Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Trend Micro Vision One-platform ontlast security operations-teams van alert overload

Nieuw threat defense-platform biedt gecentraliseerd inzicht in risico’s en prioriteert alerts voor snellere detectie en respons

Amsterdam, 10 februari 2021Trend Micro, de leider in cybersecurity, gaat de strijd aan met de overdaad aan security alerts en resourcebeperkingen met een nieuw uitbreidbaar platform dat inzicht en respons biedt vanaf één enkele console. Dit nieuwe platform, Trend Micro Vision One, heeft zeer uitgebreide detectie- en respons-mogelijkheden (XDR) en nieuwe functies waardoor security-teams snel inzicht krijgen in potentiële bedreigingen en hier sneller op kunnen reageren.

Veel organisaties − ongeacht of ze zelf een Security Operations Center (SOC) hebben of afhankelijk zijn van IT security-teams voor SOC-functies − worstelen met tools die zich in silo’s bevinden, onsamenhangende alerts en geavanceerde bedreigingen. Met de eerste XDR-oplossing uit 2019 heeft Trend Micro al honderden organisaties geholpen om cyberrisico's te identificeren en verkleinen door alerts in de hele IT-omgeving aan elkaar te koppelen. Met Vision One lost Trend Micro nu meer complexe security-uitdagingen op met verbeterde XDR, nieuw inzicht in risico’s, nieuwe integraties met derden en vereenvoudigde respons op dreigingen in alle beveiligingslagen.

“Ons team werd voorheen overspoeld met security alerts die ze niet konden prioriteren, waardoor hun productiviteit verminderde en de organisatie blootgesteld werd aan extra cyberrisico”, zegt Aaron Cunningham, Vice President IT bij Glazer’s Beer and Beverage. “Trend Micro biedt ons meer context en minder ruis zodat we sneller kunnen reageren op de grootste bedreigingen. Daarnaast kunnen we, door Trend Micro’s integratie met onze SIEM-provider, waarde halen uit bestaande investeringen.”

“Ook in de Benelux zien we dat organisaties verschillende beveiligingstools gebruiken die onvoldoende inzicht geven in de complexiteit en reikwijdte van een beveiligingsincident”, zegt Steven Heyde, Regional Director Benelux bij Trend Micro. “Door de vele handmatige processen die nodig zijn om te achterhalen wat er echt aan de hand is, is een snelle en efficiënte aanpak onmogelijk. Security-teams kunnen nu inzicht krijgen in de volledige context van een incident dankzij Vision One. Zo kan de security-afdeling sneller reageren (en remediëren) en focussen op wat belangrijk is.”

Met Trend Micro Vision One hoeven organisaties minder security-personeel in te zetten om security alerts af te handelen, waardoor hun efficiëntie maximaal wordt. Deze werknemers kunnen zich nu concentreren op andere werkzaamheden. Met het nieuwe platform kunnen organisaties beveiligingsincidenten sneller ontleden, kritieke dreigingspatronen en complexe aanvallen identificeren en hun algehele beveiligingspositie beter begrijpen. Hierdoor kunnen potentiële beveiligingsrisico’s proactief geïdentificeerd en beoordeeld worden.

Volgens Gartner zijn er “twee grote uitdagingen voor alle security-organisaties. Ten eerste het aannemen en behouden van technisch onderlegd security operations-personeel. En ten tweede het opbouwen van een capaciteit voor beveiligingsactiviteiten die een defensieve houding kan configureren en behouden en tegelijkertijd een snelle detectie en responscapaciteit biedt. Veel organisaties zijn vaak overweldigd door de intersectionaliteit van deze twee problemen.”

Het holistische threat defense-platform Trend Micro Vision One doet zijn naam eer aan en biedt:
  • Inzicht en threat intelligence: Met cross-layer detectiemodellen en inzicht in beveiligingsrisico’s, gecombineerd met inzichten van Trend Micro Research, kunnen organisaties complexe aanvallen en specifieke beveiligingsrisico’s zien die oplossingen die zich in silo’s bevinden missen. In preview staan nieuwe inzichten in het gebruik van SaaS-applicaties, hun risico-niveaus en trends na verloop van tijd.
  • Purpose-built sensoren: Systeemeigen integraties met de Trend Micro beveiligingsstack over kritieke beveiligingslagen heen.
  • Integratie met de bestaande infrastructuur: Kant-en-klare API-integraties met bestaande oplossingen van derden.
  • Vereenvoudigd beheer: Biedt de mogelijkheid om securitybeleid aan te passen en respons-acties uit te voeren over verschillende beveiligingslagen heen. Dit alles vanaf één enkele console, in plaats van management in silo’s.
“Met drie decennia aan kennis en innovatie stond Trend Micro aan de basis van het snelgroeiende XDR. Maar terwijl XDR-oplossingen de markt overspoelen, gaat Trend Micro verder en bieden we nog veel meer”, zegt Kevin Simzer, COO bij Trend Micro. “Ons Trend Micro Vision One-platform helpt van goede security-teams fantastische security-teams te maken doordat ze eenvoudig kritieke behoeften kunnen identificeren en snel actie kunnen ondernemen. Het dreigingslandschap en de infrastructuur van onze klanten veranderen voortdurend. Daarom zal dit threat defense-platform ook blijven evolueren.”

Naast de gelaagde beveiliging van Trend Micro kunnen klanten dit nieuwe platform eenvoudig verbinden aan andere beveiligingstechnologieën zoals endpointbeveiliging van derden en SIEM en SOAR’s, inclusief nieuwe integraties met Fortinet, Microsoft Sentinel en Splunk. Klanten die voor dit nieuwe platform kiezen kunnen inspelen op nieuwe mogelijkheden die verder gaan dan SIEM of SOAR, met oplossingen zoals firewalls, ticketing-oplossingen en identity and access management (IAM).

Meer informatie over Trend Micro Vision One vind u op dit blog van IDC. Of bezoek de website: https://www.trendmicro.com/en_nl/

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.

Met meer dan 6.800 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.

Trend Micro

Logo Ivanti
Logo Infoblox
Logo ROVC