www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

TIE Kinetix slaagt voor jaarlijkse ISO 27001 audit

Succesvolle afronding toont toewijding bedrijf aan informatiebeveiliging

TIE Kinetix kondigt vandaag aan dat hun ISO 27001:2017 certificering succesvol de jaarlijkse beoordeling door een onafhankelijke auditor heeft doorstaan. De internationale norm is de enige wereldwijd erkende certificering voor informatiebeveiliging en is de meest prestigieuze aanduiding die op organisatieniveau wordt toegekend.

“Als organisatie die dagelijks met een grote hoeveelheid informatie te maken krijgt, moet TIE Kinetix de verantwoordelijkheid nemen voor het correct omgaan met data en de beveiliging hiervan te garanderen,” zegt Juan Vicente Vidagany Expert, CTO, TIE Kinetix. “Elke dienstverlener kan zeggen dat hij informatiebeveiliging serieus neemt – dit bewijzen is de echte uitdaging. Onze ISO 27001:2017 certificering laat meteen zien aan de buitenwereld, en naar onze partners en klanten in het bijzonder, dat hun data in goede handen is.”

Vanaf dit jaar wordt het verplicht in Nederland om ISO 27001 gecertificeerd te zijn voor dienstverleners die als een officieel PEPPOL Access Point willen functioneren. Deze eis wordt ook in enkele andere landen doorgevoerd. "Toenemende datalekken door hackers en andere compromitterende gebeurtenissen hebben ertoe geleid dat veel bedrijven en overheidsorganisaties opnieuw evalueren hoe hun informatie wordt opgeslagen en behandeld door derde partijen", zegt Jan Sundelin, CEO van TIE Kinetix. ”We ontvangen steeds meer verzoeken om onze ISO-certificering te tonen, en dat is heel logisch. Als een bedrijf ISO gecertificeerd is betekent dit dat er processen en beleidsregels zijn om identificeerbare risico's aan te pakken.”

Omdat het zekerheid biedt, nemen veel organisaties ISO 27001:2017-certificering op als een controlepunt in hun risicobeoordelingsproces voor leveranciers. Dit geldt vaak voor instellingen in de publieke sector die wettelijk verplicht zijn om elektronische facturen te verzenden en ontvangen volgens bepaalde normen. Deze organisaties maken vaak gebruik van het PEPPOL-netwerk, dat ook steeds meer zijn intrede maakt in het business-to-business (B2B) domein.

Als onderdeel van het streven om alle bedrijven te helpen om 100% digitalisatie van de supply chain te realiseren, ongeacht de industrie of grootte, zal TIE Kinetix jaarlijks ISO-audits blijven ondergaan om gecertificeerd te blijven. Dit biedt extra zekerheid op het gebied van informatiebeveiliging voor alle klanten en zorgt ervoor dat business-to-government (B2G) klanten blijven voldoen aan de wet- en regelgeving.

Over TIE Kinetix
Bij TIE Kinetix leveren wij Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen aan bedrijven, (semi-) overheidsinstanties en hun zakenpartners om supply chain processen te vereenvoudigen door volledig elektronische uitwisseling van zakelijke documenten. FLOW Partner Automation, ons software platform, stelt de gebruikers in staat om slimmer samen te werken met hun zakenpartners en de communicatie te stroomlijnen door naadloze integratie met elk bestaand (IT-) systeem. Sinds 1987 ondersteunen wij alle EDI- en e-facturatiestandaarden en de communicatiemethoden die hier wereldwijd voor worden gebruikt. Ons internationale team deelt hun expertise en ervaring met onze ruim 2.500 klanten en vereenvoudigen de jaarlijkse uitwisseling van meer dan 1 miljard documenten via FLOW.

TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: TIE) en heeft kantoren in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Australië en de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie naar www.TIEKinetix.com/nl en volg ons op Linkedin, Twitter, Facebook, Xing en YouTube.

Neem contact op voor meer informatie:

TIE Kinetix N.V.
Patrick van Boom
De Corridor 5d
3621 ZA Breukelen

T: +31-88-369-8000
E: info@TIEKinetix.com
W: www.TIEKinetix.com
Laatste van TIE Kinetix N.V.
TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank

TIE Kinetix presenteert de Summer Release 2021 van het FLOW Platform

TIE Kinetix sluit overeenkomst met Olympia, leverancier van de Gemeente Amsterdam
TIE Kinetix N... contact

Logo TIE Kinetix N.V.

+31-88-369-8000
  info@TIEKinetix.com
  tiekinetix.com/nl
TIE Kinetix N... sociaal

TIE Kinetix N... tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle