www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: ItsaRep

Dataiku verdubbelt het Benelux-team

Jurriaan Krielaart aangesteld als nieuwe sales director

Dataiku, het wereldwijd leidende platform voor enterprise artificial intelligence (AI) en machine learning (ML), heeft Jurriaan Krielaart aangesteld als sales director voor de Benelux. Ook zijn er deze maand vijf nieuwe teamleden aan het Benelux-team toegevoegd. De snelle groei van het team laat zien dat steeds meer bedrijven in de Benelux-regio de waarde van AI en ML voor het concurrentievermogen van hun organisatie onderkennen.

Jurriaan Krielaart wordt verantwoordelijk voor de bestaande en toekomstige activiteiten van Dataiku in de Benelux. Hiervoor werkte Krielaart als territory director Noord-Europa bij MarkLogic, een softwarebedrijf dat NoSQL-databases voor enterprise-bedrijven ontwikkeld. Ook Lars van Meegen is sinds het begin van dit jaar werkzaam bij Dataiku in de nieuwe rol van partner directeur. Daarnaast zijn Hailey Shutkowski (directeur solutions engineering), Nina Birarda (strategic account executive), Frank de Beer (senior account executive) en Sammy Webster (account executive) zijn deze maand bij Dataiku begonnen. Zij zullen het nu negenkoppige team ondersteunen bij het verder uitbreiden van de dienstverlening in specifieke sectoren, waaronder manufacturing, fast moving consumer goods, banking en overheid.

Jurriaan Krielaart: “De ontwikkelingen op het gebied van AI en ML volgen zich in een moordend tempo op. Het is zeer interessant om te zien hoe bedrijven AI op een slimme manier inzetten en waardevolle inzichten aan de data kunnen onttrekken. Bovendien is het verantwoord omgaan met data en het zorgvuldig gebruik van algoritmes een hot item. Dataiku kan hier een waardevolle bijdrage aan leveren zowel met ons platform als met de kennis die we hebben over het inrichten van teams en processen binnen organisaties.”

Over Dataiku
Dataiku is een van ‘s werelds leidende AI- en machine learning-platformen dat bedrijven helpt op een agile manier grootschalige dataprojecten uit te voeren via collaboratieve, flexibele en verantwoorde AI. Honderden bedrijven gebruiken Dataiku om hun bedrijfskritische activiteiten te ondersteunen en ervoor te zorgen dat ze relevant blijven in een veranderende wereld, met onder meer modellen die fraude detecteren, klantverloop voorkomen, onderhoud voorspellen en de supply chain helpen optimaliseren. Dataiku is gebouwd voor bedrijven die AI in hun hele organisatie willen democratiseren en het bedrijf flexibiliteit willen bieden door iedereen, van analisten tot data scientists in staat te stellen data te gebruiken.
Laatste van Dataiku
Dataiku opnieuw benoemd tot leider in het Gartner 2021 Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms

De zes belangrijkste trends op het gebied van AI, ML en MLOps

Dataiku verdubbelt het Benelux-team
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis