www.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Sollicitatiedokter pakt uit met maandlange Sollicitatiechallenge

Ben jij op zoek naar een nieuwe baan? Dan daagt werkzoekersplatform Sollicitatiedokter je in maart uit om écht in actie te komen. Tijdens de Grote Sollicitatiechallenge organiseert het platform iedere werkdag een nieuwe sollicitatiewebinar met een bijbehorende uitdaging. Lukt het jou om op 31 maart de perfecte kandidaat te zijn?

Wie alleen sporadisch een cv verstuurt, is vaak niet succesvol op de banenmarkt. Wil je wel succes boeken, dan moet je solliciteren zien als een fulltimebaan.

Webinars

Daarom organiseert Sollicitatiedokter in maart iedere werkdag om 9 uur ’s ochtends een webinar. Die webinars gaan steeds over een ander onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ieder webinar heeft een andere sollicitatie-expert als host.

Nadat werkzoekers tussen 9 en 10 nieuwe informatie hebben gekregen, geeft de sollicitatie-expert van dienst ze een opdracht mee. Door de opdracht uit te voeren brengen de deelnemers hun opgedane kennis van die ochtend meteen in de praktijk. De opdracht heeft daarnaast directe impact op hun baankansen. Werkzoekers krijgen bijvoorbeeld handvaten mee om hun brief, cv, pitch of presentatie te verbeteren.

Om 4 uur ’s middags bespreekt de sollicitatie-expert in een nieuwe webinar hoe de opdracht is verlopen. Deelnemers krijgen dan ook nog wat laatste tips mee.

Ritme

Natuurlijk is het doel van de Grote Sollicitatiechallenge in de eerste plaats om van werkzoekers betere sollicitanten te maken. Op die manier kunnen ze zichzelf beter presenteren aan recruiters en werkgevers, waardoor hun baankansen groter worden.

Een bijkomend voordeel is dat de Grote Sollicitatiechallenge een dagritme geeft aan werkzoekers. Als je werkloos bent geraakt raak je immers niet alleen je baan kwijt, maar ook je structuur. Met een aanvangende webinar om 9 uur ’s ochtends, een afsluitende om 4 uur ’s middags en een praktijkopdracht daar tussenin, komt die structuur terug.

Gratis deelname

Mensen die werkloos zijn moeten in sommige gevallen rondkomen van een uitkering. Om ervoor te zorgen dat mensen die krap bij kas zitten toch kunnen deelnemen aan de Grote Sollicitatiechallenge, biedt Sollicitatiedokter alle webinars gratis aan.

De sollicitatie-experts die deelnemen aan de Grote Sollicitatiechallenge doen overigens ook kosteloos mee.

Challenges

De Grote Sollicitatiechallenge is geïnspireerd door andere populaire maandlange challenges.

In januari doen veel mensen bijvoorbeeld hun best om – onder het mom van dry january – van de fles af te blijven. En gedurende No shave november laten sommige mannen hun gezichtshaar groeien voor het goede doel.

Deze maandlange challenges leveren vaak mooie resultaten op, en dat is niet voor niets. Met een duidelijk doel voor ogen en een even duidelijke eindstreep inzicht, schiet je motivatie om iets voor elkaar te krijgen immers omhoog. Sollicitatiedokter hoopt met dit initiatief dan ook gedemotiveerde werkzoekers opnieuw te inspireren in hun banenjacht.

Agenda

De agenda van de Grote Sollicitatiechallenge is nog volop in ontwikkeling, je vindt hem hier. Via deze pagina kunnen geïnteresseerden zich ook inschrijven, of meer informatie vinden. Werkzoekers kunnen zelf beslissen aan welke webinars en challenges ze wel en niet deelnemen.

Voor de redactie

Voor vragen kunt u contact opnemen met Shaïsta Raghoebarsing

E: shaista@sollicitatiedokter.nl T: +31 88 730 2899
Laatste van Sollicitatiedokter.nl
Eerste landelijke Virtuele Banenbeurs nu open voor inschrijving

Sollicitatiedokter organiseert de eerste landelijke Virtuele Banenbeurs van Nederland op 28 juni 2021

Sollicitatiedokter pakt opnieuw uit met Nationale Sollicitatiedag
Sollicitatiedo.. contact

Logo Sollicitatiedokter.nl

Sollicitatiedo.. sociaal

Sollicitatiedo.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo