www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: AxiCom

LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio

Knoopunt van enterprise-netwerken

Aken – Met de LANCOM XS-6128QF breidt de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems zijn switch-portfolio verder uit. Het nieuwe topmodel is een 10G stackable managed fiber aggregation switch voor middelgrote, gedistribueerde bedrijfsnetwerken en is geoptimaliseerd voor operationele efficiency, flexibiliteit en betrouwbaarheid. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan daardoor dynamisch en automatisch worden ingezet via Software Defined Networking (SDN).

Met zijn twintig SFP+-poorten (10G), waaronder vier multi-gigabit Ethernet-combipoorten (1G/2,5G/5G/10G), kan de LANCOM XS-6128QF worden geïntegreerd als core-switch op het hoogste niveau richting het WAN (two-tier ontwerp) of als distributieswitch tussen een core en de access switches (three-tier design). Hiervoor is een extreem hoge backhaul-capaciteit beschikbaar via twee QSFP+ (40G) of vier SFP28 (25G) Highspeed FleX Uplink-poorten.

Non-blocking backplane stacking met 400 Gbit/s (full duplex) switch-capaciteit wordt gerealiseerd via vier SFP-DD-FleX-poorten (50G). De hoogste flexibiliteit wordt bereikt door de vier kaarttypen die via GUI of CLI kunnen worden geconfigureerd en die dan zes verschillende poortcombinaties of poortfuncties mogelijk maken, bijv. 24 SFP+- en 4 SFP-DD-poorten of 20 SFP+- en 8 SFP28-poorten.

Maximale bedrijfszekerheid
De switch komt optioneel met twee geïntegreerde "hot-swappable" power supplies. In het geval van een defect kan de ene power supply snel en zonder onderbreking de ander opvangen. Voor maximale beschikbaarheid is hij ook uitgerust met vervangbare ventilatoren. Een front-to-back luchtstroomontwerp zorgt ook voor professionele koeling in een 19-inch rek en verlengt de levensduur van het product. De fail-safe stacking-functionaliteit van LANCOM ondersteunt bij de implementatie van hoogwaardige, betrouwbare infrastructuren.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-6128QF biedt talrijke beveiligings- en beheerfuncties, zoals IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), access control via ACL's (Access Control Lists) en VLAN-tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer worden geprioriteerd via uitgebreide quality-of-service (QoS) functies. Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken een professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual stack-implementatie kan hij worden gebruikt in pure IPv4, pure IPv6 of gemengde netwerken.

Dynamische Routing & DHCP Server-functionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch, kan de LANCOM XS-6128QF ook Layer 3-taken uitvoeren, zoals DHCP-serverfunctie of op policy-based dynamische netwerkroutering over een of meer netwerksegmenten. De ondersteunde protocollen omvatten OSPFv3 voor routering tussen lokale netwerken (LAN) en BGP4 voor routering tussen provider netwerken (WAN).

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden beheerd via Web GUI en CLI of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Bij gebruik via de LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via SDN. Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden automatisch toegewezen en gecoördineerd op alle locaties. De uitrol en updates worden met één muisklik uitgevoerd.

De LANCOM XS-6128QF is per direct verkrijgbaar voor 12.990 euro. De standaardgarantie is vijf jaar en dekt alle onderdelen.

Een groot aantal optionele modules maakt een optimale aanpassing aan individuele gebruiksscenario’s mogelijk. Een 10G SFP-SX-module, de LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX-versie 379 euro. De LANCOM SFP-SR-LC25-module is verkrijgbaar voor 499 euro en de LR-versie LANCOM SFP-LX-LC25 voor 695 euro. De 40G-QSFP+-module LANCOM SFP-SR-MPO40 is verkrijgbaar voor 599 euro, en een LR-versie LANCOM SFP-LR-LC40 voor 4.990 euro.

LANCOM biedt ook diverse direct verbindingskabels van verschillende lengtes. De prijzen variëren van 109 euro voor de LANCOM SFP-DAC10-1m tot 269 euro voor de LANCOM SFP-DD-DAC50-2,5m. De optionele PSU LANCOM SPSU-250 wordt aangeboden voor 399 euro. Een vervangende ventilator, de LANCOM SFAN-XS6, kost 349 euro.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity

LANCOM introduceert met de 1926-router-serie nieuwe topmodellen

LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti