Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Whizpr

PQR stelt Marijke Kasius aan als nieuwe CEO

Utrecht, 10 februari 2021 - PQR heeft Marijke Kasius (36) aangesteld als nieuwe CEO. Kasius, die per 1 maart actief is in haar nieuwe rol, is al enige tijd lid van de directie van PQR waarbij zij als COO een van de drijvende krachten is achter de snelgroeiende services unit. Met de aanstelling van Kasius treedt Erik Wiechers af als CEO van PQR en zal zitting nemen in de Raad van Commissarissen van het bedrijf.

Innovatief leiderschap
Marijke Kasius heeft gedurende haar carrière tevreden klanten en collega’s altijd vooropgesteld en kent een lang en succesvol track record in ICT-management in en buiten Nederland. Ze bekleedde voor haar aanstelling als COO bij PQR al diverse leidinggevende posities. Kasius heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze in staat is een organisatie versneld te laten groeien door innovatief leiderschap. Door haar aantoonbaar sterke kennis van (managed) services organisaties heeft ze deel uitgemaakt van een groot aantal digitale transformaties bij klanten.

Kasius over haar nieuwe rol: “Ik ben trots op de uitdaging en kijk enorm uit naar deze fantastische functie. Met onze zeer professionele en ervaren collega’s en ons Multi-Cloud SpaceHub-platform zijn wij in staat om onze klanten een gecontroleerde transitie naar de public cloud te laten maken, door zowel de bestaande legacy-omgeving als de public cloud-infrastructuur optimaal in te richten en te beheren. De eindgebruikers van onze klanten worden snel en efficiënt geholpen met hun werkplek en achterliggende infrastructuur. We zijn dan ook niet voor niets de Rustmakers in de IT.”

Rustmaker in de IT
Erik Wiechers over de aanstelling van Kasius: “Marijke heeft de afgelopen drie jaar bewezen dat ze meer dan klaar is voor deze wat mij betreft logische en verdiende volgende stap bij PQR. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze de rol van PQR als Rustmaker in de IT verder kan verstevigen in de markt. Dat maakt ook dat ik met een gerust hart de leiding van dit mooie bedrijf overdraag en op zijn koers blijf toezien als lid van de Raad van Commissarissen.”

Robert Pijselman, Voorzitter Raad van Commissarissen van PQR: “We hebben groot vertrouwen in Marijke Kasius als onze nieuwe CEO. Ze heeft het profiel en de ervaring om PQR weer een stap verder te brengen. We zien dat PQR in de afgelopen jaren een grote omslag heeft gemaakt van een producten- en projectenbedrijf naar een managed services-bedrijf waar inmiddels meer dan zeventig procent van de omzet recurring is geworden. Wij danken Erik Wiechers voor deze knappe prestatie. Hij heeft met zijn team deze omslag ingezet en door de roerige coronatijd heen geloodst.”

Over PQR
Als cloud integrator adviseert, levert én beheert PQR hybride cloud-omgevingen voor een groot aantal klanten in heel Nederland. Dankzij het SpaceHub platform en jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van werkplekken, data en applicaties, inclusief bijbehorende managed services, transformeert PQR infrastructuren tot stabiele en dynamische werkomgevingen. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten zorg, educatie, overheid en financieel zakelijke dienstverlening.

Bij PQR draaien diensten niet om IT, maar om oplossingen en de mensen die we daarmee helpen. Rust is wat wij maken en daarin willen wij de beste zijn in Nederland, zodat onze klanten kunnen werken en groeien. De IT-professionals van PQR streven elke dag naar de hoogste kwaliteit producten, diensten en service voor hun klanten én hun eindgebruikers. Kijk voor meer informatie op www.pqr.com.

PQR
Afdeling Marketing
Tel: 030 - 6629729
E-mail: marketing@pqr.nl