verkrijgen van de juiste technologie, maar ook en vooral over economische efficiëntie", zegt Dirk Somerling, Channel Sales Manager bij Nutanix. "Met deze context in het achterhoofd is automatisering cruciaal om IT-teams flexibeler en productiever te maken. Het rolmodel hierbij is de cloud, maar dan niet als locatie, maar als operationeel model. Met onze zakelijke pakketten brengen we de cloud en het bijbehorende bedrijfsmodel eenvoudiger en kostenefficiënter naar zakelijke klanten."

Nutanix Cloud Bundles helpen zakelijke bedrijven om hun virtuele machines (VM) en containers, bestanden, computing resources, opslagcapaciteiten en netwerkdiensten op een uniforme manier te beheren. Met deze pakketten breidt Nutanix de toegang tot zijn oplossingen uit en komt het tegemoet aan de noden en budgetbeperkingen van zakelijke klanten.

De pakketten voor middelgrote bedrijven zijn beschikbaar in drie verschillende versies:
  • Het basispakket bevat de essentiële bouwstenen van de Nutanix-stack: het enterprise cloud operating system AOS, de AHV-hypervisor en de end-to-end managementoplossing Prism.
  • Het standaardpakket omvat daarnaast ook de bestandmanagementoplossing Nutanix Files, evenals Prism Pro met zijn machine learning (ML)-mogelijkheden voor managementautomatisering.
  • Zakelijke klanten die voor het avanced pack kiezen, genieten naast de bovenvermelde componenten die in het standaardpakket zijn opgenomen, van de netwerkbeveiliging en microsegmentatie-functionaliteit van Nutanix Flow.
Afhankelijk van het gekozen serviceniveau kunnen klanten zich abonneren op Nutanix-software voor serverinfrastructuren met 24 (één node of server) tot 192 cores (zes nodes of servers). De zakelijke pakketten zijn compatibel met alle door Nutanix gecertificeerde hardware platformen en omvatten softwareondersteuning voor drie of vijf jaar.

Nutanix Cloud Bundles zijn uitsluitend gericht op nieuwe klanten. Nutanix-partners genieten van hetzelfde niveau van marketingondersteuning dat ze zouden krijgen als ze zich tot de enterprise-markt richten. Nieuwe partners die geïnteresseerd zijn in de zakelijke Nutanix-pakketten moeten zich eerst registreren voor het Nutanix Partner Program.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix