www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Verizon Business en Deloitte brengen 5G naar retail, om customer experience te verbeteren

Belangrijkste punten:
  • 5G- en mobile edge computing-technologie van Verizon, gekoppeld aan de ervaring van Deloitte met de detailhandel en solution engineering, heeft tot doel de operationele efficiëntie van winkels en de customer experience te verbeteren.
  • Het platform stimuleert automatisering met bijna realtime monitoring, analyses en inzichten binnen winkels, distributiecentra en magazijnen. Hiermee worden de bedrijfsvoering, het personaliseren van klantcontact en de winstgevendheid van de voorraad verbeterd.
Amsterdam - Verizon Business en Deloitte komen samen met een digitaal platform voor de retailsector dat gebruikmaakt van 5G en mobile edge computing (MEC). Hiermee kunnen retailers hun activiteiten efficiënter beheren en klantervaringen verbeteren. Het innovatieve platform koppelt winkelgegevens aan near realtime analytics om de klantbetrokkenheid, winstgevendheid van de voorraad en productiviteit van medewerkers te verbeteren. De fysieke winkelervaring wordt hierdoor aanzienlijk verbeterd door uitdagingen aan te pakken waarmee retailers gewoonlijk worden geconfronteerd. Zoals niet-voorradige artikelen, planogram compliance en zelfscankassa’s.

Het 5G-netwerk en de MEC-technologie van Verizon, gecombineerd met geavanceerde technologieën zoals videocamera- en sensorgebaseerde analyses, kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR), vormen de basis van het retailplatform. In combinatie met de detailhandel- en solution engineering-ervaring van Deloitte hebben de twee bedrijven diverse usecases ontwikkeld die door het platform mogelijk worden gemaakt. Daarnaast is er een referentiearchitectuur die de integratie van backoffice-applicaties nog waardevoller maakt. De aanpak is kan op iedere organisatie worden afgestemd om de resultaten en ROI te versnellen.

Verizon Business en Deloitte werken samen met SAP om de innovatieve software van SAP, inclusief SAP Customer Activity Repository en SAP S/4HANA, te integreren in het platform. De inzet van deze technologieën kan retailers duurzame bedrijfsprestaties bieden en de winstgevendheid verbeteren van belangrijke factoren, zoals omzet, kosten van verkochte goederen en operationele marge.

"Het is een spannend moment om deze innovatieve retailsamenwerking met Deloitte en SAP bekend te maken", aldus Tami Erwin, CEO van Verizon Business. "We betreden een nieuw tijdperk van technologie-geleide disruptie. En dat precies op het moment dat elke retailer de digitale transformatie wil versnellen, de productiviteit wil verhogen en de customer experience wil verbeteren. We staan klaar om de Verizons revolutionaire 5G en mobile edge compute-platform beschikbaar te stellen. We kijken ernaar uit om onze klanten te helpen om alles opnieuw te ontdekken: van hun werknemerservaring en supply chain tot usecases voor eindklanten."

Van de vele usecases die door deze samenwerking mede worden ontwikkeld, is near realtime informatie op het gebied van voorraadbeheer een voorbeeld. Hierbij genereert het platform automatisch meldingen voor medewerkers in de winkel om schappen aan te vullen vanuit het magazijn. Daarbij krijgen ook de distributiecentra een melding om extra voorraad toe te wijzen. Deze co-innovatie is erop gericht retailers te helpen hun omzet te verhogen, marges te verbeteren en een ruimere beschikbaarheid van producten aan te bieden. Bovendien krijgen medewerkers meer tijd om klanten te helpen omdat ze minder tijd hoeven te besteden aan activiteiten zoals inventariseren.

"De implementatie van 5G en MEC om een soepele retailervaring te bieden en de productiviteit te verhogen zal een grote impact hebben op de retailsector," aldus Anthony Stephan, principal Deloitte Consulting LLP en US Consulting consumer industry lead. "Onze samenwerking met Verizon Business en SAP stelt ons in staat om efficiënt en effectief in te spelen op de zorgen van retailers. We bieden een ongeëvenaarde digitale transformatie-ervaring met de snelheid van 5G."

Meer informatie is te vinden op de website van Verizon Business.

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Het bedrijf geldt als een van 's werelds leidende aanbieders van communicatie-, informatie- en entertainmentproducten en -diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York City en met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2019 een omzet van 131,9 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee wordt tegemoetgekomen aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.

Over Deloitte
Deloitte levert toonaangevende diensten op het gebied van audit, consulting, belastingen en advies aan veel van 's werelds meest bewonderde merken, waaronder bijna 90% van de Fortune 500® en meer dan 7.000 particuliere ondernemingen. Onze mensen werken samen voor het algemeen belang en werken in de industriesectoren die de markt van vandaag bepalen en vormgeven. Ze leveren meetbare en blijvende resultaten die helpen het vertrouwen van het publiek in onze kapitaalmarkten te versterken, klanten inspireren om uitdagingen te zien als kansen om te veranderen en te bloeien, en helpen de weg te wijzen naar een sterkere economie en een gezondere samenleving. Deloitte is er trots op deel uit te maken van het grootste wereldwijde netwerk van professionele dienstverleners dat zijn klanten bedient in de markten die voor hen het belangrijkst zijn. Het netwerk van Deloitte bestaat 175 jaar en is actief in meer dan 150 landen en gebieden. Ontdek hoe de meer dan 330.000 mensen van Deloitte wereldwijd samenwerken aan impact op www.deloitte.com.

Deloitte verwijst naar een of meer van Deloitte Touche Tohmatsu Limited, een Britse besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid ("DTTL"), haar netwerk van memberfirms, en hun gerelateerde entiteiten. DTTL en elk van haar member firms zijn juridisch afzonderlijke en onafhankelijke entiteiten. DTTL (ook wel "Deloitte Global" genoemd) verleent geen diensten aan cliënten. In de Verenigde Verenigde Staten verwijst Deloitte naar een of meer van de Amerikaanse memberfirms van DTTL, hun gerelateerde entiteiten die in de Verenigde Staten opereren onder de naam "Deloitte" in de Verenigde Staten en hun respectievelijke gelieerde ondernemingen. Het is mogelijk dat bepaalde diensten niet beschikbaar zijn voor attestcliënten onder de regels en voorschriften van de openbare accountantsdienst. Zie www.deloitte.com/about voor meer informatie over ons wereldwijde netwerk van aangesloten kantoren.

SAP en andere producten en diensten van SAP die in dit document worden genoemd, alsmede hun respectievelijke logo's, zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van SAP SE in Duitsland en andere landen. Zie https://www.sap.com/corporate/en/legal/copyright.html voor aanvullende informatie over handelsmerken en kennisgevingen.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar het originele Engelstalige bericht.
Laatste van Verizon Nederland
Verizon Nederl.. contact

Logo Verizon Nederland

www.verizonbusiness.com
Verizon Nederl.. sociaal

Verizon Nederl.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo