www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Clarity Benelux

Citrix breidt mogelijkheden Citrix Workspace uit om welzijn van werknemers te verbeteren

Tevredenheidsenquêtes en andere manieren om te verbinden ter bevordering van gezondheid en succes

Amsterdam, 15 februari 2021 – Bedrijven zijn zo gezond als de mensen die er werken. Laten we eerlijk zijn: velen van ons kwakkelen met onze gezondheid. De coronapandemie heeft onze manieren van werken op zijn kop gezet en ons stressniveau is tot recordhoogtes gestegen. Het US Census Bureau rapporteert dat meer dan 30% van de Amerikaanse volwassenen sinds april tekenen vertoont van angst en depressie – een toename van 200 procent sinds 2019. Citrix Systems, Inc. (NASDAQ:CTXS) kondigt daarom vandaag de nieuwe welzijnsmogelijkheden binnen Citrix Workspace aan, zodat organisaties hun medewerkers ondersteuning kunnen bieden om beter om te gaan met de druk en complexiteit van de werkdag.

“Organisaties hebben altijd al de focus gelegd op het fysieke welzijn van hun medewerkers en zagen alle andere aspecten als een taboe. De huidige pandemie heeft deze visie veranderd”, zegt Donna Kimmel, Executive Vice President en Chief People Officer bij Citrix. “Organisaties gaan steeds vaker het gesprek aan over de mentale, spirituele en emotionele aspecten van welzijn, omdat ze zich realiseren dat ze een werkplek moeten creëren waarin medewerkers zich op alle fronten goed voelen.”

Er is een goede reden om dat te doen. De WHO schat dat depressie en angststoornissen de wereldeconomie elk jaar 1 biljoen dollar kosten aan productiviteitsverlies.

"We kunnen niet in deze toestand van cognitieve en emotionele onrust blijven, met vermoeidheid, negativiteit en overbelasting", zegt Amit Sood, MD en uitvoerend directeur van het Global Center for Resiliency and Well-Being. "We moeten veerkrachtig worden. Dat is de oplossing om tegenslagen waar we nu mee te maken hebben te weerstaan en terug te veren, fysiek sterker te worden, betere relaties aan te gaan en succesvoller zijn in ons werk."

De ruimte voor succes
Met Citrix kunnen organisaties een plek creëren voor hun werknemers waar ze zich goed voelen en succesvol kunnen zijn. Met Citrix Workspace leveren ze een veilige, betrouwbare en consistente ervaring, weg van het lawaai en de afleiding van het werk. Zo kunnen werknemers zich beter focussen, innoveren en meer waarde creëren.

De nieuwe microapp-mogelijkheden binnen de oplossing  zorgen dat de welzijnsvoorzieningen naadloos in de workspace geïntegreerd kunnen worden en onderdeel uitmaken van de nieuwe manier van werken. De gebruiksvriendelijke low-code tools maken het voor organisaties mogelijk om automatisch relevante content en bronnen op te halen en op ieder apparaat af te leveren om de werknemers te ondersteunen. Ze kunnen gebruikt worden om belangrijke welzijnstaken aan te sturen en onderdeel te maken van de werkdag, zoals:
  • Snelle tevredenheidsenquêtes om het geluk en het welzijn van werknemers te meten en te verbeteren.
  • Positieve nieuwsberichten om het moraal van werknemers te verhogen.
  • Waardering voor collega’s en hun prestaties om betrokkenheid en verbondenheid te bevorderen.
  • Het op één veilige plek beschikbaar stellen van relevante inhoud en FAQ’s om de werknemers te ondersteunen.
Klanten zijn in staat om nieuwe functionaliteiten toe te voegen via een groeiend ecosysteem van Citrix-partners of zelf nieuwe microapps te bouwen om de welzijnsmogelijkheden aan veranderende behoeften aan te passen.

De welzijnscultuur
“We gaan allemaal op een andere manier om met de veranderingen die de pandemie met zich meebrengt”, zegt Kimmel. “Maar we hebben één ding gemeen: wanneer mensen een situatie van welzijn op het werk ervaren, ontketenen zij hun potentieel, gaan zij doelgerichter en creatiever te werk, houden zij de dagelijkse stress onder controle en leveren zij een zinvolle bijdrage aan het succes van de hele organisatie”, zegt Kimmel.

Citrix-partners zoals A2K Partners onderzoeken de nieuwe mogelijkheden van Citrix Workspace al om klanten verder te helpen een omgeving op te zetten die welzijn bevordert en de kans op een burn-out door stress vermindert. Zo kunnen ze zich verder ontwikkelen en hun capaciteiten volledig benutten.

“Mensen moeten op hun best en ‘in de flow’ zijn om omzet te verhogen en klantervaringen te verbeteren. Leiders binnen organisaties geven daarom prioriteit aan welzijn van medewerkers in hun strategieën”, zegt Ray Wolf, CEO bij A2K Partners. “Het is een nieuwe trend die we samen met Citrix kunnen bevorderen door oplossingen te bieden waarmee het welzijn van medewerkers onderdeel wordt van het bedrijfs-DNA. We ondersteunen dat op een holistische manier.”

Fujitsu kijkt ook positief naar deze ontwikkeling. Als gevolg van dit initiatief heeft het bedrijf de mobiele Fuijitsu BuddyConnect app in Citrix Workspace geïntegreerd.

“Cultuurverandering bouwt veerkracht op binnen organisaties met nieuwe manieren van werken en daadkrachtige medewerkers, wat hun welzijn ondersteunt”, zegt Sarah-Jane Littleford, Head of Responsible Business bij Fujitsu Global Delivery. “De pandemie was een katalysator die welzijn van medewerkers bovenaan de prioriteitenlijst plaatste. Met het Citrix Workspace platform en de nieuwe welzijnsvoorzieningen helpen we klanten om welzijn en inclusie in de bedrijfscultuur te integreren, wat de sleutel is tot het bevorderen van succes en het aanjagen van operationele effectiviteit.”

De welzijnsvoorzieningen van Citrix zijn direct beschikbaar. Wil je meer weten over deze technologie en de toegevoegde waarde die het voor jouw organisatie kan betekenen? Kijk dan hier.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) bouwt veilige en uniforme workspace technologie waarmee organisaties het beste uit hun mensen kunnen halen en hen overal een consistente werkomgeving kunnen aanbieden. Met Citrix krijgen gebruikers een soepele werkervaring en heeft IT een uniform platform om diverse technologieën in complexe cloudomgevingen te beveiligen, te beheren en te controleren. Meer informatie vindt u op https://www.citrix.nl/ of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Citrix Persdesk
Linda Schilperoort
Citrix@clarity.pr
www.citrix.nl